Gullkorn fra Finn.no

Neinei, mente å beholde seiko-navnet for alt man nå finner i prisklassen under 10k. Grand seiko skulle erstattet de dyrere presage-modellene, og alt over der igjen skulle vært credor.

Grunnen til at toyota kaller highendbilene sine for Lexus, er at kundene vil ikke at tomillionersbilen skal assosieres med en corolla. Innslagspunktet for en "stor" investering er lavere i klokkemarkedet (slik det bør være), og jeg tror at GS ville slått bedre an i vesten om de kalte seg Credor.
Grand Seiko er et merkenavn som må gro litt på en tror jeg. Jeg så ikke vitsen med å betale såpass for en Seiko i flere år, men det var helt til at jeg kjøpte meg en. Kvaliteten er enorm og virkelig et grand. Credor håper jeg ikke de bytter navn til for det syns jeg ringer på lik linje som slagsideskadede Movado og det ødelagte søppelmerket fra Russland? som starter på I.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Grand Seiko er et merkenavn som må gro litt på en tror jeg. Jeg så ikke vitsen med å betale såpass for en Seiko i flere år, men det var helt til at jeg kjøpte meg en. Kvaliteten er enorm og virkelig et grand. Credor håper jeg ikke de bytter navn til for det syns jeg ringer på lik linje som slagsideskadede Movado og det ødelagte søppelmerket fra Russland? som starter på I.

Heheh, skjønner det. Som ansatt på et sykehus kvepper det litt i meg hver gang jeg ser forkortelsen ALS i klokkediskusjoner.
"Har du fått deg ALS? Jepp! Heldiggris"
 
Papirgrosserer Gunnar Melsom kjøpte eiendommen som opprinnelig var en seter på 1940-tallet. Siden bygget han i tradisjonell norsk stil bygningene på eiendommen, som ifølge selgerne er meget godt vedlikeholdt.

Det er hans fire døtre, som alle er i 70-årene, som selger eiendommen nå som det går mot et generasjonsskifte.

Eiendommen har vært mye brukt av familien, og det er ifølge Lauritzen mange følelser knyttet til salget. En god pris kan dempe savnet og smerten."


Om bare Finn Bruker, med hans altfor store håndledd og butikkferske Daytona hadde vært like ærlig.
 
Redigert:
Kjedelig at man må ned på 50 meter før klokken blir vanntett.

3523.jpg
 

Med kvittering i eget navn for 500 kr ekstra. Hmmmmm......
 
  • Wow
Reaksjoner: Slettet bruker 2577

Med kvittering i eget navn for 500 kr ekstra. Hmmmmm......
Next level invistor
 
Elsker når slike godbiter legges ut til en avsindig pris - og vedkommende har massevis med gode referanser fra TS - uten at annonsen presenteres her inne.


437BDE50-5642-4CAA-8013-0C1772FBE416.png
 
Ikke fra Finn men likevel et gullkorn..

Vis vedlegg 228515
Det er jo interessant å se at det ofte legges ut en del ur i de trådene som ikke er til salgs noen andre steder. Terskelen for å legge ut noe der er tydeligvis lavere enn for å legge ut en fullstendig annonse, så jeg synes ikke det er noe galt i en sånn post (selv om jeg seff ser humoren i utsagnet: "jeg har penger og vil ha ny klokke, men vet ikke hva - hit me!"). :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hellerud
Elsker når slike godbiter legges ut til en avsindig pris - og vedkommende har massevis med gode referanser fra TS - uten at annonsen presenteres her inne.


Vis vedlegg 228678
Er vi kommet dit på SD4K? Da ryker min snart:oops:
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Genta og pferdgarten
Elsker når slike godbiter legges ut til en avsindig pris - og vedkommende har massevis med gode referanser fra TS - uten at annonsen presenteres her inne.


Vis vedlegg 228678
Løp og kjøp, ellers blir den Gud forby «tatt i bruk»... Tenk om en slik dykker får noen hårlinjer :eek:

75807075-FD7B-4D7B-B67A-7A1F2177B877.jpeg