Dagens vin

image.jpg
 
Har du noe mer informasjon om hvor man melder seg på et level 1 kurs. Fant ingen tilbydere i Norge, eller må man utenlands?

Vi jobber med å digitalisere Wset1 nå. Kan oppdatere dere mot slutten av uken på fremgangen.

Målet er å kunne gjennomføre undervisningen på nett. Om det er en suksess så går vi videre med wset2 også.
 
Tenker jeg får utnytte ekspertisen i tråden nå som gradestokken har tippet 20 og Rosé plutselig er et legitimt alternativ igjen. Noen gode anbefalinger mens man venter på at årets ladning Il Mimo skal slippes?
 
Tenker jeg får utnytte ekspertisen i tråden nå som gradestokken har tippet 20 og Rosé plutselig er et legitimt alternativ igjen. Noen gode anbefalinger mens man venter på at årets ladning Il Mimo skal slippes?

Il Mimo er dessverre en av mine største skuffelser innen vin.... Håper du liker den, i og med at du ser ut til å glede deg.

Selv er jeg veldig svak for lys rosé fra Provence. Chateau d’Esclans, Chateau Miraval og Domaine Ott er alle gode.

Personlig synes jeg spesielt rosé har merkbar kvalitetsforskjell som matcher pris, om enn med noen unntak.
 
Tenker jeg får utnytte ekspertisen i tråden nå som gradestokken har tippet 20 og Rosé plutselig er et legitimt alternativ igjen. Noen gode anbefalinger mens man venter på at årets ladning Il Mimo skal slippes?

Vi har pleid å gå for Won Graven som stort sett ligger under 200kr, eventuelt Miraval.
 
Il Mimo er dessverre en av mine største skuffelser innen vin.... Håper du liker den, i og med at du ser ut til å glede deg.

Selv er jeg veldig svak for lys rosé fra Provence. Chateau d’Esclans, Chateau Miraval og Domaine Ott er alle gode.

Personlig synes jeg spesielt rosé har merkbar kvalitetsforskjell som matcher pris, om enn med noen unntak.

Takker for tips, skal sjekkes ut på vei hjem fra kontoret. Il Mimo har vel variert ganske mye fra årgang til årgang, men om 2020 som år generelt holder den positive trenden bør jo 2019 årgangen som kommer i mai være god ;)

Vi har pleid å gå for Won Graven som stort sett ligger under 200kr, eventuelt Miraval.

Plukker med meg en flaske Won Graven i alle fall på veien hjem, takker og bukker for raske tips :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Takker for tips, skal sjekkes ut på vei hjem fra kontoret. Il Mimo har vel variert ganske mye fra årgang til årgang, men om 2020 som år generelt holder den positive trenden bør jo 2019 årgangen som kommer i mai være god ;)



Plukker med meg en flaske Won Graven i alle fall på veien hjem, takker og bukker for raske tips :mrgreen:

Kanskje jeg gir den en sjanse i år...
 
Tenker jeg får utnytte ekspertisen i tråden nå som gradestokken har tippet 20 og Rosé plutselig er et legitimt alternativ igjen. Noen gode anbefalinger mens man venter på at årets ladning Il Mimo skal slippes?

Jeg glemte "Ioppa Colline Novaresi Rusin 2019" Nabogård til Il Mimo
 
  • Liker
Reaksjoner: Rødland
Gode nyheter for se som ikke liker urban camping.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Drikker generelt litt for lite god rosé, (aka går mye Ch. Montrose på div bursdager osv gjennom sommeren)
Men når jeg skal ha noe godt i glasset kjøper jeg denne
08E8FB1B-565A-4FA7-80D2-ED5B89F47631.png

Ellers drakk jeg denne noen ganger i fjor sommer, den var og veldig god!
61229652-AF52-40E0-AD2C-00D61D502237.png
 
2017 årgangen av denne PN’n var sterkt medvirkende til at jeg fikk øynene (nesen og ganen) opp for nord amerikanske produsenter. Denne innfrir forventningene og oppleves som frisk og saftig, smaker av røde bær, kanskje litt mer fat enn forgjengeren, god og lang ettersmak. Det blir i alle fall ett ja fra meg.

Robotene i bakgrunnen ser ut til å være på vei for ett glass..

God fredag, medasylanter..

2158DA7C-DFEB-4982-822D-DC52C1EA2B84.jpeg