Merker man må unngå?

Kjedelig svar og ren synsing fra min side; jeg tror du kommer langt med å innse at dette er smak og behag. Sikkert mange som har meninger om ditten og datten og mye klokke for pengene, men i essens får du det du betaler for (bare ikke kjøp brukt Rolex eller Patek, men da er vi uansett i en annen liga).
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Selvfølgelig veldig subjektivt, men selv ville jeg nok ungått Invicta, Steinhart (og Breitling).
 
Med fare for å gjenta det som allerede er sagt. Spørsmålet ditt er nok todelt. Det ene er hva som er god kvalitet mtp pris og det andre er bruktverdien - hva du kan forvente å få igjen ved salg.

De fleste ur med teks verk ifra ETA, Sellita eller Mioyta har etter min erfaring vært bra. Dog er mange "overpriset" og det handler som kjent til slutt om smak og behag.

Foruten parfyme-ur, er nok Invicta og ett lass med Kina-ur, no-go i mine øyne. Her handler det kun om kopi av merkevare, "push-forward" og kvaliteten er deretter. Skal man først kjøpe et ur, så velg et merke med renommé og tradisjon.

Steinhart ur er vel ferdig diskutert, men heller det enn mange andre "Rolex-kopier".

Breitling er i mine øyne fine ur, men noe overpriset. I tillegg har de hivd seg på en gammel trend med forvokste klokker. Bruktverdien er nok heller ikke den beste.

Før du handler er mitt tips å gjøre en forundersøkelse på nettet. Mange sterke meninger, men du finner en gyllen middelvei ved å lese en rekke fora.