Hva skjer med Rolex og levering?

Jeg mente om ventetid på bestilt ur gikk ned om man kjøpte et annet ur.
My bad, leste ikke innlegget ditt godt nok. Legger du igjen noen hundretusener på et ur i edelt metall i mellomtiden så kan det sikkert fremskynde prosessen noe ;)
 
Du kjøpte en der i fjor og ønsket nå å kjøpe samme klokke igjen?
Jepp. Kort fortalt, jeg ser dårlig uten briller og er stadig på jakt etter den ene klokken jeg skal ha for all tid som funker både funksjonelt og estetisk. Jeg har faktisk hatt 216570 3 ganger tidligere i løpet av 4-5 år. Hver gang solgt fordi jeg ikke er helt happy med det estetiske, men den er superfunksjonell for meg. Så nå hadde jeg egentlig gitt opp alt annet og innfunnet meg med at det måtte bli en 216570 permanent, derfor henvendelsen til Bjerke. I påvente av svar (som jeg egentlig så som en formalitet) og i forberedelsen på en lang ventetid på liste, tenkte jeg at jeg skulle forsøke meg på en Panerai 47mm som ventepølse. Jeg trodde kanskje jeg skulle synes det blir alt for stort, men det funker jo supert, så nå driter jeg ærlig talt i hele Rolex greia.

Og bare så det er sagt, det er ingen god butikk i å kjøpe butikknye 216570 for så å selge igjen raskt etterpå. Tidligere har jeg tapt på dette, men i fjor fikk jeg faktisk det samme som jeg ga for den. Hvordan det er i dag vet jeg ikke, men uansett er det nok andre modellersom er bedre egnet for spekulasjon. Det har i hvert fall aldri vært min tanke å være invistor da jeg ba om å få bli satt på liste.
 
Jepp. Kort fortalt, jeg ser dårlig uten briller og er stadig på jakt etter den ene klokken jeg skal ha for all tid som funker både funksjonelt og estetisk. Jeg har faktisk hatt 216570 3 ganger tidligere i løpet av 4-5 år. Hver gang solgt fordi jeg ikke er helt happy med det estetiske, men den er superfunksjonell for meg. Så nå hadde jeg egentlig gitt opp alt annet og innfunnet meg med at det måtte bli en 216570 permanent, derfor henvendelsen til Bjerke. I påvente av svar (som jeg egentlig så som en formalitet) og i forberedelsen på en lang ventetid på liste, tenkte jeg at jeg skulle forsøke meg på en Panerai 47mm som ventepølse. Jeg trodde kanskje jeg skulle synes det blir alt for stort, men det funker jo supert, så nå driter jeg ærlig talt i hele Rolex greia.

Og bare så det er sagt, det er ingen god butikk i å kjøpe butikknye 216570 for så å selge igjen raskt etterpå. Tidligere har jeg tapt på dette, men i fjor fikk jeg faktisk det samme som jeg ga for den. Hvordan det er i dag vet jeg ikke, men uansett er det nok andre modellersom er bedre egnet for spekulasjon. Det har i hvert fall aldri vært min tanke å være invistor da jeg ba om å få bli satt på liste.

Skal vel ikke se bort fra at Bjerke mistenker flipping her da :p
 
Skal vel ikke se bort fra at Bjerke mistenker flipping her da :p
Hehe, joda, det kan godt tenkes, men jeg synes nå at forklaringen min er plausibel (og den har de også fått, snakket lenge med ansatte i butikken og så på flere andre klokker før jeg endte opp med å legge inn bestilling). Og igjen, skal man invistere, så tror jeg kanskje jeg hadde forsøkt meg på en annen modell.

Samme det, jeg klarer meg fint uten! Panerai FTW!
 
Jepp. Kort fortalt, jeg ser dårlig uten briller og er stadig på jakt etter den ene klokken jeg skal ha for all tid som funker både funksjonelt og estetisk. Jeg har faktisk hatt 216570 3 ganger tidligere i løpet av 4-5 år. Hver gang solgt fordi jeg ikke er helt happy med det estetiske, men den er superfunksjonell for meg. Så nå hadde jeg egentlig gitt opp alt annet og innfunnet meg med at det måtte bli en 216570 permanent, derfor henvendelsen til Bjerke. I påvente av svar (som jeg egentlig så som en formalitet) og i forberedelsen på en lang ventetid på liste, tenkte jeg at jeg skulle forsøke meg på en Panerai 47mm som ventepølse. Jeg trodde kanskje jeg skulle synes det blir alt for stort, men det funker jo supert, så nå driter jeg ærlig talt i hele Rolex greia.

