Blomqvist klokkeauksjon

@Nicolai har du et stillbilde av nevnte Tudor? Det hadde vært interessant å se, og kanskje lære, hva som var feil med den.
Jeg postet i Tudor-tråden med litt kilder, men det er feil tekst på skive og et serienummer som er kjent brukt på falske klokker, og alle de falske har samme feilen på skive…

Bilder fremdeles ute på nettsidene til Blomqvist i full oppløsning.
Tudor 1.jpg

Tudor 2.jpg

Tudor 3.jpg

Vedlegg

• Tudor 3.png
    Tudor 3.png
    203,7 KB · Visninger: 0
  • Wow
Reaksjoner: Trulle75
@Nicolai har du et stillbilde av nevnte Tudor? Det hadde vært interessant å se, og kanskje lære, hva som var feil med den.

Nei, vi tok ingen stillbilder, dessverre. Bare videoen, med close-up liggende på teppet - altså det man ser i Youtube-episoden.

Jeg er ikke noe spesielt god på vintage Rolex/Tudor, så kjedelig at jeg greide å velge ut den klokken som så tilsynelatende ble trukket, men shit happens. Bra at det ble fanget opp.

• Liker
Reaksjoner: Trulle75
Jeg postet i Tudor-tråden med litt kilder, men det er feil tekst på skive og et serienummer som er kjent brukt på falske klokker, og alle de falske har samme feilen på skive…

Bilder fremdeles ute på nettsidene til Blomqvist i full oppløsning.
Vis vedlegg 311405
Vis vedlegg 311406
Vis vedlegg 311407

Er den trukket nå…?

Ikke spesielt tillitsvekkende lesing, og overraskende at ikke Blomqvist er mer grundig enn dette. Når i tillegg utropsprisene er spenstige og påslaget latterlig, blir det å kjøpe noe derfra uaktuelt for min del...

• Liker
Reaksjoner: Durian
Iallverden.

Dette kan jeg ingenting om annet enn det lille jeg har lest etter at denne auksjonen dukket opp, men er det ikke slik at "Swiss-T<25" alene gjør at den umulig er 100 % ekte?

Trist å se budhistorikken på de forskjellige objektene hos Blomqvist denne runden. Én dag før slutt er det ikke mange objekter hvor det er kommet inn bud.
Det kan kanskje tenkes at noen slenger seg på når det nærmer seg slutten, men dette lover ikke godt for å få etablert et godt og spennende auksjonstilbud på klokker i Norge.

Her er det nok mange spente selgere som har blitt lovet høye tilslag.
Dessverre kan Blomqvist skylde seg selv. Auksjonskunder er ikke tjukke i huet.
Det er alt for høye startpriser og gjennomgående urealistiske vurderinger som Tidemann har gjort for dem. "Noen" burde stikke fingeren i jorda og se litt på det norske bruktmarkedet og markedstrender generelt i verden før det gjøres en prisvurdering.

Er det ikke også et selgersalær som trekkes fra oppgjør til selger? Feks. selges den helgull Sub’n for 155’ som er siste bud, så blir vel det knappe 120’ om salær mot selger er på 20%.

Er også litt «knotete» å være kjøper ifm. auksjonen:
- Blomqvist tilbyr ikke frakt.
- Annonsene sier lite om reell tilstand på urene.
- Mange bruker mobil i dag. Det er vanskelig å få god visning fra mobil på bildene i annonsen.
Osv..

Kule et par av klokkene. Håper det tar seg opp for selgernes skyld :)

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Er det ikke også et selgersalær som trekkes fra oppgjør til selger? Feks. selges den helgull Sub’n for 155’ som er siste bud, så blir vel det knappe 120’ om salær mot selger er på 20%.

Er også litt «knotete» å være kjøper ifm. auksjonen:
- Blomqvist tilbyr ikke frakt.
- Annonsene sier lite om reell tilstand på urene.
- Mange bruker mobil i dag. Det er vanskelig å få god visning fra mobil på bildene i annonsen.
Osv..

Kule et par av klokkene. Håper det tar seg opp for selgernes skyld :)

Min erfaring er at auksjonshusene av og tilsier ifra seg salær for å få attraktive klokker inn til auksjon. Vet ikke hvordan Blomqvist er der.
Uansett er det for Blomqvist sin del et salær på 25% på hammerslaget også, og det sier de nok ikke fra seg.

Elendig mobilside, og mye frynsete satt til side - fine muligheter fortsatt, denne feks;