Consigliere
Støttemedlem
- Medlem
- 7. mars 2014
All-Terrain er en av de beste bilene jeg har hatt, god å kjøre, stille og enormt med plass i kupé og bagasjerom. En skikkelig oppgradering fra XC70, som jeg har hatt tre stk. av.Syns GLE hybrid virker fornuftig. 10-12 mil el og lavt dieselforbruk, samt god baggasjeplass. Dessverre for dyr.
Synd E-klasse hybrid har ødelagt bagasjerommet og kun har 5 mil el.
Bensin-hybridene har stort sett kort el-rekkevidde og tørst motor.
Var innom og så på id7, skuffende lite bagasjerom (veldig viktig for oss) og mye grusom hardplast i kupe. Veier ikke opp for fin pris, lang rekkevidde og 4WD.
Tror det blir en 2021/2022 E-klasse all terrain med mindre enn 100’ km på oss. Fremstår som er mye bedre kjøp enn alle el-biler når krav til lang rekkevidde og stort bagasjerom.
@HadronCollider : du har glemt å ta over baggasjeromstrekket, tenk trafikksikkerhet.
Har GLE nå, og er godt fornøyd med den også. Deilig å sitte høyt, god plass i kupé - men mindre bagasjeplass. God rekkevidde på strøm vinterstid med 70-80 km, men skulle jo heller hatt en diesel-sekser eller bensin-åtter.
Service er dessverre kostbart på Mercedes, spesielt sammenliknet med Volvo - kanskje eneste skåret i gleden.
Ser også @GrimReaper sitt poeng, man kan definitivt få mye mer moro for pengene andre steder. «Angrer» fortsatt litt på at jeg ikke gikk for X5 med 3-liters sekser.
Har også en ID3, men den hadde jeg ikke kjøpt igjen. Hele ID-serien til VW bærer preg av billige løsninger, mye hardplast, trege infotainment-systemer og mye feil. Den gamle eGolfen min var IMHO en mye bedre bil, selvfølgelig bortsett fra rekkevidde. Er egentlig nokså skuffet over hele den elektriske satsingen til VW, skjønner faktisk godt at folk velger Kina-biler o.l. i stedet - i hvert fall helt til de får vite hva innbyttepris er….