Bilsnakk

Har både quartsklokke og elbil
giphy.com11(7).gif

• Liker
Reaksjoner: Raniets
Jeg trodde det var en sportslig bil. Men mulig jeg tar feil. Følger ikke med på elsortimentet deres.
Jeg antok vel at siden det kom fra Porsche så hadde det noe sportslig ved seg.

Og ja, jeg vet at de også har prøvd seg på diesel i Suvene og Panamera. Med vekslende hell.

Og på bildet over så ser den vitterlig litt sportslig ut. Men hva vet vel jeg.
En C63 AMG er en sportslig bil, men ikke en sportsbil. Taycan er også sportslig, men ingen av de fortjener uttrykket sportsbil.
Viktig forskjell.

Jeg har hatt 911 og Taycan. Taycan er en sportslig bil, men langt i fra en sportsbil. 911 er en sportsbil som kan brukes i det daglige. Når det er sagt velger jeg Taycan ti av ti ganger som dagligbil over de fossildrevne alternativene i samme prisleie og bruksområde. Du skal være rimelig innbitt motstander før du ikke klarer å ha det moro i en Taycan.

Jeg har hatt 911 og Taycan. Taycan er en sportslig bil, men langt i fra en sportsbil. 911 er en sportsbil som kan brukes i det daglige. Når det er sagt velger jeg Taycan ti av ti ganger som dagligbil over de fossildrevne alternativene i samme prisleie og bruksområde. Du skal være rimelig innbitt motstander før du ikke klarer å ha det moro i en Taycan.
Enig. Bilen på bildet er forøvrig en Turbo GT, litt mer sportsbil i min bok.

• Liker
Reaksjoner: TomB
Enig. Bilen på bildet er forøvrig en Turbo GT, litt mer sportsbil i min bok.
Helt klart. Har ikke prøvd den, så kan ikke uttale meg om hvordan den er i daglig bruk. Den er vel uten bakseter? Litt mindre daily driver selv om de ikke er veldig mye i bruk for mitt vedkommende.

At det kan være gøy å kjøre er jeg enig i, men i hovedsak er jeg enig med @GrimReaper her. En sportsbil/entusiastbil blir så mye bedre med heftig lyd. Frem og tilbake til jobb gjør en elbil helt perfekt, men kosetur i helgen blir ekstra stas med deilig motorlyd.

Poenget var at en Porsche uten lyd er meningsløst. Så beklager jeg definasjonsglippen når det gjelder sportsbil/sportslig bil. For meg er det litt potato/poteto.

Skal vi hive superbil inn i mixen også? Bare for å gjøre kaoset komplett. Jeg er helt sikker på at absolutt alle som har litt bilinteresse forsto hva poenget var fra første setning. Men litt god kverulanse beriker dagen :)

Hva som er en sportsbil kan sikkert diskuteres opp ned og i mente. Men just for fun, så vil jeg påpeke at Taycan Turbo GT med Weissach-pakke er den raskeste firedørs produksjonsbilen som har kjørt rundt Nurburgring. :p

(Hvor mye det betyr at den har fire dører når Weissach-pakken tar bort baksetet blir opp til andre å diskutere)

Hadde jeg hatt pengene til det så hadde det blitt Taycan som daily driver, og 911 som godværs-bil. Dessverre så har de ikke ringt meg fra Hamar enda, så det blir med drømmen.