Klokkeplaner 2024

Klarer ikke helt å bli kvitt Credor Kuon GCLX999 fra netthinnen.

Har lenge siklet på en Eichi II, men prissettingen der har gått helt amok. Kuon har samtlige av elementene jeg liker fra Eichi-en. Men til en mer edruelige pris.
Spent på hvordan den integrerte lenken oppleves. Evt. må det til med en vinkelsliper #SeikoMod :cool:

Screenshot 2024-01-31 at 22.58.39.png
3_243.jpg

@gulenissen Hvor må man for å kjøpe Credor over disk?

Modellen er foreløpig "eksklusiv" for det japanske markedet. Men ser stadig flere Japanske forhandlere som tilbyr frakt og gode rabatter.

Tidligere har norske GS forhandlere hatt mulighet til å bestille Credor, men usikker på praksisen disse dager.
Ellers er Credor tidvis tilgjengelig gjennom Grand Seiko sine Flagship Stores.

Den muligheten får du bare en gang. Jeg kom over en Explorer II med mitt navn i sertet på finn en gang. Kjøpte den ikke, angrer enda. Kjøp!
Jeg fant en Tudor BB 79230B på Finn, hvor mitt navn var synlig på ett av bildene. Garantikort eller kvittering, husker ikke helt. Det var ikke personen jeg solgte til som var selger, selv om det ikke var så lenge etter at jeg solgte uret.

Oransje Certina DS PH 1000M på vei inn. Da må svart DS PH 200M og gul Christopher Ward diver ut. Og så ser jeg etter et sportsur og en GMT, 43 mm og opp. En av dem med grønn skive. Da må to andre ut, helst først: Big Pilot (krona gnager) og Seamaster Good Planet GMT (hvit skive). Fruen er mer enn villig til å hjelpe til med det siste der. Ikke det første.

Oransje Certina DS PH 1000M på vei inn. Da må svart DS PH 200M og gul Christopher Ward diver ut. Og så ser jeg etter et sportsur og en GMT, 43 mm og opp. En av dem med grønn skive. Da må to andre ut, helst først: Big Pilot (krona gnager) og Seamaster Good Planet GMT (hvit skive). Fruen er mer enn villig til å hjelpe til med det siste der. Ikke det første.
IMG_6096.jpeg

I mål allerede Har bare salgene igjen, men det er ikke like lystbetont.. Er uansett klar for en blå, grønn og oransje årstid.

Listen min for neste år er kort - kun to som allerede er i bestilling.

DW-5610MT kommer rundt nyttår.
Vis vedlegg 354986

Og en Bel Canto Wave på sensommeren.
Vis vedlegg 354987
Bel Canto ble forsinket, men er nå i transit hos DHL. Det begynner å komme en del bilder av denne versjonen på Ig.
1000005793.jpg

I tillegg ble det to kjøp på loupethis.com i løpet av året, ikke planlagt, men fristende når klokker man har hatt lyst på dukker opp til en fornuftig pris.
20240706_172559.jpg
1000005794.jpg

Jeg har ingen konkrete planer, men mange klokker jeg har lyst på. Jeg kunne godt tenke meg å prøve ut noen Seikodykkere, for eksempel Captain Willard eller Marinemaster. Det hadde ikke vært feil med en sinnkronograf eller en Heuer Bund dersom jeg skulle være så heldig å snuble over en slik. Eller kanskje en vintage King Seiko eller GS. Mulig det blir noe helt annet.

Jeg koser meg med å følge med på bruktmarkedet på finn.no og her inne, og det plager meg ikke at klokkene jeg har nevnt over ikke befinner seg i boksen min allerede.

Noe må ut av boksen dersom noe nytt skal inn, og jeg har ikke bestemt meg helt hva som må vike enda.
Med fasiten i hånd så traff jeg ganske så godt med dette innlegget.

Det ble ikke en Sinnkronograf eller en Heuer Bund, men det ble en Sinn og en kronograf:
Eterna Matic Airforce III
12-eterna-airforce.png

Sinn 556 Citrine Yellow
bilde-9-556.png

Dessuten ble det også en Seiko 1970 diver’s modern re-interpretation eller Uemura. En Seiko SBDC111:
bilde-5-1-sbdc111.png

I tillegg kom et par Seiko Alpinister, nemlig SARB017 og SPB089. Mer om de senere.

Ut av boksen forsvant
- Seiko 7009-5001
- Studio Underd0g Watermel0n
- Seiko Presage SRPB05J1
- Seiko Presage Prestige Line SRQ023 kronograf.