Kohe321
Støttemedlem
- Medlem
- 19. okt. 2011
hva synes dere om utsende på 36mm med dobble markører på kl. 3-6 og 9. For litt siden hadde jeg virkelig ikke sansen for dette, og 39mm ledet soleklart i min bok. Nå er jeg i ferd med å snu, noe med dette som gjør klokken spesiell, og kanskje enda mer lettlest?
Samtidig, 36mm blir aldri feil![]()
Jeg synes doble markører funker bra. Sammen med tall hvert femte minutt så blir uttrykket sporty og noe mindre clean enn versjonene på 34mm og 39mm. Skiven er lett å lese, og man peiler seg raskt inn i mørket.
Det eneste som kanskje skaper litt visuell ubalanse er at timeviseren kan se litt puslete ut mot de doble markørene. Dog er dette mindre merkbart med hvit skive av en eller annen grunn. Bare se bildene under og sammenlign.
Her er noen bilder av min med sort skive. Jeg eide denne i ett døgn før den ble byttet inn i en Datejust, men det skal sies at jeg likte den veldig godt selv om Datejusten trakk det lengste strået til slutt.
Og om blå skive er interessant så får du den med Explorer 3-6-9-layout. Dette er nok min favoritt.
The Rolex Oyster Perpetual
Rolex presents the new generation of its Oyster Perpetual watches and brings a new model to the range, the Oyster Perpetual 41, as well as versions of the Oyster Perpetual 36 displaying dials in vivid colours. Discover the latest collection on the Official Rolex Website.
Redigert: