Den store Longines-tråden

Når alt er sagt så er også min umiddelbare magefølelse at nye Conquest er for dyr. Men den listen begynner dessverre å bli meget lang, og omfatter drøssevis merker og modeller...

Er det 2023 Conquesten du refererer til? Denne: https://www.longines.com/en-no/p/watch-conquest-l3-830-4-02-6 ?

Har 20% rabatt via fagforening hos en Urmaker som fører Longines, så jeg betalte 21120,- for den i desember i fjor. Fornøyd med prisen, men selv om jeg måtte betale fullpris ville jeg vært fornøyd med klokka. Dog, jeg er ikke så bereist i denne verdenen, så om noen kunne utdypet hvorfor den _ikke_ burde koste 27450,- setter jeg pris på det ^^

Er det 2023 Conquesten du refererer til? Denne: https://www.longines.com/en-no/p/watch-conquest-l3-830-4-02-6 ?

Har 20% rabatt via fagforening hos en Urmaker som fører Longines, så jeg betalte 21120,- for den i desember i fjor. Fornøyd med prisen, men selv om jeg måtte betale fullpris ville jeg vært fornøyd med klokka. Dog, jeg er ikke så bereist i denne verdenen, så om noen kunne utdypet hvorfor den _ikke_ burde koste 27450,- setter jeg pris på det ^^

Nei, mente denne som vi publiserte sponset innhold på i forrige uke :)

Som var bakgrunnen for diskusjonen ovenfor.

Ja er det nå det?
Hva annet med samme specs finnes til 50k?

Kan selvsagt få mye bra for 50’ på brukten, men det blir feil å sammenligne med.

Alt er blitt dyrere, så de man sammenligner med er også blitt dyrere.

Ah. Burde vel kanskje lest litt lengre bak i tråden :p

Jeg så den der på YT en plass. Veeeldig fin klokke, men til 50k er det mye annet der ute, skal sies.

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Jeg har en 2023 Conquest som jeg er veldig fornøyd med, og en gammel (2013) Hydroconquest.

Jeg kan overhode ikke skjønne hvorfor en Conquest Chronograph skal koste noe mindre enn en BB Chrono. ..:Selv om Longines tradisjonelt har vært billigere enn Tudor.

Hvis den ene er overpriset, er nok begge (IMO) det. ...Og der ligger kanskje sannheten for veldig mange klokker. :)

Men vurderer man fra kvalitet elller merke ? Jeg synes det er ganske åpenbart at man ilegger merket ganske mye verdi. Også prøver man å forsvare det med urverk etc.
Mener ikke det er feil. Men spade for en spade osv.

IMG_3323.jpeg

Salg er farlig

Ref diskusjonen rundt pris.

Dette er jo i stor grad en emosjonelt drevet debatt der historie og oppfatning av merket spiller inn. Jeg kjøpte en HydroConquest to-tone for litt over ett år siden.

Den samme modellen koster nå over 21.000 kroner. Det føles for dyrt for akkurat den klokka.

Dette tror jeg er hovedutfordringa for enkelte merker. De har vært rimelige, og man har tenkt på dem som akkurat det. Så når en klokke går fra 17.000 til 21.000 så føles det veldig dyrt.

Klokka er verdt det, altså.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone