Jaeger-LeCoultre-tråden

MUT’n får armtid!
AC76B23C-A250-4397-AF17-6F5BF543A862.jpeg
36A09702-6A1A-4E59-A74B-93FF14F5D004.jpeg
 
Da fikk jeg endelig denne i posten i dag. Mørkeblå, matt alligator signert JLC. Ingen tvil om at denne er favoritten blant mørkebrun alligator og lysebrun kalveskinn. Takk til Bjerke for at det endelig ordnet seg etter litt fram-og-tilbake med feil reim ;)

IMG_4002.jpeg
 
Prøvde denne hos Bjerke i dag! Utrolig lekker, må jeg si. Vurderte et øyeblikk å selge Sub for å kjøpe den, men lar tankene modne over helgen.

Vis vedlegg 328762Vis vedlegg 328763
Dette er ikke noe å lure på. Fantastisk klokke, har hatt min i et snaut år nå og er definitivt den jeg bruker mest. Har kjøpt to ekstra originale alligatorreimer (1 mørkebrun og 1 mørkeblå) for å ha litt variasjon. Bruker klokken mye til halv-formelt jobbantrekk, men den er like flott til t-skjorte og jeans. Den går meget nøyaktig med ca. et halvt sekund avvik pr. døgn, så her er det bare å gønne på @olapåsvingen ;)
 
Prøvde denne hos Bjerke i dag! Utrolig lekker, må jeg si. Vurderte et øyeblikk å selge Sub for å kjøpe den, men lar tankene modne over helgen.

Vis vedlegg 328762Vis vedlegg 328763
Et utrolig flott ur! «Dato-hoppet» er jo virkelig en funksjon som skiller dette fra resten. MEN det er jo et litt annet bruksområdet enn en Sub - forutsatt at du bruker sub`n din slike den er ment å brukes da ;) Er du av de som får angst om sub`n får en ripe eller to, kan du jo like godt ha dette laaangt mer horologisk interessante uret på armen, for da blir jo bruksområdet det samme.
 
@eidehelg

Den blå gator remmen til JLC er nydelig til de lyse urskivene i master kolleksjonen. Hadde samme på min tidligere master memovox en gang i tiden. Har du vurdert den brune strutseremmen til JLC for et mer casual look i hverdagen? Meget behagelig og kul combo. Skal se om jeg finner et bilde fra gamle dager i arkivet.

Edit. Fant noen fra gode gamle dager.

15525450606_9b097771c2_z.jpg


Brun OEM gator.

8476611384_227fe1caa6_b.jpg
 
Redigert:
Et utrolig flott ur! «Dato-hoppet» er jo virkelig en funksjon som skiller dette fra resten. MEN det er jo et litt annet bruksområdet enn en Sub - forutsatt at du bruker sub`n din slike den er ment å brukes da ;) Er du av de som får angst om sub`n får en ripe eller to, kan du jo like godt ha dette laaangt mer horologisk interessante uret på armen, for da blir jo bruksområdet det samme.

Jeg har bare ett ur, og klokken jeg har brukes daglig. Ingen angst for riper, men forsøker samtidig å ikke samle flest mulig. Dette går mest på magefølelsen for meg. Det å ha JLC’n på lanken var herlig, men samtidig er jeg utrolig glad i min Submariner. Kjenner meg ikke klar for å bytte den ut enda kjenner jeg + at salgsprosesser er masete greier;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Xalle og eidehelg
Jeg har bare ett ur, og klokken jeg har brukes daglig. Ingen angst for riper, men forsøker samtidig å ikke samle flest mulig. Dette går mest på magefølelsen for meg. Det å ha JLC’n på lanken var herlig, men samtidig er jeg utrolig glad i min Submariner. Kjenner meg ikke klar for å bytte den ut enda kjenner jeg + at salgsprosesser er masete greier;)
Gi tål. Behold Submariner og kjøp Jaeger-LeCoultre når du kan. Perfekt kombinasjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: olapåsvingen
@eidehelg

Den blå gator remmen til JLC er nydelig til de lyse urskivene i master kolleksjonen. Hadde samme på min tidligere master memovox en gang i tiden. Har du vurdert den brune strutseremmen til JLC for et mer casual look i hverdagen? Meget behagelig og kul combo. Skal se om jeg finner et bilde fra gamle dager i arkivet.

Edit. Fant noen fra gode gamle dager.

Vis vedlegg 328813

Brun OEM gator.

Vis vedlegg 328814
Den strutsereima var jo knallkul! Vet du om denne er tilgjengelig lenger? Sliter litt med å montere uoriginale deler på JLC'en ;)