Utrolig kul at Genta (ikke-bi) Retro kom med her. Herlig klokke (selv uten diamanter![]()
Her er min – og både litt bakgrunn for #fivewatchcollection og mine beskrivelser finner du her:
![]()
#fivewatchcollection – Jon Henriks minisamling av Genta, Hermès, JLC, Lange og Omega
Min lille «samling i en samling» – og en utfordring til deg som leser.www.tidssonen.no
Denne samlingen er helt rå @Guybrush Threepwood. Spørsmålet er når får vi se din 5 klokke samling der alle er i gull??Vis vedlegg 368099
Nr. 1: Blancpain X Swatch - Fordi alle samlinger trenger en litt useriøs klokke som mest bare er på gøy
Nr. 2: Daytona i roségull med baguette-skive - Litt blingfaktor men samtidig en klokke som kan fungere til nærmest alt. Liker at denne skivekonfigurasjonen er den mest uvanlige av dem alle og baguetter er så enormt mye penere enn standard diamanter.
Nr 3: Lange 1 Moon Phase - Fordi det er det mest high end av serieproduserte klokker i mine øyne. Elsker designet som gjør at man aldri går lei av den selv om det er en dressklokke
Nr. 4: Yacht-Master i roségull - Rått alternativ til Sub som ikke blir like kjedelig. Elsker designet og elsker komforten på den.
Nr. 5: Hublot Unico 42mm i roségull - Klokken jeg ALDRI ville kjøpt for 10 år siden. Noe full circle her hvor jeg gir F i hva som er kult og ikke kult blant «klokkekjennere». Helt rå sommerklokke med in house flyback-verk.
Ingen klokker i stål kan jeg også like![]()
Lekker samling indies! Og ikke ofte man ser en Vincent Calabrese. Herlig! God sommer!Vis vedlegg 359756
Vis vedlegg 359757
Tar utfordringen og slenger meg på her med mine fem utvalgte. Med noen svake mobilbilder.
5 indies.
1. SUF/Sarpaneva med månefase-indikator. Basert på min favoritt-modell 180. Super-enkel, superb finisj. Lett å like, tar alt av remmer. Nummer 1 av 20 produsert.
2. Sarpaneva, custom laget. Slags «best of»: Helsinki-kumlokk, full lume skive og moonbridge-lenke.
3. Tsoroev Rashid, Arrow, nummer 13 laget.. Håndtrukket Unitas. Stort, grovt, veldig håndlaget- men masse sjarm og egenhet.
4. Attelier Wen. Hype-klokke. Ikke helt uten grunn. Men, har brukt litt tid på å like den. Menneske-laget guilloché. Skiva er stjernen, men også lett på hånden, og en stor overraskelse hver gang en tar en titt på håndleddet.
5. Vincent Calabrese, tidlig Ottica. Er nå på service- men denne må med i min femmer. Fantastisk enkel. Spennende fyr, spennende og levende skive som både vandrer og hopper. Overraskende lettleselig og også med noen ess i ermet. Rett og slett ei klokke som treffer meg rett i hjerterota! Og som jeg er kjempetakknemlig for at en viss entusiast lot gå videre til meg.
Vis vedlegg 380489
Rolex SeaDweller 16600 - Den som brukes mest av alle. Til alt fra dykking til mørk dress.
Tudor 1801 - Klassisk dressklokke. Hadde vore min nr. 2 i en 2 klokke samling.
CWC G22 Automatic General Service Watch - Under radaren klokke.
Seiko SQ 100 quartz - Beholdes av sentimentale grunner.
Casio - G-Shock solar GW-M5610
- Kjekt å ha i situasjoner der eg ikkje vil ha med Rolex’en.