Urmaker Bjerke

Fra artikkelen: de som ikke har lang kjøpshistorikk og "prøver å snike seg oppover på de mystiske ventelistene", de "prøver å lure oss" og er "kjeltringer".

Kanskje ikke veldig heldig selv om det skulle være utelukkende invistorer han mener.

Fra artikkelen: de som ikke har lang kjøpshistorikk og "prøver å snike seg oppover på de mystiske ventelistene", de "prøver å lure oss" og er "kjeltringer".

Kanskje ikke veldig heldig selv om det skulle være utelukkende invistorer han mener.
IMG_2159.jpeg

Den delen av intervjuet er noe av det mest komiske jeg har lest på lang tid…

• Liker
Reaksjoner: Maz19
Mulig jeg er litt trøtt på mårran, men jeg ser ikke hva som er så galt med det han sier? Vi vet jo at det finnes folk som han beskriver.

Kan jo mene det man vil om ventelister og tilgjengeligheten på Rolex, men at Bjerke velger å prioritere lojale kunder som de vet ikke snur seg rundt å legger klokka på finn 5 min etter de har kjøpt den, burde vel ikke komme som en overaskelse?

(Er jeg enig i at man må handle for x antall tusenlapper før man i det hele tatt får "lov" til å vente i 12 mnd på en submariner i stål? Absolutt ikke.)

Medfører det ellers riktighet at forhandlerne får færre klokker hvis de har høy prosent av invistorflippere?

Mulig jeg er litt trøtt på mårran, men jeg ser ikke hva som er så galt med det han sier? Vi vet jo at det finnes folk som han beskriver.

Kan jo mene det man vil om ventelister og tilgjengeligheten på Rolex, men at Bjerke velger å prioritere lojale kunder som de vet ikke snur seg rundt å legger klokka på finn 5 min etter de har kjøpt den, burde vel ikke komme som en overaskelse?

(Er jeg enig i at man må handle for x antall tusenlapper før man i det hele tatt får "lov" til å vente i 12 mnd på en submariner i stål? Absolutt ikke.)
Vel, å hevde at Rolex følger med på og finner ut av om en klokke solgt i denne butikken selges videre er komisk. At Rolex har oversikt over videresalg må man jo gjerne innbille seg. Videre er det å kalle kunder eller potensielle kunder for kjeltringer både komisk og drøyt og det er tydelig at denne karen nyter dagens posisjon. Forøvrig er det muligens enkelt for en som er ellevilt forelsket i Rolex og/eller butikken Urmaker Bjerke å mene at dette klinger helt normalt.

Hva er en lojal kunde? En infuenser/tiktoker/has been kjendis som flasher sine nyervervede klokker ? Eller en som aller nådisk ber om å komme på venteliste for en attraktiv Rolex/ PP modell OG kan vise til laaang kjøps historikk og får nei?

• Liker
Reaksjoner: Maz19
Hva er en lojal kunde? En infuenser/tiktoker/has been kjendis som flasher sine nyervervede klokker ? Eller en som aller nådisk ber om å komme på venteliste for en attraktiv Rolex/ PP modell OG kan vise til laaang kjøps historikk og får nei?

Hva som er en lojal kunde må du nesten spørre Bjerke om. Det jeg mente var noen som Bjerke kunne være sikker på ikke kjøper klokka kun for å tjene penger på den umiddelbart eller kortsiktig. For de vet vi jo absolutt finnes.

Hvorvidt Rolex selv sitter å følger med på brukt/gråmarkedet har jeg ingen formening om. Men det ville jo vært nærliggende å tro at om en AD selger en haug med Rolex-klokker som kort tid etter befinner seg på bruktmarkedet, så vil nevnte AD måtte svare for seg hos Rolex.

Uansett, ventelister kan ta seg en bolle. Det samme kan brukte klokker med markup på 25% eller mer på bruktmarkedet gjøre. Er det virkelig for mye å be om, å få en stakkars sub i stål til retail?

• Liker
Reaksjoner: Watcher

Joda, men samtidig som han beskriver invistorer beskriver han også folk som faktisk ønsker å kjøpe en stålmodell til egen bruk, men som ikke har penger til eller ønsker om å kjøpe en rekke Breitlinger, TAG Heuere, Omegaer og annet overpriset ræl i 30 år først.

• Liker
Reaksjoner: patashnik
Joda, men samtidig som han beskriver invistorer beskriver han også folk som faktisk ønsker å kjøpe en stålmodell til egen bruk, men som ikke har penger til eller ønsker om å kjøpe en rekke Breitlinger, TAG Heuere, Omegaer og annet overpriset ræl i 30 år først.
Det er et veldig godt poeng. Jeg har heldigvis ikke ramlet ned i kaninhullet, men jeg ønsker gjerne å kjøpe en Daytona. Det har vist seg umulig. Jeg har også fått forslag om å kjøpe andre klokker, som jeg ikke er interessert i. I 2024, og i bærekraftens navn, fremstår det som et helt tullete forslag.

Og samtidig forstår jeg dilemmaet ved at de selger ting billigere enn folk kan flippe det for. Men det fremstår mer og mer som en lukket klubb. Det trekker ned for meg. Dersom den klokken jeg ønsker meg samtidig sender et symbol om jeg er en del av Illuminati så blir det hele litt sånn, blæh. Historien sier "eventyr", realiteten sier "penger".

Det er et veldig godt poeng. Jeg har heldigvis ikke ramlet ned i kaninhullet, men jeg ønsker gjerne å kjøpe en Daytona. Det har vist seg umulig. Jeg har også fått forslag om å kjøpe andre klokker, som jeg ikke er interessert i. I 2024, og i bærekraftens navn, fremstår det som et helt tullete forslag.

Og samtidig forstår jeg dilemmaet ved at de selger ting billigere enn folk kan flippe det for. Men det fremstår mer og mer som en lukket klubb. Det trekker ned for meg. Dersom den klokken jeg ønsker meg samtidig sender et symbol om jeg er en del av Illuminati så blir det hele litt sånn, blæh. Historien sier "eventyr", realiteten sier "penger".
Hva er løsningen du ser for deg, da?
Når du, som alle andre, ønsker å kjøpe verdens kanskje mest ettertraktede modell, men ikke vil bruke penger på noe annet i butikken.

Hva er løsningen du ser for deg, da?
Når du, som alle andre, ønsker å kjøpe verdens kanskje mest ettertraktede modell, men ikke vil bruke penger på noe annet i butikken.
Det er ingen løsning. Enten så må man erverve seg en historikk som tilsier at man kan få tilbud om å kjøpe. Eller så må man kjøpe brukt.
At det skal være så innmari vondt for mange å svelge synes jeg for å være helt ærlig er litt rart.
Bjerke ville sikkert solgt 50 om dagen de hvis de kunne, men når omstendighetene ikke tillater det så er det vel helt naturlig at de selger til de kundene de anser som gode og har vist interesse for klokker over tid.
At enkelte anser det som en menneskerett å få kjøpt en Rolex over disk synes jeg er veldig spesielt. Hvis man kommer for sent til toget så er det ikke noe å gjøre med. At de som har vært i gamet siden før absolutt alle med puls og kredittkort skal ha Rollies til instagramen sin blir prioritert synes jeg er helt innafor.