Rolex 2021: Spekulasjoner

Svaret er at det er ikke noe humor, det er heller litt triste saker. Svaret er at det er jævlig mye styr rundt dette og noen spekulerer vilt og sluker informasjon rått. Det syntes jeg for så vidt er litt vittig. Men bare litt, mest slitsomt. Det som kommer til å skje til uken er at det vil dukke opp noen nye modeller fra Rolex. Det føler jeg meg trygg på:LOL:Hverken mer eller mindre. Enten liker man eller liker ikke, og kjøper eller ikke kjøper.
Er vel også i ferd med å innse at jeg syntes Rolex er i ferd med å bli et skikkelig gjesp (noe som er kjipt), selv om jeg har noen modeller og venter på noen.
+ 1 (på ånkli :mrgreen:)
 
Svaret er at det er ikke noe humor, det er heller litt triste saker. Svaret er at det er jævlig mye styr rundt dette og noen spekulerer vilt og sluker informasjon rått. Det syntes jeg for så vidt er litt vittig. Men bare litt, mest slitsomt. Det som kommer til å skje til uken er at det vil dukke opp noen nye modeller fra Rolex. Det føler jeg meg trygg på:LOL:Hverken mer eller mindre. Enten liker man eller liker ikke, og kjøper eller ikke kjøper.
Er vel også i ferd med å innse at jeg syntes Rolex er i ferd med å bli et skikkelig gjesp (noe som er kjipt), selv om jeg har noen modeller og venter på noen.
Takk for svar.
 
+ 1 (på ånkli :mrgreen:)
Litt paradoksalt at det var du som startet denne tråden da @Genta. Det er jo litt pussig hvis du synes debatt rundt årets nylanseringer er tragikomisk. Men jeg tar det til etterretning.

Edit: Mulig det bare er jeg som er en grinete gammel gubbe nå, og det er helt greit. Men jeg synes det blir litt feil at man skal føle seg som en idiot fordi man er interessert og poster i en tråd som omhandler temaet. Hvis haterne vil poste så har vi jo ypperlige tråder som omhandler alt mulig slags oppvaskvann. Selv om hypen er stor og invistorne og markedet løper løpsk så burde det fortsatt være plass til entusiasten. Ellers blir et forum dedikert til dette helt ødelagt. Men som sagt, mye mulig jeg lager storm i et vannglass nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Klarer aldri bestemme meg for hva jeg synes om nyhetene til Rolex. I fjor syntes jeg det var litt intetsigende, men likevel nok til at jeg kikker i vinduet hos Bjerke. Kanskje det er fordi jeg har slått meg til ro med mitt? Tenker det kan bli spennende hvis Rolex tenker litt «provokativt» og ikke bare jazzer på med gullvarianter av de kjente og kjære. Min far likte alltid Daytona, men syntes den ble hakket for liten. Kanskje han hadde et poeng? Venter i spenning, selv om jeg mistenker Explorer som årets «hype»...
 
Dette er tross alt spekulasjons-tråden for Rolex 2021? Jeg spekulerte kanskje litt for vilt i sted:unsure: Men for å være litt seriøs, jeg er ingen hater av merket isolert sett og det er ikke meningen å surne tråden @GrimReaper. Helt oppriktig. Men moderne Rolex og entusiast syntes jeg passer dårligere og dårligere. Nettopp fordi smarte super businessmenn med skikkelig teft for gode pengeplassering kveler meg sakte som med en pute over hodet. Rolex har blitt clickbait på YouTube, IG osv. det er synd. Bilde av Rolexer i påskeegg, bilde av Rolex på rattet/girspak til en ganske standard BMW/Audi/Mercedes, bilde av Rolex tredd over halsen til en ganske standard champagne til et stort champagnehus. Eksemplene er ganske langt fra klokkeentusiast spør du meg.
Ser nå at dette ble litt surt til tross for at det ikke var meningen. Og langt fra on topic. Sorry. Litt oppgulp på påskeaften håper jeg vi tåler. Håper dette er en forbigående fase i klokkelivet. Men nå er jeg ferdig;)
 
@GrimReaper Ligger ikke så veldig mye i dette for meg. Syns det bare er litt morro når hele klokkeverden mener mange ulike mm uten at noen av oss har peiling på hva som kommer.

At vi har ulike preferanser er jo fint, og det er også fint at det kommer til uttrykk i en spekulasjonstråd, IMO.

Dessverre enig med @Thorvald om at moderne Rolex er mer hipt enn for nerdene, og enda kjipere at det er «umulig» å kjøpe nyhetene som kommer.

Til spekulasjon. Håper Expl II (eller III) kommer uten C-bezel. For meg et stål mer beater-materiale.Tror dessverre Daytona kommer i en 41mm utgave.
 
Ikke akkurat spekulasjon, men mer ønsketenkning herfra. Hva med om de plukket opp gamle helter og tok de inn i kolleksjonen igjen?
1B861099-3501-42A9-BDD5-270C85325DA3.jpeg
 
Til hvilket tidspunkt kan vi forvente å se Rolex sine nyheter på hjemmesiden deres? Ved midnatt eller et spesifikt tidspunkt i morgen?
 
Batman skal tilbake på Oyster men også være tilgjengelig på jubile? Virker snodig.

Meteoritt Daytona blir det nok rift om, hehe.
 
Brosjyrer på modeller i stål fra GMT Master II, Daytona og Explorer II er ikke mulig å oppdrive på Rolex sine nettsider nå. De var der i går.