Dagens vin

Holdt meg vel ganske godt i hovedfeltet med noen få av hver av disse. Meurgey-Croses og Pascerette des Vignes (en kasse av hver) som gode drikkeviner. Sistnevnte kjøpte jeg i fjor og den var fin.

Blain, M.-A.Chassagne-Montrachet
ClairMarsannay Longeroies
ClairMarsannay
ClairMarsannay Charme aux Pretres
JadotCote de Nuits Villages Vaucrain
Maratray-DubreuilCorton-Bressandes
Maratray-DubreuilAloxe-Corton
Maratray-DubreuilPernand-Vergelesses Ile des Vergelesses
MeurgeyNuits-St.-Georges Chaliots
Meurgey-CrosesVire-Clesse Vieilles Vignes
NudantLadoix Buis Premier cru
Pascerette des VignesMacon-Lamartine Cuvee Claude et Alphonsine
Tollot-BeautChorey-les-Beaune
Tollot-BeautAloxe-Corton

I think this could be a good choice for this evening. Yes, 2013 is still young. (there again I could have a change of mind) The others can have a nap in the cellar but not too long, I've promised myself.

Luca Roagnas viner fra 2013 styrker hans posisjon som en av de beste vinmakerne i Piemonte.
IMG_20220204_130257.jpg
IMG_20220204_133549.jpg

I kveld blir det en birthyear wine kjøpt på auksjon fra kjelleren på Bagatelle. Noen vil hevde denne er på overtid, men her er der fortsatt både frukt og tanniner å hente, i tillegg til et nydelig modnet preg av både lær, litt lakris og tjære (på riktig måte). Har heldigvis en flaske til. Dette var gildt!
00F0CAB5-B52C-47CD-A2EE-00DB8E42AD10.jpeg

Looks like you are in for a great evening @sunshine, enjoy!

edit:

How was it @sunshine ?
Apologies, I didn't see your "edit" before now.

We had a surprise visit from our daughter that lives just 5 mins drive away. Well when she saw the evening's menu, there was tenderloin of elg, roast potatoes ( just like you learnt from the UK) mushroom suprême sauce with mild capers from our garden and asparagus. Nina decided to invite herself to the evening meal even though I told her it's "Members" only, which was completely ignored.

I took the Pajè and went back down in the cellar with it. Up came a bottle of Ch. Saint-Hubert 2004, that was corked. Then came Clos du Jaugueyron Haut-Médoc 2015, which really complemented the tenderloin of elg. On the palette there was ripe plum, silky rich fruits, the oak harmonized with it's fine tannins. I decanted it for about an hour beforehand. Everyone was pleased with the joyful evening.

My appreciation for you asking.

Covid i hus, og jeg må være kjørbar. Fikk dog en kompis til å plukke opp denne for meg i Sarpsborg (av alle steder). Gleder meg! Dette er en remake av amerikaneren som slo franskmennene ned i støvlene på 70-tallet.
233F2759-CF79-4ADE-A436-C92D2297E1B8.jpeg

Covid i hus, og jeg må være kjørbar. Fikk dog en kompis til å plukke opp denne for meg i Sarpsborg (av alle steder). Gleder meg! Dette er en remake av amerikaneren som slo franskmennene ned i støvlene på 70-tallet. Vis vedlegg 281245
Tror polsjefen i Sarpsborg er en skikkelig yankee-fan. Mye snacks fra statene som ender opp der nede etter div slipp!