Blancpain-tråden

Fantastisk. Sort kasse er utrolig stilig. (y)Ja, tilgjengeligheten er jo en utfordring, og jeg gikk gjennom Chrono24, og ventet i tre uker på forsendelsen av klokka som kom fra Orlando. Tok jo en evighet gjennon FedEx og toll (tiden går som alle vet vanvittig seint når man venter på noe som man har gledet seg til så lenge).
Forøvrig har jeg nå vært i Oslo noen dager med madammen på ferie, og har selvsagt gått skoene av meg, fordi jeg fikk en stemme i hodet som sa at jeg måtte gå inn på Bjerke....regner med de fleste vet hvor god en sånn stemme er til å overbevise oss om slikt.
.... så da har jeg nå en X-70 lenke i bestilling til 70'ies-klokka.
De sa det selv på Bjerke at "det er jo verdens dyreste lenke" (noe det selvsagt ikke er), men du få jo pinadø en helt kurant bil for de pengene....fytti katta.
Jaja, jeg gleder meg uansett til september når den skal komme i posten.
Greit å ha noe å glede seg til på høsten også.

Klart @adio . De skulle ha 38.000 kr (inkl. mva).
Ifølge Gabor, som er medlem av denne tråden, har Bjerke tatt opp mot ca 45.000 kr for lenka tidligere, så sånn sett har jeg fått en grei pris. Men det smerter å bruke så mye penger på ei lenke av stål, men det er vel glemt i det sekundet jeg får den på lanken. :giggle:

• Liker
  • Wow
Reaksjoner: Stonefly og adio
Endelig…!

Vedlegg

• 4EC74B75-F2C1-4ACF-A9E0-5930ACD8F50D.jpeg
    4EC74B75-F2C1-4ACF-A9E0-5930ACD8F50D.jpeg
    101,4 KB · Visninger: 0
Hei, er på utkikk etter en tropical reim til min Bathyscaphe 43mm. (23 lugs) dette er ikke så lett, så må nok teste om det går med en 24mm reim. Noen som har testet om det går/ser greit ut å få på?

Hei, er på utkikk etter en tropical reim til min Bathyscaphe 43mm. (23 lugs) dette er ikke så lett, så må nok teste om det går med en 24mm reim. Noen som har testet om det går/ser greit ut å få på?
Hei, Jeg vet ikke om du er kommet noe nærmere, men på Blancpain-bloggen til Henrik Schwienig omtaler han akkurat dette (https://blancpainblog.com/timepieces/strap-options/#more-11246). Han anbefaler å sjekke ut alternativer til de originale fra Blancpain hos https://www.jean-rousseau.com/ hvor man kan få 10% rabatt hvis du bruker koden BPBJR.
Om du finner det du leter etter der, vet jeg ikke, men det er ihvertfall et tips for oss som sliter med i-landsproblemet "23mm lugs" :giggle:

Jeg har lenge vært på utkikk etter den rette klokken som kan gjøre meg til «en-klokke-mann», da jeg egentlig synes det er en artig og fornuftig ting å være. Jeg hadde i 2019 en tråd hvor jeg søkte etter tips til klokke, opptil ca 150K, og det kom flere forslag om Blancpain modeller, dog noen store. På den tiden hadde jeg ikke fått opp øynene for dette merket, men nå har forelskelsen kommet snikende. Ettersom jeg har slanke håndledd, ca 16.5 cm ønsker jeg ikke uret for stort, og i katalogen til Bjerke sitter jeg da kun igjen med bathyscaphe 38, som forøvrig ser veldig lekkert ut, og en absolutt kandidat.

Men etter å ha trålet denne tråden den siste tiden ser jeg også flere råkule kandidater i ca 40mm, men de fleste av disse virker til å være limited edition for Hodinkee. Og alt dette er jo selvfølgelig utsolgt. Er dette et årlig samarbeid slik at en kan forvente seg noe lignede dette året?

Tråden fra 2019:

Hilsen en nyforelska Blacpainer:)

• Liker
Reaksjoner: ewestre
Det er all grunn til å tro at 40,3 kassen som først kom med Trilogy i 97 blir et årlig/rutinemessig stunt fra BP. De har til nå vært en stor suksess noe som gjenspeiler seg i prisen på annenhåndsmarkedet.

Marc Hayek har uttalt flere ganger at denne kassen kun er forbeholdt LEmodeller.

Selv vært 1WG siden begynnelsen på 90 tallet og det fungerer helt fint. Har nå en Bathyscaphe 38 som sitter som et skudd. Hatt den ute for salg av delvis uklare grunner utover ønsket om andre modeller fra BP som jeg holder så kjært.

