Den store Casio-tråden

Her er min lille Casio-samling. Jeg foretrekker de som er heldigitale. Skal det være Casio, så er det digitalt som gjelder. Alle kjøpt brukt.

Begynte med Protrek PRW-1500 med lenke og wave ceptor WV-58A. Fikk dem av svigermor da hun raidet et loppemarked ved stengetid og rasket med seg gjenværende klokker. Nytt batteri, og begge fungerer utmerket. Wave ceptor føles billig, med sølvfarget plast. Den er ikke solcelledrevet, og er nå i skuffen sammen med «røkla».

Pro-trek er flott. Titanlenke, tidevannsgraf på skiven, barometer, multiband, store tall og ryddig display.

Neste inn var den lille tassen. Kjøpt for 20kr på garasjesalg i nabolaget. Guttungen på 9 bruker den nå.

Fikk sansen for Protrek, og likte modellen PRW-2500.Litt mer stealth, med helsvart kasse. Den er favoritten. Har kjøpt denne to ganger, den første ble dessverre glemt på badestranden.. Heldigvis er det ganske rimelige ur. Nummer to ble også kjøpt med flatt batteri. Mens jeg ventet på nytt spesialbatteri fra UK la jeg den i vinduskarmen. Etter tre dager var det jammen liv i den. :) Halvannet år senere går den fremdeles upåklagelig. Litt «irriterende» at årstall har en dominerende plass på den vanlige «home» skjermen.. Vanligvis trenger jeg ikke å bli minnet på hvilket år det er..

Deretter ble det en G-Shock Mudman. Impulskjøp, måtte jo ha en G-shock. Enklere urverk, men enda mer solid. Dobbel spenne, og bedre beskyttet kasse. Liker de røde knappene og gul tekst. Fungerer som vekkerklokke (og er derfor satt fem minutter før de som er radiostyrt..).

I dag havnet Casio nummer seks i postkassen. For 600kr, er det min dyreste Casio hittil. GW-M5600, classic G-shock. Førsteinntrykket er bra. Remmen føles dessverre billigere enn Protrek/Mudman, men det er jo en slankere litt mer dressy klokke.





image.jpg

6D568E5F-7572-49E6-9124-47BE40F475EF.jpeg

D554F734-E64D-4237-9B88-3360FA159007.jpeg

6092FBEE-C4F6-438D-91D9-AB7C83B9041C.jpeg

Den eneste Casio jeg savner, er en Protrek PRG40-3V «Marianne Mjelde», som Norges første kvinnelige F-16 flyger ofte er avbildet med i reportasjer. https://www.tidssonen.no/forum/threads/klokkespotting.85/page-561

Det er en litt sær modell, som ikke er solcelledrevet, men drives av fire batterier. Relativt sjelden og litt dyr på bruktmarkedet.
 
Redigert:
Vi har slitt litt med leveringsproblemer under pandemien, men flere artige nye Casios har nå funnet veien til nettbutikken :)


Klokker-–-Tidssonen-nettbutikk.png
 
casio-adds-bluetooth-and-solar-charging-casioak-2100-01.jpg


Da er alle variantene omsider på lager! :)

 
Tipser om denne:
G-SHOCKen er byttet ut med Mondaine stop2go på kontoret, og hjemme henger både en Mechanica og Sinn på veggen fra før, så da kan denne gå videre til nestemann.

Høyde: 32 cm
Bredde: 28 cm
Feilfri forside, men noen striper rundt opphengshullet.

Auksjonen går til søndag 11/9 kl. 2100.
Kjøper velger og betaler frakt, evt kan den leveres i Oslo 17. - 20. september.

Vis vedlegg 303919Vis vedlegg 303918Vis vedlegg 303917
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
gm-b2100bd-1a_04_1_.jpg


gm-b2100d-1a_04.jpg


Et lite tips om disse to nå er på plass i Tidssonens nettbutikk! :)

 
  • Liker
Reaksjoner: Makken og chrbir
GMW-B5000TVB-1_side-scaled.jpg


Vi forhåndsbestilte opp denne gærningen i titan ved lansering tidligere i år. Nå er endelig ett eksemplar bekreftet til Tidssonen nettbutikk, med levering rundt månedskiftet. Det er ganske kult, for totalt sett var det snakk om at Norge bare får 1-2 stykk totalt av denne spesialmodellen.

Om du har hatt denne i kikkerten er det bare å sende over en PM :)

Mer info hos G-Central:
 
Trenger hjelp vedrørende GA-B2100C-9AER. Bilder er sakset fra tidssonens nettbutikk. På bildet til venstre er den gule fargen langt blassere (lysere) enn på de to bildene til høyre. Jeg antok og håpet først at klokka var som bildene til høyre, men etter et besøk hos forhandler så jeg at bildet til venstre var det korrekte (iallfall på den jeg så i butikken). Det var skuffende da jeg opplevde klokkefargen som tam og kjedelig sammenliknet med bildet på høyre side. Har sett på noen you tube snutter og der er fargen som den til høyre, derfor lurte jeg på om den finnes i to fargenyanser. En lysegul og en som går mer mot guloransje? Kan noen bekrefte eller avkrefte mine observasjoner og forhåpninger? Synes rett og slett at det var mer smell i og ikke minst mer sommerlig look på den til høyre
 

Vedlegg

  • EDE36205-EC6A-47FD-9114-A977B028C09A.jpeg
    EDE36205-EC6A-47FD-9114-A977B028C09A.jpeg
    105,1 KB · Visninger: 0