Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Inkl. salær, eks. mva.
_20210508_143011.JPG
 
Et steg nærmere å hoppe helt av Rolex-toget for min del
Er ikke det litt vel generaliserende? Mange duster som kjører BMW, Audi, Mercedes også, men det rykker liksom ikke i trangen til å sette meg bak rattet i en Toyota, Nissan eller Huyndai av den grunn. Greit at artikkelen er helt Lloyd men sånn er det jo når man lever av antall klikk og som alle vet er jo Rolex en het potet. For min del fortsetter jeg å glede meg over mine selv om disse overbetalte klovnene også bruker de.
 
Er ikke det litt vel generaliserende? Mange duster som kjører BMW, Audi, Mercedes også, men det rykker liksom ikke i trangen til å sette meg bak rattet i en Toyota, Nissan eller Huyndai av den grunn. Greit at artikkelen er helt Lloyd men sånn er det jo når man lever av antall klikk og som alle vet er jo Rolex en het potet. For min del fortsetter jeg å glede meg over mine selv om disse overbetalte klovnene også bruker de.
Vel talt! Jeg tror at de fleste med IQ over nedre del av normalområdet vil se at dette handler om tre unge menn som skryter av at de har en ekstravagant livsstil hvor luksusprodukter er selve meningen med livet. Mulig de interesserer seg for fotball også, det må man jo regne med. Journalisten skjønner at "Rolex" i overskriften gir ekstra mange klikk. Mulig dette er "the shit" blant fotballspillere; ørepynt i begge ører, masse ringer, klær med stor gucci-logo og tattiser på håndflatene. Da Beckham & Co begynte med dette var det nytt, nå framstår det som ren parodi i mitt hode. Men, så tilhører jeg en annen generasjon da ;)
 
Er ikke det litt vel generaliserende? Mange duster som kjører BMW, Audi, Mercedes også, men det rykker liksom ikke i trangen til å sette meg bak rattet i en Toyota, Nissan eller Huyndai av den grunn. Greit at artikkelen er helt Lloyd men sånn er det jo når man lever av antall klikk og som alle vet er jo Rolex en het potet. For min del fortsetter jeg å glede meg over mine selv om disse overbetalte klovnene også bruker de.
Generaliserende? Nope.
Dette handler ikke så mye om hvem som bruker Rolex. Mer hva Rolex har blitt de siste årene. Nå er pengefokuset så sterkt at det er hva «alle» som ikke er klokkeinteresserte bryr seg om. Det skrives om i tabloidene, vises på nyhetene, etc.
Jeg opplever i større og større grad ikke-klokkeinteresserte kompiser, familiemedlemmer, kollegaer, naboer snakker om/kjøper seg Rolex fordi det er så mye penger å hente på det. For meg bidrar dette til at gleden og moroa ødelegges. I tillegg er det nærmest klin umulig å kjøpe seg ny hos AD pga den ekstreme hypen. Jeg savner tiden i 08/09 da vi kunne kjøpe og selge oss imellom for noen få titusener og ikke tenke på hype i det hele tatt.
 
Generaliserende? Nope.
Dette handler ikke så mye om hvem som bruker Rolex. Mer hva Rolex har blitt de siste årene. Nå er pengefokuset så sterkt at det er hva «alle» som ikke er klokkeinteresserte bryr seg om. Det skrives om i tabloidene, vises på nyhetene, etc.
Jeg opplever i større og større grad ikke-klokkeinteresserte kompiser, familiemedlemmer, kollegaer, naboer snakker om/kjøper seg Rolex fordi det er så mye penger å hente på det. For meg bidrar dette til at gleden og moroa ødelegges. I tillegg er det nærmest klin umulig å kjøpe seg ny hos AD pga den ekstreme hypen. Jeg savner tiden i 08/09 da vi kunne kjøpe og selge oss imellom for noen få titusener og ikke tenke på hype i det hele tatt.
Ikke selg deg ut ennå @Mulliner Snart kan vi veksle inn Daytona i en fabrikkny 911 :mrgreen: Spøk til side, du har selvsagt noen poeng...
 
  • Elsker
Reaksjoner: Mulliner
Tja, kanskje man skal «selge seg ut»? Liker man det ikke, er jo saken enkel. Eventuelt får man glede seg over «Jeg var først. Lenge før alle andre. Purist jeg. Kjennere vet.».

Selv blir jeg ambivalent. Kanskje mest av tanken på at disse slarkete stålklokkene er verdt flere hundre tusen. Det er absurd.