Hva det å kun ha en klokke angår så har isåfall jeg kommet til konklusjonen om at en da trenger noe som er litt robust og hvor det ikke nødvendigvis er altfor mange komplikasjoner.

Jeg har lenge vært på utkikk etter den rette klokken som kan gjøre meg til «en-klokke-mann», da jeg egentlig synes det er en artig og fornuftig ting å være. Jeg hadde i 2019 en tråd hvor jeg søkte etter tips til klokke, opptil ca 150K, og det kom flere forslag om Blancpain modeller, dog noen store. På den tiden hadde jeg ikke fått opp øynene for dette merket, men nå har forelskelsen kommet snikende. Ettersom jeg har slanke håndledd, ca 16.5 cm ønsker jeg ikke uret for stort, og i katalogen til Bjerke sitter jeg da kun igjen med bathyscaphe 38, som forøvrig ser veldig lekkert ut, og en absolutt kandidat.

Men etter å ha trålet denne tråden den siste tiden ser jeg også flere råkule kandidater i ca 40mm, men de fleste av disse virker til å være limited edition for Hodinkee. Og alt dette er jo selvfølgelig utsolgt. Er dette et årlig samarbeid slik at en kan forvente seg noe lignede dette året?

Tråden fra 2019:

Hilsen en nyforelska Blacpainer:)

Velkommen til galskapen. Jeg vil tro at Limited Edition-modellene dukker opp i ny og ne (men neppe på Finn.no med det første), men ville uansett lagret et søk på Chrono 24, som dekker stort sett hele verden.
Eller sjekk med "The Watchbox". De har akkurat nå en 40,3 mm FF til den nette sum av $23.000: https://www.thewatchbox.com/shop/4428116.html

Legger du på norsk toll, så må man nok si farvel til Nkr 250.000 kr før du har den levert på døra.

Men legger du inn et søk på slike større websider, så er nok sannsynligheten ekstremt mye større også for at du får tak i den du vil ha til slutt. Men om prisen på en slik er akkurat i ditt budsjettområde får du bare krysse fingrene for. Enig med Chronodiver at en 38mm ville passet fint, jeg har selv 17,5 cm håndledd og har en 43 mm Bathyscaphe som sitter fint på meg. Jeg har også med årene lært at høyden på klokken spiller en stor rolle for hvordan klokken oppleves på håndleddet. For mange komplikasjoner etc (dag, dato, kronograf, månefase etc etc) bygger i høyden, så det kan være greit å ha i bakhodet.

Det er all grunn til å tro at 40,3 kassen som først kom med Trilogy i 97 blir et årlig/rutinemessig stunt fra BP. De har til nå vært en stor suksess noe som gjenspeiler seg i prisen på annenhåndsmarkedet.

Godt å høre at dette kan være et årlig stunt, da denne kassen ville passet mine håndledd mye bedre enn de større modellene. Stemmer det at 40,3mm kassene er rundt 45mm lug til lug? Men mulig kassene varierer litt fra LE - modell til modell.

Legger du på norsk toll, så må man nok si farvel til Nkr 250.000 kr før du har den levert på døra.

Dette er nok noe over det jeg tenker å bruke, men denne prisen er godt over utsalgsprisen den hadde når den ble utgitt?

Som dere skjønner, er jeg nyforelsket Blancpain og holder på å nerde med opp;)

Disse "årlige" LE- utgivelsene, selges de stort sett av forhandlerene av merket, eller der det Hodinkee som er salgskanalen?

Nei, spørs om jeg må begynne å frigjøre til kapital og staste på det kommer noe snasent i løpet av et års-tid.

En annen ting, ettersom de produserer i et svært beskjedent opplag, hvor enkelt/vanskelig er det å få tak i en ny modell, er det slik at de blir solgt unna på minuttet?

Og en siste ting, hva tenker dere om LE-modeller hvor Hodinkee eller lignende er inne i bildet, altså at det ikke er en "rent" Blancpain produkt....?

Marc Hayek har uttalt flere ganger at denne kassen kun er forbeholdt LEmodeller.

Selv vært 1WG siden begynnelsen på 90 tallet og det fungerer helt fint. Har nå en Bathyscaphe 38 som sitter som et skudd. Hatt den ute for salg av delvis uklare grunner utover ønsket om andre modeller fra BP som jeg holder så kjært.

Hva det å kun ha en klokke angår så har isåfall jeg kommet til konklusjonen om at en da trenger noe som er litt robust og hvor det ikke nødvendigvis er altfor mange komplikasjoner.

Hvilken modell(er) er det som står høyt hos deg?