Motorsykler

Hopalong

Støttemedlem
Medlem
16. juni 2009
Innlegg
2.958
Sted
Cockaigne
For lenge siden, før kone og unger og jakt og bikkjer og hus og hytter og jobb og biler og dugnad og båt og foreldremøter og trening og generelt voksenliv, hadde jeg god tid. Mye av den tiden ble brukt på motorsykkel. Fra jeg var 16 til ut i tyveårene anså jeg bil kun som et nødvendig vinteronde. Etter å ha eid flere mer eller mindre interessante sykler, kjøpte i 1990 en 78-modell Moto Guzzi. Den har fulgt meg siden, men etter mange ombygginger likner den lite på originalen. Mens den tidligere fikk opp mot 10000 km i året, blir den nå mest stående stille. I år har jeg kjørt maks tretti mil.

Men selge den? Nææh - når min bror kommer hjem fra Oslo og vi kan dra på tur som i gamle dager kan jeg ikke fise rundt på min fars gamle tyskerrokker. Dessuten er den veteran nå, og koster ingenting å ha på veien. Og når jeg har brukt snart tyve år på å bli kjent med alle dens italienske sjarmerende særegenheter, kan jeg ikke overlate den i hendene til en fremmed.

Guzzi3.jpg



Er det andre motorsykler her inne? Bilder?
 
Du må ikke selge en så fet sykkel som den Guzzien, sykler som det må man bare beholde, salgsverdien er for lav i forhold til det.

Det er mange som er intr i Ducati, det er fine sykler men det er jo tusenvis av dem. Når jeg er ute og kjører så møter jeg flest Ducati og Harleys langs veien. Det blir litt vanlig for min del.

Det finnes jo flere italienske sykler som feks Moto Morini som lager sine motorer selv, Benelli, Mv Agusta og ikke minst Bimota med sin V-Due..
DSC01181-1.jpg

Fete potter på denne?;
DSC01182uskilt.jpg

Harley er vel noe av det jeg ser oftest nå for tiden. Jeg har hatt noen selv, men jeg synes prisnivået har gått gjennom taket på dem. Dyrt og ikke spes egenskaper eller noe annet enn lyden. Dyrt og kjedelig. (Får vel mange HD fans på nakken nå?) Men det finnes jo et par Harleys som også jeg kan tenke meg å ha, det er XR-750 og XR-1000. Det er maskiner det;)
Jeg tenkte å legge inn noen fler bilder her men får ikke gjort det nå. Kommer fler siden.
HPIM2782.jpg
 
Det er fine dager på Østlandet for å dra ut sykkelen nå
Vis vedlegg 191965
Nydelig Triumph. Tittet på noe liknende før jeg i grunn ganske tilfeldig endte opp med HD som førstegangskjøp. Godt fornøyd med den, men i likhet med klokker er litt av MC-moroa å prøve forskjellig.

Forøvrig morsomt at vi gjennom flere poster nå har blåst liv i @Hopalong sin 11 år gamle tråd:D
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
Motorsykkel tråd også! Jeg begynner å slippe opp for klokker å poste så dette passa fint!

"Gamle svarten" nærmest var min daglige beater i over 20 år. Det er en Triumph 5TA Speedtwin 1960. I åras løp har mange deler kommet og gått på denne sykkelen, i utgangspunktet var den scooter lignende, innkapsla i store skjermer noe som blir kalt "bathtub" med 27 ekte britiske hestekrefter fra 500 ccm. Da jeg kjøpe den på 90 tallet var det meste av original delene borte for lengst og motoren har jeg bygd opp til spesifikasjonene til en vassere modell med 35 hk +. Siden jeg ikke har hjerte til å selge den er den nå på langtids utlån til en kammerat.

"Blåen" er en Triumph Bonneville SE fra 2009 original bortsett fra styre fra 60 talls Triumph, gel sal for stussen sin del og bagasjebrett. Nydelig lettkjørt sykkel med herlig dreiemoment på 70 Nm og 70 hk fra 865ccm. Den er bygd for å ligne 79 Bonneville og har innsprøytning og selvstarter.

IMG_20161006_165204_BURST005 (2).jpg

Koster på meg ett til av Bonnevillen, ved et islagt vann i Vestfold i 2017
IMG_20170408_145249 (3).jpg
 
Redigert:
Har ikke sportster kjede/reima på høyre sida? Trur det er en softtail eller wideglide eller noe sånt.

Jeg kjenner ikke HD så godt, men alle (nyere) har rem, og denne sitter vel alltid på venstre siden?
Men bakskjermen er vel egentlig en indikasjon på at dette ikke er Sportster… :cool:
SoftTail? WideGlide er vel "større"?

Det er jo "alt mulig" tilgjengelig av ekstrautstyr til HD.
Nydelig sykkel i alle fall!

8
 
Ja Harleyer er jo visstnok aldri originale, men du har rett den ser jo litt mindre ut? Vi får vente til Celter kommer med svaret :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel