Æ har fire fine lænestola

Noen innflyttingsgaver er utvilsomt bedre enn andre. CH25 gjør seg virkelig godt i den nye stuen, og et flott supplement til CH24 stolene som allerede står der.
EAA48108-0223-4E49-B27D-2C39DDAD0480.jpeg

Helt enig. Har en CH25 stående i stuen på 7 året nå, fantastisk stol. Blir bare bedre og bedre med årene. Vi har såpevasket variant som får en riktig så fin patina. "Trolig aldri polert" ;)

Helt enig. Har en CH25 stående i stuen på 7 året nå, fantastisk stol. Blir bare bedre og bedre med årene. Vi har såpevasket variant som får en riktig så fin patina. "Trolig aldri polert" ;)

Ahh, det høres jo bare lekker ut! ;) Denne var "dessverre" i oljet eik, så litt mer usikker på hvordan denne vil utvikle seg, men skal ikke se bort fra at den vil være like flott 10 år fra nå som i dag :mrgreen:

Kona har fått det for seg at hun vil ha en Ekstrem lenestol av Terje Ekstrøm i stua.
Har noen kjennskap til en butikk eller sted som har slikt på lager?
4-6 ukers leveringstid er litt vel langt i forhold til bursdagen hennes.

terje-ekstrm-ekstrem-chair_1.jpg

• Liker
Reaksjoner: Matsmet og Edzilla
@Nicolai har vel en slik stol om jeg ikke husker helt feil, riktig så flott. Dessverre lange leveringstider på det meste nå grunnet Covid.. Hadde forsøkt meg med en oversikt over forhandlere og tatt telefonen fatt, eventuelt ringt direkte til importør/leverandør.

• Liker
Reaksjoner: Trulle75
Takk for svar. Enig i at stoffet er "safe".

@Kjors - tanker rundt denne kontra en Rest?

Rock Siesta og Rock´n Roll er fine, men synes de blir litt for ordinære, og snarlike mange andre fabrikanters modeller fra samme tidsepoke. - Rest er særegen og superretro med sine armlener..
Plutselig dukker det opp en på Finn, kanskje også med ramme i lys eik og teakinnlegg på armlenene.. Og i Hallingdal ull.
Men dette er min smak da..Jeg ville ventet:)

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Æ har to stygge lænestola!

Noen som kjenner til disse?
Designer/produsent?
Er de verdt å pusse opp?
Ser for meg brunt skinn (lagt ved eksempel).
82535830-9104-4F60-8109-6EBC863044CA.jpeg
E07849A4-9E95-489B-BD3A-12577F529046.jpeg
194845B6-E94E-48FF-B73C-00753B44AD1D.jpeg

Viktig at nettbutikken vår er en naturlig forlengelse av forumet ;)

Tenkte kjøpe 2 "loungestoler" som skal stå på kjøkkenet, primært for å slappe av i mens man drikker kaffe i helgene o.l. Fra før har vi Skovby SM78-bord og CH24-stoler, begge i hvitoljet eik.
Jeg tenker kanskje noe i lyst treverk med skinn eller flett, men er åpen for det meste, også plast, men helst ikke stoff. Har kikket litt på Colonial chair (litt for dyr), vintage Kayser 108 (mange veldig gulnede, må få sydd puter i skinn) og div. Safari-stoler (litt for maskuline ifølge samboer). Samboer ønsker Cuba chair i såpet eik med flett.
Åpen for brukt, og vil helst ligge på rundt 5 000 per stol.
Noen tips? :)