Og bare så det er sagt, det er ingen god butikk i å kjøpe butikknye 216570 for så å selge igjen raskt etterpå. Tidligere har jeg tapt på dette, men i fjor fikk jeg faktisk det samme som jeg ga for den. Hvordan det er i dag vet jeg ikke, men uansett er det nok andre modellersom er bedre egnet for spekulasjon. Det har i hvert fall aldri vært min tanke å være invistor da jeg ba om å få bli satt på liste.

Hvorfor ikke brukt? Du vet jo hva du får etter 3 ganger.
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25
Har stått på venteliste på helt vanlig stål sub nodate i 15 måneder. Var innom forrige måned og sjekket, og fikk beskjed om at det stod folk foran som har ventet i over 2 år. Ingen estimat på levering.
Fikk også beskjed om all videresalg er no-go, og serienummer blir registrert (og det gjør det vel uansett) og sjekket mot salg av nye på Finn.no etc. Hvis jeg selger klokken før det er gått et år så kunne jeg bare glemme å sette meg opp på flere klokker.
Mens jeg først var innom la jeg like godt inn en bestilling på en Tudor 58 og en OP 39mm med blå skive. De to skulle vist gå raskt å få.

Fikk du noe ca ventetid på Tudor 58?
 
Hvorfor ikke brukt? Du vet jo hva du får etter 3 ganger.
Haha, fælt til utspørring da!! Fordi alle klokker jeg kjøper, kjøper jeg i den tro at jeg skal ha den resten av livet, og da vil jeg at all historikk skal være min og ingen andres. Jeg liker rett og slett butikknytt. Dette gjelder spesielt alle Rolex jeg har hatt ettersom annenhåndsverdien i de årene jeg har holdt på med dette har vært tilnærmet butikkpris. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe brukt dersom jeg får nytt for bare noen få lapper mer. Når det er sagt så ble min 216570 nr 2 kjøpt brukt, så unntakene er der.

Det hadde vært interessant å se hvor mye klokkeinteressen har kostet meg i tap ved salg opp gjennom årene... Tror det er best å lukke øynene og heller tenke på noe annet.
 
Vel, hadde jeg vært Bjerke hadde jeg uten tvil prioritert noen andre over deg any day of the week.. Når du har hatt uret i tro om at du skal beholde det permanent 4 ganger allerede så ser jeg ingen grunn til at Bjerke skal tro på deg denne gangen. Da er det bedre å gi det til noen som ikke har flippet samme uret 4 ganger allerede..
 
Har stått på venteliste på helt vanlig stål sub nodate i 15 måneder. Var innom forrige måned og sjekket, og fikk beskjed om at det stod folk foran som har ventet i over 2 år. Ingen estimat på levering.
Fikk også beskjed om all videresalg er no-go, og serienummer blir registrert (og det gjør det vel uansett) og sjekket mot salg av nye på Finn.no etc. Hvis jeg selger klokken før det er gått et år så kunne jeg bare glemme å sette meg opp på flere klokker.
Mens jeg først var innom la jeg like godt inn en bestilling på en Tudor 58 og en OP 39mm med blå skive. De to skulle vist gå raskt å få.
Når jeg bestilte i februar fikk jeg beskjed om ca. 1 år ventetid på no-date og 1,5 år med dato. Merkelig om leveringstid har økt så betraktelig på bare noen få måneder.
Jeg har kun handlet ett ur hos Bjerke tidligere, men kunne vise til øvrig samling kjøpt andre steder som de også var interessert i da jeg bestilte.

Spennende å høre om du nå får suben din etter du har bestilt andre ting også (selv uten at det er av edelt metall). Gi oss gjerne en update :)
 
Har stått på venteliste på helt vanlig stål sub nodate i 15 måneder. Var innom forrige måned og sjekket, og fikk beskjed om at det stod folk foran som har ventet i over 2 år. Ingen estimat på levering.
Fikk også beskjed om all videresalg er no-go, og serienummer blir registrert (og det gjør det vel uansett) og sjekket mot salg av nye på Finn.no etc. Hvis jeg selger klokken før det er gått et år så kunne jeg bare glemme å sette meg opp på flere klokker.
Mens jeg først var innom la jeg like godt inn en bestilling på en Tudor 58 og en OP 39mm med blå skive. De to skulle vist gå raskt å få.
Tar de høyde for alle klokkene som selges grått av AD og