Gullkorn fra Finn.no

Jeg kan forstå den, men i mine øyne faller argumentet med "vurderes" bort når folk legger ut klokken flere ganger og gjerne til redusert pris.

Føler det ofte også er fantasipriser folk vil ha.

I mine øyne passer "vurderes solgt" kun hvis selger faktisk er veldig usikker på om han/hun vil gi slipp på objektet, arvegods f.eks.
Når folk skriver "vurderes solgt" tenker jeg at de bare prøver å trumfe igjennom forhandlingen på en lat måte.

Helt enig i at dette nok brukes ukritisk og i hytt og gevær av mange selgere.. Legger du ut for ørtende gang fordi du ikke får solgt,
faller det på sin egen urimelighet å «vurdere salg».

Om folk forsøker seg på det som en del ellers potensielle kjøpere mener er en høy pris, så tenker jeg også at det er helt fair å ikke gidde ta kontakt med selger.. da har selger oppnådd det vedkommende (bevisst eller ubevisst) ønsket! Og man sparer begge parters tidsbruk..

Jeg har skrevet det i teksten ved flere anledninger når klokken faktisk «vurderes solgt» gitt at man får en ok pris for den. Tanken min er da at de som står og skraper på døren med tilbud om 20-30% mindre enn annonsert pris (med betaling i cash ved kjapp handel...) forhåpentligvis styrer unna..

Om det hjelper... njæ... skambudene ramler dessverre inn likevel ;p
Det verste jeg leser etter et skambud er lovnad om rask handel. Akkurat som jeg blir mer gira på å gå ned 25 prosent i pris fordi pengene kommer på konto i dag, eller Gud forby - i cash i dag?

Galskap?:p

Galleribilde
(1/4)

1 har lagt til som favoritt

Omega Seamaster Olympic Montreal 1976 Chrono Quartz Albatros

Til salgs

10 000 kr

Restaureringsprosjekt. Omega Chrono-Quartz var verdens første digitale / analoge kronograf. Klokken ble lansert ved de olympiske leker i Montreal 1976 og var Omegas flaggskipskronograf på den tiden.

Har du kjøpt den? @reldor

1CD1747C-26B5-4CC6-A137-6407F20FBD9F.gif

;)

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver