Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Knalltøff! Og den nye logoen er jo mye mer harmonisk enn den gamle. Jeg har hatt noen Seiko 5 opp gjennom årene, og det jeg har likt minst er den stygge og glorete logoen på de gamle modellene. Mht. vanntetthet, så har vel aldri Seiko 5 hatt noe mer enn 100m (f.eks. Seiko Sea Urchin), så jeg kan ikke se at det er nedgradering på dette området. Det er imidlertid synd at de ikke har kostet på seg skrukrone (som det jo heller ikke var på de gamle modellene).

Det jeg mente var ikke at dette er en degradering for Seiko5. Vil heller si det er en oppgradering for Seiko5, rent designmessig.
Like fullt mener jeg designet er blitt degradert; fra å tilhøre en ISO-sertifisert diver, med skrukrone og 200m og lang heritage, til å bli en seiko5 uten skrukrone, og 100 meter vanntetthet.
Jeg synes Seiko burde ventet med å relansere dette ikoniske designet til de forstår hva det representerer.

Hilsen grumpy mann 45.
 
SEIKO-5-SRPD79K1.jpg



SEIKO-5-SRPD69K1.jpg
SEIKO-5-SRPD85K1.jpg
SEIKO-5-SRPD83K1.jpg


degradert til å bli en FASHION KLOKKE, faktisk ! :(

 
  • Wow
Reaksjoner: fredskijj
Det jeg mente var ikke at dette er en degradering for Seiko5. Vil heller si det er en oppgradering for Seiko5, rent designmessig.
Like fullt mener jeg designet er blitt degradert; fra å tilhøre en ISO-sertifisert diver, med skrukrone og 200m og lang heritage, til å bli en seiko5 uten skrukrone, og 100 meter vanntetthet.
Jeg synes Seiko burde ventet med å relansere dette ikoniske designet til de forstår hva det representerer.

Hilsen grumpy mann 45.
Er ikke greia at dette skal erstatte SKX? I så fall kan det vel kalles en nedgradering, til tross for hakket vassere urverk. Dersom det derimot er noe som skal kategoriseres som Seiko5, så er det vel en oppgradering?
 
Noen som har kjøpt gummireim fra Belhamel straps til skx? Sitter på hytta med 2 stykk jeg ikke får på klokken samme faen hva jeg gjør. Og jeg har byttet reimer på klokker noen 100 ganger før..
 
Noen som vet hva som skjer med Alpinist? Har invistorene nådd helt til seiko? Syns de ligger meget høyt for tiden.
 
En side på ved hjelp av blod. Gleder meg til den andre

-Nå har jeg ikke prøvd dette med klokkeremmer, men det funker nå på gummiforinger og desslike - har du prøvd å gi remmene noen minutter i (veldig) varmt vann før du forsøker å lirke dem på plass? Gummien blir jo da mye mykere og mer føyelig.
 
Noen som vet hva som skjer med Alpinist? Har invistorene nådd helt til seiko? Syns de ligger meget høyt for tiden.
Bruktpris på alpinist ser ut til å ligge på 5-6000,- om dagen.
Kjøpte på EBay i ferien. 4000,- fiks ferdig hjemme i postkassen.
 
-Nå har jeg ikke prøvd dette med klokkeremmer, men det funker nå på gummiforinger og desslike - har du prøvd å gi remmene noen minutter i (veldig) varmt vann før du forsøker å lirke dem på plass? Gummien blir jo da mye mykere og mer føyelig.
Fikk den på til slutt. Det ligger en del av hardplast inne i reimen mot kassen som ikke er særlig tøyelig men takk for tips:) bortsett fra at den var jævelig å få på så er det en digg reim!
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    103,4 KB · Visninger: 0
Noen som vet om de nye Seiko 5-dykkerne har samme bezel/insert-størrelse som SKX?
Kan bezel byttes mellom modellene 5 og SKX? På SKX er det greit enkelt å bytte bezel/insert, mens på Turtle er det jo helt jævlig.

163449

163451



Jeg bytta til en 12-h insert på min Turtle og den blir på. Kjøpte meg en insert og bezel til SKX009 og tenkte å kjøpe en 007 for å bytte litt mellom. Vært moro om dette også passet på den nye serien.