Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Kjære medasylanter,

Min 86 modell ser smashing ut på NATO, men hadde fortjent en tidsriktig lenke, fortrinnsvis 1450 eller 1479, sitter noen på, eller kjenner noen til fornuftige steder å kjøpe?

Håper forøvrig dette er sånn ca riktig fora for denslags, i mellomtiden, et bilde av den aktuelle klokken:

1171 var også et alternativ på denne tiden. Dukker opp på ebay fra tid til annen, men prisene på disse har også blitt tullete dyre.
Det går vel fortsatt å bestille disse nye 1171/1 fra Omega.
Ellers har jo UncleSeiko en del aftermarked lenker som ser tidsriktige ut, og er solidlink (med hollow endlinks)

1171 var også et alternativ på denne tiden. Dukker opp på ebay fra tid til annen, men prisene på disse har også blitt tullete dyre.
Ellers har jo UncleSeiko en del aftermarked lenker som ser tidsriktige ut, og er solidlink (med hollow endlinks)
Jeg kjøpte min 1171 i Omega sin butikk i Berlin for to år siden, så den burde det være mulig å få tak i uten å selge en nyre.

Jeg kan bare si lykke til, disse har prisene gått helt i taket på. Jeg hjelp en kompis med å kjøpe en slik for 3-4 år siden, da klarte faktisk Ofrei å skaffe en, men det har vel tørket helt ut hos dem. Synd, for de hadde (utdatert nettside til tross) mye bra Omega-greier. Jeg tror neste du må følge med på Ebay, jeg klarte etter en del om og men å skaffe en original lenke til en vintage Seamaster derfra.

Takk for lykkeønskningene, jeg ser i følge denne siden er det 1450 jeg skal ha i mtp årsmodell: http://www.omega-addict.com/reviews/bracelets/ ,men jeg må si at jeg synes 1479 ser kulere ut selv om jeg ikke har sett det live.

Takk for gode tips! UncleSeiko var jo et alternativ som var svært hyggelig på pris, men original klinger så meget bedre.

Jeg kjøpte min 1171 i Omega sin butikk i Berlin for to år siden, så den burde det være mulig å få tak i uten å selge en nyre.

1171 var jo gjenganeren i gode tips her, og så det som en ørliten mulighet å få kjøpt dette nytt. Undersøkte med urmakeren, og det kunne bestilles! Klinket til, så om 3-4 uker vet vi svaret. Holder dere oppdatert. Takk igjen!

Daniel

• Liker
Reaksjoner: px200, frj og krille
1171 var jo gjenganeren i gode tips her, og så det som en ørliten mulighet å få kjøpt dette nytt. Undersøkte med urmakeren, og det kunne bestilles! Klinket til, så om 3-4 uker vet vi svaret. Holder dere oppdatert. Takk igjen!
Jeg har vurdert denne, har lest at endeleddene har dårlig passform og at man må file dem ned, men mulig at Omega har justert endeleddene. Fint om du sier noe om endeledd og passform når du har montert lenka, @Skogens Baron .

1171 lenke i hus, resultatet kan dere se på de vedlagte bildene. Herlig vintage feeling, ingen issue med end-links. My humble opinion, 10 av 10, on point, osv.
EF0BA236-93EC-4B83-B100-A37D48BF0559.jpegFBC98827-ECF9-4D50-A4EF-198C103EB021.jpeg33A80EA3-F4BF-46C9-BAAD-8D760C29F603.jpeg838FAB3B-3EC4-479C-B8F0-F6D628D8E707.jpeg

Noen som har eller vet om det er mulig å bytte til pulsometer-bezel på en "moderne" Speedy (ref. 3570.50)? Vet at CK2998 kommer med denne type bezel, men disse kan vel ikke byttes om hverandre da kassestørrelsen er forskjellig?

Hei,

Vet ikke om dette er riktig sted å lufte dette, men har nylig kjøpt en speedy i Hesalitt utførelse. Har alltid ønsket en slik i samlingen, men gleden har dessverre fått en ripe. Verken lenken eller natoen passer (enten for stram eller slakk), og jeg går aldri med månedrakt, så velcroen er bare å glemme. Natoen kan jeg leve med å ikke få brukt, men uaktuelt å ikke få brukt lenka. Glasset har allerede fått noen mindre merker, selv om jeg mener jeg har vært forsiktig ved bruk, noe som også er en irritasjon.

Endelig fram til spørsmålet mitt, hva bør jeg gjøre:
a) beholde, leve med bruksmerker på glass, kjøpe justerbar clasp og endeledd til blodpris
b) bytte med safir utgaven, og kjøpe justerbar clasp med endeledd
c) gi opp drømmen og finne noe annet, vi er ikke ment for hverandre

All tilbakemelding settes stor pris på :)

20201119_102201.jpg

Hei,

Vet ikke om dette er riktig sted å lufte dette, men har nylig kjøpt en speedy i Hesalitt utførelse. Har alltid ønsket en slik i samlingen, men gleden har dessverre fått en ripe. Verken lenken eller natoen passer (enten for stram eller slakk), og jeg går aldri med månedrakt, så velcroen er bare å glemme. Natoen kan jeg leve med å ikke få brukt, men uaktuelt å ikke få brukt lenka. Glasset har allerede fått noen mindre merker, selv om jeg mener jeg har vært forsiktig ved bruk, noe som også er en irritasjon.

Endelig fram til spørsmålet mitt, hva bør jeg gjøre:
a) beholde, leve med bruksmerker på glass, kjøpe justerbar clasp og endeledd til blodpris
b) bytte med safir utgaven, og kjøpe justerbar clasp med endeledd
c) gi opp drømmen og finne noe annet, vi er ikke ment for hverandre

All tilbakemelding settes stor pris på :)

Vis vedlegg 221796
Bruksmerker er litt av sjarmen med Hesalite, det er bare de første som gjør vondt. Har du en tube Polywatch på lur kan du fjerne stripene hvis de plager deg.
Claspen er ikke så gale pris på, mener jeg betalte rundt 2500,- fiks ferdig, og det er den verdt.
61B1B89E-84C8-4C62-B5EB-0402A68BE5CB.jpeg

Du får kjøpt halvledd til lenken (tror jeg?)
Billigste løsning

Nei, ikke til nyeste utgaven.
Det fans i omløp noen halvledd nr 1610 til den forrige versjonen av lenken som var med "pinne og rør", den passer ikke den nye med skruer.

@Maz19 Om ikke de to hullene i spennen er nok, så kjøp deg nye endeledd og en justerbar spenne som du sier. Verdt kronene.

• Liker
Reaksjoner: westmouth og Maz19
Nei, ikke til nyeste utgaven.
Det fans i omløp noen halvledd nr 1610 til den forrige versjonen av lenken som var med "pinne og rør", den passer ikke den nye med skruer.

@Maz19 Om ikke de to hullene i spennen er nok, så kjøp deg nye endeledd og en justerbar spenne som du sier. Verdt kronene.
Dessverre er ikke de to hullene nok... Må vurdere å kjøpe nye endeledd og justerbar clasp (3k totalt tror jeg).