Dagens vin

Et hot tips til de som er glad i bobler og trenger nye glass, eller annet til champagne;
Vinskap.no har 30% rabatt til sine medlemmer frem til 15. mars.

Antar dette også gjelder om man melder seg inn nå. Koden kom på e-post, men om du ikke får koden etter du melder deg inn så si ifra til meg.

Jeg bytter ut mine rette og smale champisglass med disse:

Disse har fått gode tilbakemeldinger og anbefales av bla Merete Bø:

I denne «boble kategorien» har de også lagt inn en del riedel karaffler. 30% på en svane tror jeg er meget god deal.
Kjøpte de samme glassene selv. Tenkt å anskaffe de en stund, og til 30% må jeg si de er god value. Har for det meste Zalto, men akkurat disse til Champagne er uovertruffen.

• Liker
Reaksjoner: gullet
Lehmann champagne glassene ankom i dag og gikk rett i test!
Meget fornøyd med glassene. Fantastisk feeling å holde i dem og boblene holder seg godt i glasset. Veldig likt Zalto glassene må jeg si.

I glasset var det følgende:
https://www.vinmonopolet.no/p/13709601
Den var ufattelig bra og er virkelig på nivå med f eks DP i samme årgang. Det til halve prisen.

414F00B1-7EAE-4A70-96A6-671DEDF59DC5.jpeg

Det var en meget god pris på Cristal! Billigst i verden ifølge wine-searcher.

Et annet tips, men ikke like godt rabattert er Dom Perignon 2012 på OSL tax free.
1599,- nå mot vmp sine 1930,-.
Möet har nylig satt opp alle sine priser og hos vmp endret den seg raskt. Bare spørsmål om tid for når tax free også endrer.
Var på gardermoen med @Edzilla da de kom med en pall med Dom 2008. Var det 1300,- pr. Eivind?

Var enda billigere i mars samme år ;)
«Var innom Bjerke og så da en Rolex sub i januar. Og til min store overraskelse var den enda dyrere i august».
Sorry, kunne ikke dy meg..

Til info så kommer champagne til å stige betydelig de neste årene. Det produseres kun xxx millioner liter (320 millioner liter?) fra champagne hvert år, men det kommer xx nye $ millionærer på banen hvert år som vil ha bobler.

Kjøpte du Cristal 2013 i juli 2021ville du hatt en fortjeneste på 56,6% på under 1 år.
(Ref Rare Wine)
Etterspørselen til de store husene vil nok øke betydelig da det er det nyrike vil vise frem. Et hot tips er derimot å se til UK nå, og lagre det. Kanskje det vil gi en høyere % avkastning de neste 10-30 år enn de franske, ettersom klimaet endrer seg i negativ retning?

Til dagens stifado med oksekjøtt krydret med eplesidereddik, provencekrydder og kanel, så var denne vinen til bare kr 124.- sjokkerende bra! Av og til lønner det seg å høre på ansatte på Vinmonopolet og gi f.. i egne fordommer mot rimelige viner.
A7C17A80-CBB1-4294-A936-8EAEEBBF4B13.jpeg

Til dagens stifado med oksekjøtt krydret med eplesidereddik, provencekrydder og kanel, så var denne vinen til bare kr 124.- sjokkerende bra! Av og til lønner det seg å høre på ansatte på Vinmonopolet og gi f.. i egne fordommer mot rimelige viner.
Vis vedlegg 284096
Her i «gjengen» så vi i lange tider på denne som polets beste kjøp. Var enda mer trøkk i den tidligere. Nå er den langt rundere i kantene. Fortsatt knallbra vin til prisen! Piccini sin chianti er også veldig okay. God fredag!

• Liker
Reaksjoner: Gin