Tidssonen-tråden

I bilverden er det ikke uvanlig å kjøpe en "fabrikkoverhalt motor". Du sender din gamle inn til fabrikken og får en "gammel fikset og overhalt" tilbake. Denne er så godt som ny. Som pluss får du din erstatning raskt tilbake.

Dette blir jo klokkeverdens svar. Høres ut som en god løsning.

(Edit: Et minus blir at du ikke lenger har 'matching numbers').
8
Ja, jeg hørte om det.
Men alt i alt, er ingen mekanisk sammensetning fullstendig identisk til neste som er produsert, inkludert i top kjedeproduksjon. Alle er unike.
Når det gjelder klokker, det skal jeg ikke ha, og Tudor kan bare reise der det er varmt og mørkt og alle får likebehandling.
Men nok om det.

Angående TS, hadde det vært bra hvis vi kunne få klokkeslettet tilbake på fronten.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Spørsmål til JH-hjørne: hva tenker du om Omegas arbeid rundt sertifisering, cosc, metas, og nå sitt «eget produserte» Laboratoire de Précision? Vil dette spre seg til en bransjestandard eller blir det en mindre brukt nisje-sertifisering?
Linker til artikkel på Hodinkee:

Mange måter å flå en katt på?
Mulig jeg leste artikkelen for kjapt, men det står ingenting i den om "LdP" og assosiert testprosedyre gir de facto bedre og gjennomgående nøyaktighet for de urverk som er testet slik. I mine øyne er dette er taktisk skritt bort fra den arena og domene Tudor nå er inne på (Metas). Hvis jeg har misforstått, så setter jeg pris på saklig innspill opp mot end state (urverkets forskjell i ytelse etter METAS vs. PdP).

Må bare si i farta at jeg også er veldig fornøyd med rene Tidssonen-videos… Det er fremdeles ukas høydepunkt i flukten fra familie-mas-og-kjas…. Inntil vi kan sykle i skogen igjen da… noen over her fåreslo en presentasjon av TS’er med samlingene hadde vært skikkelig fett… God lørdag videre!

Må bare si i farta at jeg også er veldig fornøyd med rene Tidssonen-videos… Det er fremdeles ukas høydepunkt i flukten fra familie-mas-og-kjas…. Inntil vi kan sykle i skogen igjen da… noen over her fåreslo en presentasjon av TS’er med samlingene hadde vært skikkelig fett… God lørdag videre!
+1

Dag 2 fra Watches and Wonders er ute nå!
Jeg synes dere fortjener mye skryt for oppdateringene denne uken. Produksjonen holder høyt nivå, spesielt med tanke på tiden dere har til rådighet (regner med at det er hektisk) og forholdene dere spiller inn under. I tillegg er både tema og praten interessant. Knallbra jobba!

Håper det kommer en episode i dag også
;)