Klokkeplaner 2021

Ingen planer for 21, men hvis jeg hadde fått et "offer I can`t refuse" på en av disse.....

Omega Dynamic 5202.51.00.jpg

Omega Dynamic 5202.51.00


Omega Geneve Admiralty 135.015.jpg

Omega Geneve Admiralty 135.015

Omega Speedmaster Mk40 352050.jpg

Omega Speedmaster Mk40 352050



omega seamaster 165-002.jpg



Omega Seamaster 165-002

Dette er noen av Omegas aller tøffeste klokker synes jeg. Så er jo spørsmålet; hvor mange sorte militær inspirerte Omegaer trenger jeg egentlig?
 
Ingen planer for 21, men hvis jeg hadde fått et "offer I can`t refuse" på en av disse.....

Vis vedlegg 232074
Omega Dynamic 5202.51.00


Vis vedlegg 232075
Omega Geneve Admiralty 135.015

Vis vedlegg 232077
Omega Speedmaster Mk40 352050



Vis vedlegg 232076


Omega Seamaster 165-002

Dette er noen av Omegas aller tøffeste klokker synes jeg. Så er jo spørsmålet; hvor mange sorte militær inspirerte Omegaer trenger jeg egentlig?
Svar på spørsmålet ditt: så mange som mulig; det er det som er så deilig :D
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Det er noe greier "i bestilling"...
Må muligens bare gi opp den årlige forventningen om at det skal inn et dress-ur...
Hvis man sitter igjen med en eller to av disse etter 2021 så må man være fornøyd...

Så får vi se hvem i boksen som evt. henger i den tynneste tråden...

omega-speedmaster-anniversary-series-31032425002001-2-product.png
rolex-oyster-perpetual-2020-inline-41-1598966501.jpg

gmt.jpg
 
Det er noe greier "i bestilling"...
Må muligens bare gi opp den årlige forventningen om at det skal inn et dress-ur...
Hvis man sitter igjen med en eller to av disse etter 2021 så må man være fornøyd...

Så får vi se hvem i boksen som evt. henger i den tynneste tråden...

Mye fint på lista di, venter på to av disse selv, får håpe de dukker opp ...

Fått noen indikasjon på Snoopy leveringstid ?
 
Mye fint på lista di, venter på to av disse selv, får håpe de dukker opp ...

Fått noen indikasjon på Snoopy leveringstid ?

Fikk inntrykk av at det skulle være mulig å få den i løpet av året. Men vet ikke noe mer nøyaktig.
De første skulle vel komme i mars-mai...
 
  • Liker
Reaksjoner: icejeep
Grunnen til at jeg ikke "skal kjøpe:sneaky:" ur til 300k+ er at;
1. Lottopenger er også penger
2. Hadde ikke følt meg bra med å gå rundt med slikt på armen

(hvis ikke - FPJ tourbillon, ALS Datograph perpetual, Nautilus moonphase)
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Grunnen til at jeg ikke "skal kjøpe:sneaky:" ur til 300k+ er at;
1. Lottopenger er også penger
2. Hadde ikke følt meg bra med å gå rundt med slikt på armen

(hvis ikke - FPJ tourbillon, ALS Datograph perpetual, Nautilus moonphase)
Avhenger jo av interesse;)
1. Noen bruker penger på bil,MC, båt, hytte eller reise m.m. Andre kjøper armbåndsur.
2. Noen føler seg både spesielt bra og glad med et slikt ur på armen. De ser gjerne PÅ klokka og ikke på HVA klokka er.
 
Avhenger jo av interesse;)
1. Noen bruker penger på bil,MC, båt, hytte eller reise m.m. Andre kjøper armbåndsur.
2. Noen føler seg både spesielt bra og glad med et slikt ur på armen. De ser gjerne PÅ klokka og ikke på HVA klokka er.

og jeg skulle ønske jeg var en av de - men det avhenger jo av hver og ens likviditet kanskje? drar du inn millioner i uka som fotballspiller eller har 100m+ i cash er det klart at en klokke til 500k ikke føles spesielt «dyrt» ut, i motsetning til for en norsk gjennomsnittsmann
 
og jeg skulle ønske jeg var en av de - men det avhenger jo av hver og ens likviditet kanskje? drar du inn millioner i uka som fotballspiller eller har 100m+ i cash er det klart at en klokke til 500k ikke føles spesielt «dyrt» ut, i motsetning til for en norsk gjennomsnittsmann
Dette bunner vel ned i interesse og prioriteringer. Jeg har to primærinteresser; klokker og bil. Bil er på nedadgående mens klokker er på vei opp. Mine kompiser og bekjente har hytte, motorsykkel, bobil, campingvogn etc. som de bruker omtrent det samme på som jeg gjør på klokker, i mange tilfeller mer. Og jeg er verken fotballspiller eller styrtrik. Vil plassere meg i kategorien vanlig mann i gata. Hadde hatt null problem med å bære en klokke til en halv mill på armen når jeg ser ut av vinduet og ser naboen klore seg avgårde med kjerring, unger og bikkje i en svær isoporboks på hjul....til over en halv million. Jeg vil snarere påstå at det er fornuftig :mrgreen:
 
Hva @GrimReaper sier, ja. Koker bare ned til hvor man har lyst til å legge pengene man har til overs. Det aller mest optimale i ren akkumulasjon av kapital hadde vært å ha alt i indeksfond istedet for klokkesamlingen. Men må jo bare veie følelsen/livsgleden det gir vs penger lagt igjen på bordet.

Men jeg synes iallfall at jeg kommer bedre ut av det med klokkesamlingen og min nøkterne Kia-bil... sammenlignet med nå opptil flere fellow midt-i-middelklassen-naboer som har dyre nok biler nå til at verdifallet på bilene deres tilsvarer en klin ny Omega speedmaster hvert eneste år. Hvem er egentlig mest "sprø" av oss? :)
 
Redigert:
Hvem er egentlig mest "sprø" av oss? :)
Kjenner meg igjen her @speedieThomas Tipper bilen som jeg kjøpte ny i 2017 i alle fall har falt 350k i verdi o_O Grusomt å tenke på, samtidig som jeg kjenner meg igjen i uttalelsen til @GrimReaper om at bilinteressen er nedadgående. Målet er å beholde bilen i mange år ennå, så det er en fattig trøst oppi det hele. Det handler om prioriteringer for min del, og å kose seg når man kan. Etter at vi kvittet oss med hytta handler fritiden mer og mer om klokker, golf, god mat og drikke - og forhåpentligvis snart mye koronafri sosial omgang med venner og kjente!