Skjorter

main-pic4.jpg


http://www.theceoshirtcompany.com/ :D
 
Ser at mange sliter med å finne den riktige passformen.

De siste ti årene har min torso endret form og tyngdepunket er noe lavere nå enn tidligere. Har imidlertid aldri hatt problemer med passformen de siste tyve årene, da jeg kjøper mine skjorter hos en rimelig flink skredder på Savile Row. Da får jeg også byttet snipper og mansjetter på de som fortsatt passer, og skjortene kan brukes i mange år.

Kjøper alltid klassisk snitt og velger stoff/mønster som sjelden går av moten.

Det er ikke spesielt kostbart heller, da jeg alltid bestiller såpass mange hver gang jeg er over og tar mål. Det blir dyrt med en Londontur om man bare bestiller en eller to skjorter.

Jeg ventet på en reaskjon på denne, men det er tydeligvis høflige medlemmer her på forumet :)

Dette var ironisk ment og med Rimi-Hagen i tankene.

Jeg har imidlertid kjøpt mange skjorter av en omreisende Thaiskredder. Etter et par forsøk med rimelig stoff fikk jeg nøyaktig den passformen jeg ønsket og jeg valgte deretter de beste stoffene han hadde. Tror ikke prisen har vært over 400,- på noen av dem. Har anslagsvis kjøpt rundt 40 skjorter derfra og jeg har vært svært fornøyd med samtlige. Inntil 50 omganger i vaskemaskin er ikke noe problem. Da har det gjerne gått et par år og det er endringen i kroppsfasongen og ikke slitasjen som da har slått inn.

Van Heusens strykefrie skjorter har også vært et hyggelig bekjentskap. De er virkelig strykefrie og det er et godt utvalg i både snitt og stoffer. Husker ikke hva jeg betaler, men mener at det ligger sånn omtrent midt på treet, 7-800,- kanskje...

Noen her som bruker skjorte/slips i skiløypa? Tror Ari Behn er den siste jeg har sett bruke det, og det er noe vintage/retro over det som definitivt står i stil med en del flotte ur jeg har sett her på forumet.
 
Thomas Pink Slim Fit

Kjøpes helst på Heathrow til tax free pris.
Skal mellomlande der i slutten av mai og røske med et par skjorter.
 
Et lite spørsmål ang skjorte-etiquette:

Er det "lov" å gå med french-cuffs (med mansjett i) uten å bruke slips?
 
Et lite spørsmål ang skjorte-etiquette:

Er det "lov" å gå med french-cuffs (med mansjett i) uten å bruke slips?

Antar at du tenker i kombinasjon med dress?
Er man svært konservativ så er det nok best å droppe det, men tror de færreste vil reagere.
 
I kombinasjon med dress ja!

Jeg fant nemlig en skjorte i skapet for en stund siden som en gang i tiden var litt "baggy" på meg, men den sitter som en kule nå! Eneste som er feil er at jeg ikke får siste knappen igjen lenger.

Jeg får bruke den når jeg er sammen med de mindre stilbevisste vennene mine!
 
Synes nesten det ser ut som mannen på profilbildet ditt også kjører den stilen jeg ;).

Faktisk må jeg medgi; jeg har masse slips hengende i skapet, men bruker dem så og si aldri. Finnes jo noen unntak, men for det meste når jeg skal bruke dress er det fortsatt på et punkt hvor slipset ikke er påkrevd.
 
Hehe, screw that.

Gå i det du vil så lenge du ikke går helt av skaftet, er du komfortabel i det du bruker slipper du automatisk unna med veldig mye mer enn om man er helt besatt av det i min erfaring :).
 
Da var skjorten min fra tailorstore kommet. Ble ikke helt perfekt, av en eller annen grunn var armene litt korte?

Men i disse sommerdager er ikke det noen kjempekrise da jeg i all hovedsak ruller opp ermene uansett.

Utover det var kvaliteten på stoff og arbeid meget bra, med litt finpuss er jo strengt tatt dette fryktelig mye skjorte for pengene. Jeg er meget imponert!
 
Da var skjorten min fra tailorstore kommet. Ble ikke helt perfekt, av en eller annen grunn var armene litt korte?

Men i disse sommerdager er ikke det noen kjempekrise da jeg i all hovedsak ruller opp ermene uansett.

Utover det var kvaliteten på stoff og arbeid meget bra, med litt finpuss er jo strengt tatt dette fryktelig mye skjorte for pengene. Jeg er meget imponert!

Ha, akkurat det samme skjedde meg! Skjorten hadde for korte ermer.
 
Ha, akkurat det samme skjedde meg! Skjorten hadde for korte ermer.

Sært da. Neste får bli med en cm eller to ekstra i ermene.

Sendte dem en mail og nevnte dette, de ba om bilder slik at de kunne hjelpe meg å justere målene til neste skjorten i hvert fall. Skal forsøke å få sendt dem bildene ila helgen slik at jeg kan få bestilt noe nytt snart... var moro dette ;)
 
Sært da. Neste får bli med en cm eller to ekstra i ermene.

Sendte dem en mail og nevnte dette, de ba om bilder slik at de kunne hjelpe meg å justere målene til neste skjorten i hvert fall. Skal forsøke å få sendt dem bildene ila helgen slik at jeg kan få bestilt noe nytt snart... var moro dette ;)

Ble faktisk enda mer justeringer etter god hjelp fra tailorstores kundeservice. Utrolig bra hjelp fra dem på alle måter.

Armene er nå faktisk hele 5cm lenger en de var, mens skulderbladet er 2cm kortere så effektivt er det nå 4cm lenger ermer på skjortene jeg har bestilt.

Tok en sjangse og slang med et par ekstra skjorter i denne omgangen, også en Piqué. Spenende å se hvordan den blir og håper jo at passformen er hakket mer på stell i denne omgangen :p.
 
Jeg kjøpte også en ny skjorte her forleden dag. Kjøpte en RL skjorte i det stoffet som på godt engelsk heter Seersucker.
Akkurat som sånn deilig sengetøy. Fantastisk deilig sommerskjorte!
Lik som denne bare med lange ermer.
SPT0018-Blue-and-White-Polo-Seersucker-Shirt.jpg
 
Stenströms har jeg hovedsaklig brukt i 4 år nå, og deres slim fit skjorter sitter helt konge, og kvaliteten er meget gode etter min og en del kollegaers erfaring:) Har siste året også kjøpt 4-5 slim fit skjorter fra Polo Ralph Lauren som er meget bra:) Disse passer meget bra til litt mer casual ting :)