Ok, jeg synes fortsatt det er en fin ting du prøver å få til her, men nå begynner jeg også å stusse litt.
For det første - du skriver: "Jeg kjøper den rette klokka til rette pris, altså markedspris".
Her tror jeg du misforstår veldig.
Markedspris har ingenting med å gjøre med hva du ønsker å betale eller hva du tenker (ønsker?) er rett pris.
Den har heller ikke noe å gjøre med hva som er veiledende utsalgspris hos en AD.
Den vanlige definisjonen av markedspris er som følger:
Så altså bestemmes markedspris av:
Hva du har lyst til å betale er helt irrelevant for markedskreftene.
- hvor mange klokker av en gitt modell som er til salgs i markedet nå
- hva folk er villige til å gi for den gitte klokken på samme tidspunkt
For det andre så synes jeg du nå forsøker å fremstille deg selv på en usedvanlig bra måte.
Du sier at hvis du skulle selge så skulle du selge til en fair pris så kjøper får en bra opplevelse.
Mens du i samme avsnitt omtaler folk som selger til markedspris (i henhold til riktig definisjon av markedspris) for grådige.
Really? I mean, really???
Og til slutt for det tredje: hvor nøye søker du når du finner disse eksemplene og disse prisene du nevner her?
Det virker for meg som du nevner de dyreste eksemplene du kan finne. Er det for å få litt sympati så kanskje noen selger deg en klokke billig? Jeg bare spør altså (på en fin måte).
Jeg brukte 30 sekund på et søk på Finn.no
Der finner jeg en 14060 som er kjøpt fra Norsk AD med papirer, og er i bra stand.
Denne klokken selges for 80k som jeg personlig mener er en veldig hyggelig pris.
Selger er @Preben Lidi her på Tidssonen som vel er en av de med lengst fartstid som klokkesamler i Norge. Jeg skal ikke svare for han, men jeg vil tro han har noe slikt som ca 30 års erfaring med kjøp/salg av klokker. Jeg vet din profil her på forumet er bare et par dager gammel, men "alle" her vet hvem han er. Jeg har aldri handlet av han selv, men hvis du leser omtaler her på forumet så vil du se at han har solgt haugevis og har utelukkende bra tilbakemeldinger som en ordentlig kar og seriøs aktør. På Finn.no har han også topp score.
Hadde jeg vært i markedet for en slik klokke så hadde jeg uten å blunke kjøpt denne klokken av Preben.
For å være hyggelig gir jeg deg lenken til klokken. Løp og kjøp!!!
![]()
ROLEX Submariner 14060 | FINN-torget
Rolex Submariner 14060, 1998 model med papirer, fra norsk Rolex forhandler. Dette er en 1998 model hvor Tritiumen har oppnådd den perfekte kremfargewww.finn.no
Misforstår er det du som gjør. Markedspris er ikke 140,000 kroner. Jeg kjenner en som for få dager siden kjøpte en 2016 114060 med utført overhaling i Desember 2019 for 90,000 kroner. Jeg kjenner også en som i April kjøpe en 116610LN date som det også for kort tid siden var utført service på for 95,000 kroner. At prisen har gått opp siden april/verste coronatid er jeg fullstendig klar over, men folk forsøker selge sine klokker til 130-140,000 kroner. Og det er IKKE markedspris. Glem det. 50,000 over MSRP for noe fra 2014-2015? Må du gi deg.
Jeg har bedre ting å gjøre enn å svare på masse irrelevant tull. Jeg ønsker å kjøpe et 114060 eller 116610LN ur. Ikke et 14060. Men det uret kom først på Finn i dag. Først nå som du nevnte det at jeg gikk inn og så at det var lagt ut. Det var ikke der i går. Det er en fair pris det. Men jeg er ikke interessert i et 14060. Det hjelper hvis du leser hva jeg skriver. Jeg vet hvem han er og skulle hatt null problem med å handle, men jeg er ikke interessert i den klokken. Igjen: Les hva jeg skriver.
Hva du hadde kjøpt uten å blunke gir jeg ærlig talt blaffen i.
Forsøker å fremstille meg selv på en usedvanlig bra måte? Nope, prøver ikke fremstille meg selv på noen måte. Men når man driver med salg og kjøpt av klokker i denne prisklassen så synes jeg det er greit å opptre på en ryddig og vennlig og imøtekommende måte for å gi kjøper av uret en best mulig opplevelse. Sånt setter jeg pris på når jeg kjøper og jeg vet at de jeg har solgt til har satt pris på det. Jeg syns at alle ur som trenger er gamle i den prisklassen bør sendes på service før de selges. Og at det bør gå på selgers regning. Så får han eventuelt justere opp prisen litt deretter. Men for å være ærlig, hva du synser og tror om hva jeg prøver eller ikke prøver å fremstille meg selv som gir jeg blaffen i. Nå har jeg rett og slett fått nok av hele denne tråden. De jeg omtaler so grådige er folk som forsøker selger klokker til 30-40,000 over markedspris.
Ferdig snakka.