En liten tråd om Chopard

Digger dinna .
IMG_20220223_095350.jpg

Din?? Jeg veldig svak for Time traveller og GMT One. Da spes i Ceramized titanium. Utrolig flotte i alle varianter!

Kjempeklokke og ganske interessant då den viser klokka i 24tidssoner samtidig takket være en roterende ring .
Den blir nok lagt ut til salgs når eg kjem meg heim fra jobb seinere i sommer så følge med på K/s :)

Nyhet i Alpine Eagle kolleksjonen. Nå med ny grønnfarget skive:

Chopard-Alpine-Eagle-41-pine-Green-Dial-hands-on-1.jpg

Jeg prøvde ett par Alpine Eagle modeller i Sveits for noen måneder siden og syns klokkene fremstår velbygd og robust. Bilder yter heller ikke klokkene rettferdighet. Hvorfor tror dere klokkene får heller lite oppmerksomhet her til lands? Jeg merker at denne kolleksjonen vokser noe voldsomt på meg.

Bildet lånt fra Monochrome Watches.

68BA029A-A396-4FF4-AB71-4043BC3ECCB1.gif

Dels fordi klokkemiljøet er en saueflokk og nok mye fordi folk ikke forstår hvor høyt nivå det er på Chopard. Og så er det nok og en del av det vanlige, meningsløse sytet om at det er en kopi.

Jeg liker Alpine Eagle svært godt og ønsker en slik en dag. Isåfall nå når det begynner å dukke opp muligheten for gummirem.

Jeg svært begeistret for den limiterte Wempe-utgaven som kom for en tid tilbake.
9DE8FE4B-AB2F-4857-B60F-0623E0B7515A.png

Litt på impuls så ble Chopard et nytt bekjentskap. Jeg har tidligere sett litt på forskjellige sportsklokker fra Chopard, både Mille Miglia, GMT og den diveren jeg endte opp med.
Pro One er en pen nesten litt pyntet diver med litt særpreg og kanskje en typisk "glemt helt". Noen vil nok mene at den bærer preg av tidlig 2000-tall, spesielt besel kan det sikkert være delte meninger om. Jeg synes den er kul :) får litt Blancpain FF Air Command (Som jeg savner) vibber. Uansett får man mye for pengene i disse "Neo-vintage" klokkene (hvis man kalle de det?). Jeg får ihvertfall litt "må ha" følelse når de dukker opp:oops: Litt dårlig egenskap når planen egentlig var å trade opp til færre klokker....
Egenprodusert LUC urverk med microrotor skal det vistnok også sitte i de, litt synd jeg sikkert aldri kommer til å få sett det;)

20230209_135850.jpg

20230209_142627.jpg

Redigert: