Dagens vin

Denne er helt nydelig. Det blir ikke mye bedre enn dette.

20200925_181557.jpg
 
Fortsatt veldig skarpe tanninner for å være 14 år gammel. Knallgod, men passet bedre til entrecote for noen uker siden, enn til pasta idag. Småkleint navn, men veldig morsomt bekjentskap til 255kr fra en av favorittprodusentene i Chianti.
5F5AF231-ACBE-415F-A0B8-341DA8E41199.jpeg
 
Andre Clouet V6 Experience.

Ikke så ofte man drikker fransk prosecco på en tirsdag, men ikke så ofte man selger leiligheten heller.

Ingen utpreget drittsmak. Veldig lys i fargen. Frisk, syrlig og ganske mye spruddel. Epler og noe sitrus, men synes den mangler litt av gjærbaksten jeg liker i champis. Uten tvil en god NV som sikkert har veldig godt av 5-10 år i skapet, men kanskje litt kjedelig?
E4370A66-151D-4A46-B884-B95CA3B620EA.jpeg
 
Andre Clouet V6 Experience.

Ikke så ofte man drikker fransk prosecco på en tirsdag, men ikke så ofte man selger leiligheten heller.

Ingen utpreget drittsmak. Veldig lys i fargen. Frisk, syrlig og ganske mye spruddel. Epler og noe sitrus, men synes den mangler litt av gjærbaksten jeg liker i champis. Uten tvil en god NV som sikkert har veldig godt av 5-10 år i skapet, men kanskje litt kjedelig?
Vis vedlegg 215879

Drakk denne i helgen til «fransk tapas». Det funket aldeles utmerket i min bok:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Golfballen