Vi droppet vår XC90 nylig! For dårlig kvalitet og service-nivå hos Bilia. En rekke små og store feil, noen som aldri ble rettet eller kunne rettes... wonnerbe Premium bil. Synes egentlig kun de har lykkes på det med prisen! Vis vedlegg 223497
Kjøpte en flunk ny V70 topp-spekket for 6-7 år siden.
Etter 16 måneder tok Volvo den i retur og refunderte 100% av kjøpeprisen.
Da gav de opp å forsøke å utbedre en rekke med "uforklarlige" feil.
Jeg trodde jeg hadde vært unikt uheldig med en mandagsbil, men jeg ser jo her fra postene ovenfor at det er jeg absolutt ikke.
Eneste positive opplevelsen med denne handelen var at jeg klarte å få igjen 100% av kjøpesummen.
Sånn sett gratis bil i 16 måneder, men var mye styr med stadig å måtte bringe en til/fra verksted.
Det som blir helt håpløst med Bilia/Volvo er at vi ikke fikk noen erstatning bil. Betydelig heft og kostnad på oss og det på en bil til over 1 mill.! Virket som Volvo/Bilia ikke på noen måte var/er forberedt på at håndtere Premium segmentet på noen måte.
Er vel kanskje en av grunnene til at Volvo brøt kontrakten med Bilia i forrige uke?
Det tror jeg. Min erfaring med Bilia og Volvo er ikke akkurat positiv. De siste årene har jeg stort sett handlet med Laastad i Haugesund. Det tror jeg må være landets flotteste og hyggeligste forhandler. En meget dedikert daglig leder som er stor bilentusiast og som holder på å bygge opp en flott samling med eldre klassiske sportsbiler ved siden av Volvo.
Utfyllende info, tusen takk!