Dagens vin

Friske frukter. God.
DDC9FB31-C48C-4524-BCEC-E0919FA36FCC.jpeg

Noen her som har smakt Testamatta? Verdt prisen?
Jeg drakk denne på Statholdergaarden for en stund tilbake siden og dro på polet dagen etter for å sikre meg et par flasker som viste seg å være av en enda bedre årgang (2015), som James Suckling ga hele 99 poeng. Den gangen kostet den "bare" 795,- og jeg ser nå at 2016-årgangen (98 poeng) koster 200,- mer. Men jeg vil fortsatt påstå at den er verdt prisen.

• Liker
Reaksjoner: Vidar
Toptip fra lyngutt1 litt lengre bak i tråden.

Jeg forstår nå hva du mente ref. Pinot<500 @Fulgur
Om jeg skal prøve å sammenligne den med Chanin, sta. Rita hills, som introduserte meg for US pinot må denne kunne sies å ha litt tydeligere fat-preg og mer tyngde. Rett og slett litt mer gjennomført i helheten mtp. nese-munn-ettersmak. Ingen utpreget drittsmak, bestilles nok en gang til :geek:

Drikkes til hjemmebakt surdeigsbrød med smør&salt. Ikke så fin på det
image.jpg

Redigert:
FE1B9B02-4263-4CF9-A109-0BA512BC9757.jpeg

Ble tipset om å kjøpe to da jeg plukket opp en flaske av denne på polet for en stund siden, begrunnelsen var stor sannsynlighet for oksidering. Begge ble åpnet ikveld, begge var oksidert. Greit da med en champis som back-up. Godt nyttår!

• Liker
Reaksjoner: sunshine og UJU
Vis vedlegg 227678

Ble tipset om å kjøpe to da jeg plukket opp en flaske av denne på polet for en stund siden, begrunnelsen var stor sannsynlighet for oksidering. Begge ble åpnet ikveld, begge var oksidert. Greit da med en champis som back-up. Godt nyttår!

Det er en helt fantastisk vin når flasken er god.:love:
Det skal etter sigende være to forskjellige leveranser av denne. En god og en dårlig.
Da hjelper det nok ikke å kjøpe to fra samme pol.;)
Vi har vel hatt 50/50 uttelling på denne, så litt risikosport å handle den.

• Liker
Reaksjoner: Golfballen