Dagens vin

Ferievin: nr. 2-vinen fra Anima Negra, Mallorca. To lokale druer, callet og mantonegro, og noe shiraz i enkelte år. Fyldig, moden rød frukt, og litt sopp på lukt.
God å drikke alene, men matcher også et saftig kjøttstykke.
Polet har både denne og hovedvinen deres, men toppcuvéen, Son Negre, har de ikke.
DSC_0214.JPG

DSC_0001_BURST20190616183838629.JPG

_20190617_225211.JPG

Det enkle er ofte det beste.
DSC_0217.JPG

Fortsetter med litt gammel Chardonnay!
Drakk denne til en pastarett med en chevre-basert saus med sprø spekeskinke. Mye moden frukt, og masse syre til å kutte gjennom sausen. Passet veldig godt til maten, men synes dog det ble litt for mye «tørket-aprikos» uten mat. Skal dog sies at jeg ikke er noen fan av tørket frukt generelet. Spesielt da rosiner og tørket aprikos:D
D5B47535-53B4-4AF5-B7EE-4F2535A7B3F0.jpeg

God spm og vet ikke om jeg kan svare så godt på det! Utifra det jeg husker synes 06 hadde mer syre enn 05, ellers var de ganske like. Kan også han noe med at vi drakk 05 med mat, og 06 ble drukket da det var tomt.

Takk for svar.
Har til nå drukket kun 05 av disse to. Den drikker veldig godt nå, etter en god times lufting (helst mer). Synes fortsatt den er rimelig ung, selv om den allerede har blitt tretten år. Tror den fint kan lagres i 15-20+ år
Tipp tipp vin fra en formidabel produsent.