Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg deler frustrasjonen med deg. Jeg anser meg selv som en sindig person, men i trafikken har jeg vanskelig for å besinne meg..

I dag, for eksempel, traff jeg på en kar som viket for meg i et kryss hvor han hadde forkjørsrett. Jeg stoppet selvsagt opp, og han kjørte. Han la seg så midt mellom to felt inn i rundkjøringen for så å vrenge av første avkjørsel til høyre, uten blinklys.. Alt dette i løpet av 20 meter..

Det jeg prøver å si er at det er så mange som gir fullstendig blanke i alt og alle når de kjører bil. Om de klarer å komme seg fra A til B, og holde seg på asfalten hele veien (helst innenfor de rare strekene som er tilsynelatende helt vilkårlig plassert rundt om), vel så har de gjort en god jobb i trafikken i dag. Det er dessverre en tapt kamp, ser det ut til..

Du har nok helt rett i at dette er en tapt kamp. Jeg gir likevel ikke opp håpet om at situasjonen kan bli hakket bedre. Om bare alle disse menneskene kunne brukt noen få sekunder av livet sitt på å reflektere litt over dette tror jeg så mange kunne fått det så mye bedre. Jeg skal ikke påstå at jeg alltid er en perfekt sjåfør selv. Det er nok helt sikkert småting jeg kunne gjort bedre selv også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
Prøv å jobbpendle med fly i sommermånedene. Man merker svakt overgangen i juni. Litt som GOT i episodene før White Walkers dundra gjennom muren og skapte dårlig stemning. Man skjønner at noe er i gjære. I juni blir det mindre blazere på flyet. Eldre herrer med DN på fanget og dertil bekymringsrynke som justerer de siste tallene på grafene sine. Borte. Og fleecejakkene med ryggsekk fra Bergans blir i flertall. Man observerer flere som er svært overrasket over at man ikke kan ta med uante mengder drikke gjennom securety og det genereres lange køer og adrenalin i ankomsthallen. Nykjøpte håndvesker fra Tyrkia merket LV, overfylt med sminke, så langt øyet kan se. Hvis man er priviligert med tålmodighet, så er jo dette en anledning til stilstudie og dyrking av fordommer, men slik er det altså ikke. For de som har sett Up in the air, med mr Clooney, så er det SOP å gjøre en analyse av hvilken kø på flyplassen som er mest effektiv og benytte seg av denne. Dette fungerer altså ikke på sommeren. Personlige algoritmer er null verdt på sommeren. Selv ikke på Fast Track. Og på vei ut fra securety trykker alle ivrig på grønt smilefjes. God stemning. På nesten alle.


Og inne på flyet, før man finner sete sitt, langt ute i tuben på vei inn....gidder ikke å gå i detaljer, men nå har White Walkers og Army of the dead kommet til nord. Juli:Mayhem i praksis.


Og ja, jeg er værsjuk.
 
C03C5FC3-C0F1-49AC-9B49-6BAE3BAA33A4.jpeg

Utsikten fra 1100m. Kald fornøyelse med fjelltur i juli..
 
Østlendinger og tyskere på ferietur på vestlandsveier...
Skjønner ikke hva de vil her, våkna til 6 grader og pissregn i dag igjen. Greit at det er fin natur her, men den skimter man bare så vidt gjennom tykk tåke og saftig regnskur.
 
Østlendinger og tyskere på ferietur på vestlandsveier...
Skjønner ikke hva de vil her, våkna til 6 grader og pissregn i dag igjen. Greit at det er fin natur her, men den skimter man bare så vidt gjennom tykk tåke og saftig regnskur.

Jeg var et år i Honningsvåg som militærtjeneste. Nordkapp var jo bare et steinkast unna. Det beste tyske turister (og tilsvarende sydlige europeere forøvrig) kunne få var et horisontalt snevær i juli. Da følte de virkelig at de var ved verdens ytterkant. Hvis veien til Nordkapp var stengt fordi det hadde blåst buss eller bil av veien, da var lykken stor.

Jo, det er kanskje dette de vil se...

8
 
At KLM fant ut at jeg skulle bli tvunget over på en senere flyvning så jeg får tilbringe fredagskvelden på Schiphol istedenfor hjemme med familien.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ser på Sporanos og fant ut i dag at James Gandolfini døde i 2013. Hm. Det var et hakk i DD36-jakten. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Sendte datter på 7 år alene med SAS fra Newark til Oslo. Hun hadde med seg laptop som etter hvert gikk tom for strøm. Behjelpelig flyvertinne hjalp henne med å legge den opp i baggen hennes, som var trygt plassert i overhead lockers (...hva heter det egentlig på norsk?). Dessverre viste det seg at det var feil bag, noe som selvsagt ikke ble oppdaget før dagen etter. Selv om jeg lukter reiseforsikring lang vei, gjør jeg et forsøk på å ringe SAS. Håper på et minimum av god service når jeg taster inn diamantnummeret mitt. På første forsøk snakker jeg i tretti sekunder med en svensk guttunge (eller høres de bare slik ut?) som uten å la meg avslutte samtalen, setter meg direkte over til tapt bagasje på Gardermoen. Ok, nytt forsøk. Nok en svensk gutt i andre enden. Fikk heldigvis lov til å fullføre samtalen denne gangen, men totalt ansvarsfraskrivelse fra SAS. Ble rådet til å legge inn serienummer i en slags global database for tapt reisegods...puhh...gjett om jeg gidder!

Det ville tatt dem et minimum av innsats å undersøke nærmere. Det var strengt tatt bare en annen passasjer som hadde baggen sin i hyllen. Kjapp telefon og saken kunne blitt løst. Eller om ikke annet ta ansvar for egen feil. Er jo en grunn til at man betaler en del ekstra for barn som flyr alene. Så mye igjen for trofast legge igjen et formidabelt antall tusenlapper gjennom året hos SAS.

Og ikke nok med det.

Parkeringsfirmaet på flyplassen trakk Amexkortet mitt for 12500 kroner for 1,5 times parkering....

Litt av en uke!
 
Har du sendt Mail til gull/diamant e-posten? Kan være de er litt mer behjelpelig.

Alternativt ville jeg prøvd å bruke amex consierge til å komme til bunns i hvem som satt i nærheten av din datter.
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Har du sendt Mail til gull/diamant e-posten? Kan være de er litt mer behjelpelig.

Alternativt ville jeg prøvd å bruke amex consierge til å komme til bunns i hvem som satt i nærheten av din datter.
Takk, det har jeg ikke tenkt på. Bra tips. Aldri benyttet consierge, men dette er en fin anledning til å teste mulighetene. Er sannsynligvis kun én annen passasjer det kan være. Skal også sende direkte epost til medlemsservicen, men de har ikke akkurat imponert meg i andre saker.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Kall meg hva enn som måtte passe ift. dette temaet, men Bond skal være en elegant, snørrhoven og pompøs britisk herremann med sans for det andre kjønn. Dette blir den siste med Daniel Craig, og etter det er jeg ferdig med Bond.
Vis vedlegg 155272

Idris Elba hadde vært topp som Bond. Mest av alt er jeg trist over at han ikke får sjansen (ser det ut som).