Heuer 1000

Status
Stengt for ytterligere svar.
Vis meg en nylig solgt klokke til de fantasiprisene du snakker om da :rolleyes:

Ellers er det jo bare vissvass
Lær deg litt research, før du prater sprøyt om noe du ikke kan. Her er versjoner som ikke engang er veldig god utvendig tilstand.
En i bedre tilstand vil ligge på 1400-1500++USD

1200 USD og solgt(ikke engang original lenke fulgte med...)

Da lærte du noe i dag også gutt....

159401
159402

Se her ja, hadde du vært like konstruktiv i ditt første innlegg i tråden hadde den tatt en helt annen retning med en gang:) Takk for leksjonen og tilbudet.
Ingen problem, Heuer Quartz i 844 modellene og Automatisk. Har begge økt helt vilt de siste årene i pris, veldig populære blitt utenlands. Men også i Norge, ligger høyt også her for rett modell. Utenlands nå kan man nesten ikke finne en automatisk 844 i god stand under 20.000kr, noen må du helt opp på 35-45k for mer sjeldne utgaver.

Lær deg litt research, før du prater sprøyt om noe du ikke kan. Her er versjoner som ikke engang er veldig god utvendig tilstand.
En i bedre tilstand vil ligge på 1400-1500++USD

1200 USD og solgt(ikke engang original lenke fulgte med...)

Da lærte du noe i dag også gutt....

Vis vedlegg 159401Vis vedlegg 159402
Gratulerer med klar førsteplass i årets missekåring av bad attitude o_O

Her har du en nyservet som er bumpet fra USD 1495 og ned til USD 950, dvs til ca kr 8 500, fortsatt ikke solgt.

Ikke lenke, men original Heuer tropic strap, og ser ut som om i god stand. Men er på ingen måte ekspert. For alt jeg vet er lenken verdt en formue...

• Haha
Reaksjoner: tomj8681
Her har du en nyservet som er bumpet fra USD 1495 og ned til USD 950, dvs til ca kr 8 500, fortsatt ikke solgt.

Ikke lenke, men original Heuer tropic strap, og ser ut som om i god stand. Men er på ingen måte ekspert. For alt jeg vet er lenken verdt en formue...

Så du betaler aldri toll/mva på ting, så da kommer du til 8500kr?....(950USD trukket fra ditt kort = 8902kr, bare til info)

Og om du klarer å lese, se på baksiden av klokken. Uoriginalt baklokk, noe som dropper verdien radikalt. Annonse sier 980.006, baklokket sier 980.007. Kanskje få med deg litt detaljer, men du er tydelig en med liten kompetanse på disse:)

PS! Lenkeverdi original jubilee med Heuer lås ca 2500-3000kr.

..............

Så du betaler aldri toll/mva på ting, så da kommer du til 8500kr?....(950USD trukket fra ditt kort = 8902kr, bare til info)

Og om du klarer å lese, se på baksiden av klokken. Uoriginalt baklokk, noe som dropper verdien radikalt. Annonse sier 980.006, baklokket sier 980.007. Kanskje få med deg litt detaljer, men du er tydelig en med liten kompetanse på disse:)

PS! Lenkeverdi original jubilee med Heuer lås ca 2500-3000kr.

..............

Joa. Ikke toll, men mva. Sånn ellers så er ikke det norske markedet utenlandske priser + mva. Men det er kanskje tilfelle for noe så snevert som dette? Du er eksperten.

Jeg kan lese, men synes forklaringen til selger fremstod plausibel. Ikke? Jeg mangler nok kompetanse her, ja. Hva ligger et radikalt prisfall på?

Men du har sikkert rett. Klokken jeg lenket til koster da altså kr 8 902 + frakt ca kr 750 + mva kr 2 413 + fortolling kr 150 + lenke kr 3 000 + lenkefrakt kr 500 + lenkemva kr 875 + lenkefortolling kr 150 + riktig baklokk ca kr 4 000 (ble det litt lite, ikke radikalt nok?) + baklokkfrakt kr 500 + baklokkmva kr 1 125 + baklokkfortolling kr 150 = kr 22 515.

Oj, du har jo helt rett - det var en oppvekker! Jeg har bare ikke regnet skikkelig på det før nå... Det er egentlig litt sjukt at det er mulig å finne disse for under kr 25 000 i Norge, spør du meg - bør jo ha noen tusen for jobben med å ta klokken inn til Norge, riktige deler etc. også.

Uansett, takk for kompetansedeling - du er en skikkelig fin fyr! :)

Status
Stengt for ytterligere svar.