Var'n god?
Var'n god?
Spm rund dette. Fordel å lagre vin stående eller liggende? Nien som vet? @Edzilla ?Er det noen plasser man kan få tak i en trekasse eller to for oppbevaring? Ser det f.eks. selges på wineandbarrels.no og på Finn i varierende grad, men trodde dette var noe som det var overskudd av fra produsentene?
Spm rund dette. Fordel å lagre vin stående eller liggende? Nien som vet? @Edzilla ?
Som eg trodde da. Lagrer alt i stativ i kjeller, dog uten NOEN form for temperaturkontroll. Plan er vell eit skap av noe slag, men har hørt at om en skal lagre vin og det skal vere poeng i må ein GODT opp i pris...Er vel konsensus om at hvit- og rødvin skal lagres liggende. Men portvin kan lagres stående (LBV portvin bør lagres mørkt og kjølig - stående, i motsetning til vin - og vintage port - som skal lagres liggende).
Champagne som skal lagres kun i kort tid kan lagres stående, men liggende hvis den skal lagres over lengre tid.
Som eg trodde da. Lagrer alt i stativ i kjeller, dog uten NOEN form for temperaturkontroll. Plan er vell eit skap av noe slag, men har hørt at om en skal lagre vin og det skal vere poeng i må ein GODT opp i pris...
Fant denne i hylla på polet tidligere , var tilbake og tok med meg en 10 flasker . God vin som eg nok skal lagre litt.