Her er et eksempel på forskjellen mellom å bruke buksen ganske lenge (høyre) og veldig lenge (venstre) før første vask. Såvidt jeg kan se er stoffet identisk. Legg spesielt merke til baksiden av knærne.
Jeg hadde ett par naked and famous for sikkert 15 år siden. Da var det noe med designet som gjorde lommene veldig vanskelig å få hånden ned i. Noen som vet om det er endret?
Jeg er min første bukse, og er bare på dag 2, så mulig den blir mykere...Men jeg sliter skikkelig med å ta mobilen inn og ut av lommene. Virker rett og slett som lommen er litt trangere øverst? Sikkert veldig praktisk så ikke ting faller ut?Da var det noe med designet som gjorde lommene veldig vanskelig å få hånden ned i. Noen som vet om det er endret ?
Har Bergen Denim "riktig" symaskin til chain stitching i tykk denim?Vis vedlegg 390452
Vis vedlegg 390453
Første dag i raw denim. Takk til Edward for tips og veiledning og Off Carnaby i Bergen for skredderhjelp. Den var j utgangspunktet alt for lang.
Den føltes nok mere som en «vanlig» jeans en jeg hadde trodd/fryktet. Oppleves ikke spesielt hard/tung/stiv. Men absolutt solid.
Men kanskje litt stor og flagrete rundt leggene? Vet ikke om den legger seg mer inntil etterhvert? Siden jeg er vant til å gå med tapered til vanlig så føltes det litt som slengbukse
Fikk forresten tips fra Bergen Denim om å lage en strek på innsiden av lommen for hver dag den brukes. Det er vist en denim nerde greie? Jeg vet ikke hva jeg skal med den informasjonen, men hvorfor ikke. Skrev inn datoen for første dag i bruk og lagde en strek. Så får vi se hvor lenge det er morsomt.
Min venn Pascal er skredder og holder til på butikken Off Carnaby. Han er også involvert med firmaet Bergen Denim og har laget prototypene for de.Har Bergen Denim "riktig" symaskin til chain stitching i tykk denim?
Fikk forresten tips fra Bergen Denim om å lage en strek på innsiden av lommen for hver dag den brukes. Det er vist en denim nerde greie? Jeg vet ikke hva jeg skal med den informasjonen, men hvorfor ikke. Skrev inn datoen for første dag i bruk og lagde en strek. Så får vi se hvor lenge det er morsomt.
denimhunters.com
Jeg har hørt at dette med å ikke vaske også fører til slitasje fordi fibrene blir tørre eller noe sånt.
Googlet nå, ser ut som det kan være hold i at å vaske jeansene redder skrittet