Spennende. Jeg må få sett dette irl.What Frik said! Hvordan det bryter lys er greia for mer. Også synes jeg jeg det er litt kult at det utvikler en patina, eller bruksslitasje om du vil. Samtidig er det ikke mer enn fem minutter med polywatch eller lignende som gjør det som nytt. At kassen er polert gjør den også lett å shine opp hvis du skulle ønske det. Alle scuffs synes bedre på børstede kasser imho.
Tenker du den klokken du skal kjøpe som 'dagligklokke'?Spennende. Jeg må få sett dette irl.
Ser absolutt appealen i patina.
Skal få prøvd på en 372 for å se om håndleddet takler dimmen jo mer jeg leser og ser om 372 jo mer gira blir jeg på nettopp den!
Ja, dette blir hverdagsklokka. I hvert fall til å begynne medTenker du den klokken du skal kjøpe som 'dagligklokke'?
372 er et meget godt valg. Jeg kan ikke se at det er noen prisforskjell mellom Plexi og safir. Alder og servicehistorikk har større innvirkning på pris. Jeg har en Panerai med plexi og en med safir. Visuelt synes jeg ikke forskjellen er så stor. Hvis du du skal bruke klokka daglig og ikke er glad i riper/merker i glasset ville jeg valgt safir.Ja, dette blir hverdagsklokka. I hvert fall til å begynne med
Var innom Bjerke og prøvde 1312 og en 372. Jeg må ha 47mm. Med mine to meter på sokkelesten og sjimpansearmer ble 1312 nesten litt liten i hvert fall sammenlignet med 372.
For et smykke 372 er. Falt rimelig pladask for den. Og mer behagelig på armen enn 1312. Den lå mer flatt på håndleddet og føltes som den hadde et lavere tyngdepunkt enn 1312.
Noen som har en ide om prisdifferanse på brukt 372 med safir mot plexi? Safir kom vel i '16?
Ja, den var tross alt overraskende behagelig på positivt overrasket!Rått å rocke 372 som daglig ur! Hadde egentlig tenkt å av anbefale deg det, men sidan du har testa og er høy så blir dette kult! Anbefaler og Safir som dagligur.
Skjønner. Med tanke på at dette blir hverdagsklokka så er det ikke utenkelig at jeg kommer til å prøve å gå for en med safir.372 er et meget godt valg. Jeg kan ikke se at det er noen prisforskjell mellom Plexi og safir. Alder og servicehistorikk har større innvirkning på pris. Jeg har en Panerai med plexi og en med safir. Visuelt synes jeg ikke forskjellen er så stor. Hvis du du skal bruke klokka daglig og ikke er glad i riper/merker i glasset ville jeg valgt safir.
Meget bra konkludert, 372 er veien å gå! Lykke til med søket, og husk at unboxing gjerne deles her med TSJa, den var tross alt overraskende behagelig på positivt overrasket!
Nå begynner jakten på brukt 372, helst med safir
Hey - se der ja! Det gikk jo relativt kjapt unna. For en klokke, den er virkelig lekker. Gratulerer og velkommen i klubben!Det ble 422! Superhappy! For et smykke av en klokke! Sitter som et skudd på armen!
Jakten etter straps er i gang
Vis vedlegg 200298
Hehe, ja, plutselig hadde jeg en Panerai på armenHey - se der ja! Det gikk jo relativt kjapt unna. For en klokke, den er virkelig lekker. Gratulerer og velkommen i klubben!
Håper du får samme opplevelse med Panerai som meg (og mange andre). Det er alltid klokka som får meg til å smile og som jeg oftest velger i samlingen. Og som du sier, 422 har utrolig mange flotte detaljer over hele klokka. Om jeg ikke husker feil har den vel også indikator for gjenstående tid på baksiden? Sånt er jo gøyHehe, ja, plutselig hadde jeg en Panerai på armen
ja, den er virkelig flott! Er så mange utsøkte detaljer som jeg oppdager litt etter litt. 422 sjekket virkelig boksene for meg i hva jeg var ute etter i en klokke.
Tusen takk!
Opplevelsen så langt er bare ren glede!Håper du får samme opplevelse med Panerai som meg (og mange andre). Det er alltid klokka som får meg til å smile og som jeg oftest velger i samlingen. Og som du sier, 422 har utrolig mange flotte detaljer over hele klokka. Om jeg ikke husker feil har den vel også indikator for gjenstående tid på baksiden? Sånt er jo gøy![]()