Basel 2020: Spekulasjoner Rolex

Jeg er enig i at det er litt poengløst å spekulere i noe ingen vet sikkert, men det er jo unektelig litt gøy.

Skjønner ikke hva Rolex tenker med. Hvorfor i all verden øker de størrelsen? Omtrent samtlige produsenter går i motsatt retning, med suksess. Se bare på BB58. Så de relanserer altså Kermit i en "ny" versjon, samt kommer med en litt større Sub + en smurf med svart skive? Nå har vel aldri Rolex vært kjent for å være spesielt dristige i lanseringene sine, men dette var jo ekstremt lite kreativt når de først skal komme med nye modeller imho.
 
Jeg er enig i at det er litt poengløst å spekulere i noe ingen vet sikkert, men det er jo unektelig litt gøy.

Skjønner ikke hva Rolex tenker med. Hvorfor i all verden øker de størrelsen? Omtrent samtlige produsenter går i motsatt retning, med suksess. Se bare på BB58. Så de relanserer altså Kermit i en "ny" versjon, samt kommer med en litt større Sub + en smurf med svart skive? Nå har vel aldri Rolex vært kjent for å være spesielt dristige i lanseringene sine, men dette var jo ekstremt lite kreativt når de først skal komme med nye modeller imho.

Kun for at eksisterende 114060/116610 ikke skal hives under bussen. Dersom 124060/126610 lanseres med både lengre PR og tynnere lugs blir forrige generasjons modeller fort kjipe.
Rolex er brilliante når det kommer til å holde utgåtte modeller attraktive ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Kun for at eksisterende 114060/116610 ikke skal hives under bussen. Dersom 124060/126610 lanseres med både lengre PR og tynnere lugs blir forrige generasjons modeller fort kjipe.
Rolex er brilliante når det kommer til å holde utgåtte modeller attraktive ;)

Joda jeg ser den, men sånn som etterspørselen er etter både moderne og eldre modeller kan jeg ikke helt se at det ville vært noe stort problem for dem. Vi får vente å se!
 
Litt artig greie. Rolex startet å registrere Turn-o-graph som varemerke igjen etter en del års pause og ganske hyppig i forskjellige land fra og med mai 2019. Lite utklipp fra offentlige databaser følger:
image001.png


Hva dette betyr vet ikke jeg, men lov å drømme.

Andre spennede registreringer fra Rolex i år "DYNACHROME" og "DANAOS". Danaos ble også søk for 20 og 10 år siden....
 
Redigert:
Kun for at eksisterende 114060/116610 ikke skal hives under bussen. Dersom 124060/126610 lanseres med både lengre PR og tynnere lugs blir forrige generasjons modeller fort kjipe.
Rolex er brilliante når det kommer til å holde utgåtte modeller attraktive ;)
Men hvis de øker størrelsen så kan de komme med så lang PR og tynne lugs som bare det uten at den blir særlig interessant for min del;)
 
Gøy å lese om alle som vil frasi seg sin plass i køen dersom ny Sub får 41mm kasse og 21mm lugs. Jeg er ikke en av de, og gleder meg til å få min ila noen mnd. Gitt at den får en update da selvsagt... hvis ikke er jeg fornøyd med en av dagens versjon også :)
 
Redigert:
Gøy å lese om alle som vil frasi seg sin plass i køen dersom ny Sub får 41mm kasse og 21mm lugs. Jeg er ikke en av de, og gleder meg til å få min ila noen mnd :)
Men eksisterende ventelister på Sub blir vel kansellert? Ny ref betyr vel at man må registrere sin interesse på nytt?
 
Men eksisterende ventelister på Sub blir vel kansellert? Ny ref betyr vel at man må registrere sin interesse på nytt?
Jeg forhørte meg om nettopp dette hos Bjerke i og med at jeg står på liste og venter levering på nyåret. Jeg fikk til svar at min bestilling blir automatisk overført til ny modell hvis det inntreffer.
 
Driter jeg meg veldig ut hvis jeg undrer meg over hvorfor alle på død og liv skal ha alt til å bli mindre? Skjønner at tiden med 45-55mm er på hell, men at voksne menn skal bære ur med damedimensjoner er litt vanskelig for meg å fatte. Men nå er jeg langt fra noen trendsetter heller. I mine øyne er 40-44 perfekt for menn, med mindre man har armer som piperensere.

Så får kjennerne og de innvidde ha meg unnskyldt for min mulige uvitenhet ;)