Doxa-tråden

Etter hva jeg forstår har DOXA tatt jerngrep om distribusjonen internasjonalt. Kastet vel ut alle forhandlerne sine og redefinerte salgssystemet med strenge retningslinjer, herunder mtp. rabatt. Så om jeg leser bransjekunnskapen min riktig tror jeg rabatter vil være meget sjeldent og «ulovlig» for forhandlerne.

• Liker
Reaksjoner: titan
Bortsett fra swisstime.no sitt inntog så svømmer det vel ikke akkurat? Teller 3 mer eller mindre nye Doxa sub fra private selgere jeg.
Var swisstime sitt inntog jeg tenkte på.
Tikket inn 8 doxa på veldig kort tid. Vanligvis går det lenge mellom hver gang det kommer en nyere doxa for salg.

• Liker
Reaksjoner: sydvester
22E1531B-E826-4C8A-B34F-01433B57E907.jpeg

Hva tror folk om mulighetene for at Doxa øker prisene nærmeste tiden? Noe som tilsier at de legger på litt i tillegg til evt justering for inflasjon?

Spør selvfølgelig fordi jeg skal bestille meg en ny sommerklokke (professional).

Motsatt. Prisene går ned, fordi NOK/CHF går i NOKs favør. ;)

De aller, aller fleste kontrakter har et intervall der prisene i lokal valuta beholdes - og endres utenfor det intervallet. Hvis f. eks. ratio NOK/CHF kommer i for stor ubalanse sett opp mot intervallet nedfelt i kontrakten, så justeres prisene. Enten opp eller ned. Ikke før. Ring Swisstime.no og hør hva grensene er. og følg med ditto.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Var innom Swisstime for å sjekke ut Doxa Sub 200.
Synes det var en veldig kul klokke, og gummireimen var en av de bedre jeg har prøvd.
Men jeg ble skuffet av spenna på lenka, den hadde samme billige design og utførelse som de gamle Seiko SKX-lenkene.
Stemplet tynt stål med en litt flimsete fliplås.

Fikk også prøve de dyrere alternativene og så da at Sub 300T hadde en veldig mye mer forseggjort spenne med hurtigjustering.
Det var ikke mulig å få denne levert til 200, enda lenkene er like med unntak av end links.

Får håpe de oppgraderer spenna på 200 etterhvert også, men det skal vel litt til uten at prisen øker.

Noen her på tråden som vil lette seg for en fargerik Doxa? Gi en lyd på pm

Dere som allerede har Doxa, hvordan løser dere det med service på klokken?

Selve service av verket vil jeg tro mange urmakere kan fikse, men tenker mest på pakningsbytte osv som bør gjøres litt hyppigere.
Er dette hassel iom at det ikke finnes en egen butikk i Norge som fører merket? Er klar over SwissTime, men der går etter hva jeg har fortsått alt gjennom Doxa i Sveits.

Dere som allerede har Doxa, hvordan løser dere det med service på klokken?

Selve service av verket vil jeg tro mange urmakere kan fikse, men tenker mest på pakningsbytte osv som bør gjøres litt hyppigere.
Er dette hassel iom at det ikke finnes en egen butikk i Norge som fører merket? Er klar over SwissTime, men der går etter hva jeg har fortsått alt gjennom Doxa i Sveits.
Jeg kjører taktikken som i golf med "Hit and Hope" bare bytter ut hit med dive

• Haha
Reaksjoner: Thorvald
Jeg kjører taktikken som i golf med "Hit and Hope" bare bytter ut hit med dive
+ 1

Min er kun 6 mnd, så foreløpig kjører jeg også strategien "den tid den sorg". Ikke en god strategi, men tatt all galskapen i verden i betraktning akkurat nå så lever jeg godt med tingenes tilstand... Dog svært interessert i å høre om andre her har gode og smarte løsninger!

• Liker
Reaksjoner: Thorvald