Hei,
Christian her.
Fikk sykdommen etter jeg begynte å jobbe i et flyselskap da jeg fikk observert pilotenes fine ur på nært hold (anno 2007).
Kjøpte min første ordentlige klokke februar 2009 i Samnaun i Sveits. En liten by som ligger midt i skibakken "duty-free run" som går fra Ischgl i Østerrike og ned til Samnuan i Sveits. Det ble en Longines HydroConquest automat forhåndsbestilt fra Norge. Butikken var noe mer eksklusiv enn jeg hadde regnet med (Hangl Uhren und Schmuck), så det var litt flaut å stå der i knallgule skibukser og slalåmstøvler og utføre handelen, men de var nok vant.
Deretter merket jeg fort at én klokke ikke var nok (dessverre) og kjøpte en Breitling Chrono Colt allerede i mai måned samme år.
Heldigvis har jeg klart å holde meg siden da (bortsett fra noen billige homages), men nå klør det i kjøpefingeren igjen. Blir nok en Rolex Submariner no-date når feriepengene kommer (så bare ta kontakt om dere har et fint eksemplar komplett med boks, manualer, cert etc til salgs).
Er utdannet og jobber som flyingeniør.
Holder til i Sandvika i Bærum.
Foruten klokkeinteressen er jeg ekstremt opptatt av alpint. Blir gjerne 2 alpeturer per vinter, helgene tilbringer jeg i norske fjell og et par kvelder i uka finner dere meg i Kirkerudbakken utenfor Sandvika. Går derfor under navnet "Ole Bramserud" av en eller annen merkelig grunn (er også like glad i gadgets som Bramserud).
På sommeren blir det terrengsykkel for å holde lårene i gang.
Spilte mye trommer som ung og har fortsatt et akustisk og digitalt sett, men har en kunstpause fra denne hobby akkurat nå. Blir garantert noe senere da jeg er veldig glad i musikk.
Tjingeling