Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Noen som kan dele erfaringer med gummireim (ikke den typen som kommer med klokka) til luminor eller radiomir? Legg gjerne ved bilde også :) Lurer på å kjøpe en til min 372, men usikker på om det passer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Suften
682 er en kanonbra klokke og det viser helt klart at Panerai har komt seg inn på et bedre spor med meir brukervennlige klokker også.
No har dei utvida familien med
683 , 959 og 960 . I tillegg har jo en 684 oro rosso som er ganske flott å sjå til , men den er vel knapt ei badeklokke en gang med 100m.

Panerai-Luminor-Submersible-42mm-PAM00683-01-2.jpg
Panerai-Luminor-Submersible-42mm-PAM00959-03.jpg
Panerai-Submersible-Carbotech-1.jpg
pam_03.jpg


Bilder lånt herfra.
https://www.ablogtowatch.com/panerai-luminor-submersible-42mm-pam00683-pam00959-pam00959-watches/
 
682 er en kanonbra klokke og det viser helt klart at Panerai har komt seg inn på et bedre spor med meir brukervennlige klokker også.
No har dei utvida familien med
683 , 959 og 960 . I tillegg har jo en 684 oro rosso som er ganske flott å sjå til , men den er vel knapt ei badeklokke en gang med 100m.

Vis vedlegg 149882 Vis vedlegg 149883 Vis vedlegg 149885 Vis vedlegg 149886

Bilder lånt herfra.
https://www.ablogtowatch.com/panerai-luminor-submersible-42mm-pam00683-pam00959-pam00959-watches/


Enig i det.

Jeg var vel en av de som syntes Panerai lanserte noen kule modeller under SIHH i år, og at de ikke fortjente all pepperen de fikk.
Spesielt likte jeg 984 og 985
Panerai-Submersible-Mike-Horn-Pam984.jpg


De nye viserne føles litt mer balanserte, og skiva er fantastisk kul. Liker sandwich-konstruksjonen på Submersible også, og den nye display av sekundviseren er kanskje ikke den mest brukervennlige , men ser unektelig bra ut.
Likte kanskje ikke skrift på innsiden av glass, men det kan hende det ser bedre ut i virkeligheten.
Størrelsen på 47 mm er litt drøy for mine håndledd, men det går jo an å håpe på mindre versjoner etter hvert.
Dessverre er jo prisen helt "bananas". Var det ikke ca 20 000$ for den vanlige versjonen? Jeg kan ikke begripe hvorfor de skal prise seg så høyt. Kunne kanskje betalt en fjerdedel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Hei, jeg tenker å kjøpe meg en Panerai - og har derfor brukt mye tid på å Google...:)
Jeg har også fått prøvd noen når jeg har vært på diverse reiser.
Etter eliminasjonsmetoden har jeg nå avgrenset meg til følgende modeller:

Luminor 510 / 560 / 562 / 564 MED sandwich dial (jeg har kun prøvd disse med paintet dial og det føltes ikke helt 100%)
Submersible 682 (som jeg prøvde i ferien på Tenerife... for gøy, men som var en meget positiv opplevelse!!!)
Submersible 683 (samme som 682 men med svart keramisk bezel - så den blir nok litt for lik Rolex 16610 som jeg har)
Radiomir 210 / 610 (har prøvd 609 som var fin, men kanskje litt for "fin"... og jeg kan kanskje bli lei Radiomir?)

Så, derfor spør jeg dere Paneristi med førstehånds kunnskap :

Om dere skulle hatt EN Panerai som IKKE skal selges ... og hadde en Rolex 16610 fra før
Hvilken modell ville dere da valgt?

Tenker å kjøpe brukt på Chrono24 (ja skal betale moms) pga. kravet om sandwich eller kliss ny på Bjerke om jeg går for 682/684.

Jeg var i utgangspunktet fast bestemt på å finne en 560 med sandwich dial selv, og brukte endel tid på det. Anbefaler denne artikkelen for litt mer rundt forskjellen på painted og sandwich:

https://forums.watchuseek.com/f75/sandwich-vs-painted-dial-pam560-4455074.html

Enden på visa ble for meg en ny 560 fra Bjerke, denne har de som regel inne og det er gode muligheter for en fin deal. Selv om jeg endte opp med painted dial så har ikke angret et sekund!
 
Jeg var i utgangspunktet fast bestemt på å finne en 560 med sandwich dial selv, og brukte endel tid på det. Anbefaler denne artikkelen for litt mer rundt forskjellen på painted og sandwich:

https://forums.watchuseek.com/f75/sandwich-vs-painted-dial-pam560-4455074.html

Enden på visa ble for meg en ny 560 fra Bjerke, denne har de som regel inne og det er gode muligheter for en fin deal. Selv om jeg endte opp med painted dial så har ikke angret et sekund!

Hei, interessant å høre din erfaring. Når det gjelder klokker så endrer jeg jo mening like fort som en politiker med fallende oppslutning...

Og man kan altså prute litt på Bjerke på enkelte modeller?
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Jeg har prøvd avbildede på min 372 i butikk, men synes ikke at det passet helt 100% stilmessig. Dog ser den bedre ut enn den som kommer standard (IMHO)!
Det er det jeg er litt redd for. Synes ikke den som kommer standard passer i det hele tatt, og skulle gjerne hatt en til både bading og tur
 
Det er det jeg er litt redd for. Synes ikke den som kommer standard passer i det hele tatt, og skulle gjerne hatt en til både bading og tur

Ser problemstillingen. Med den "nye" gummiremmen blir det et uheldig klæsj mellom moderne og retro. Standardremmen er bare kjip. Du kan jo se etter en lærrem som er konstruert uten lim eller som er spesifikt "vannresistent"? Det finnes.

Eventuelt canvas-rem, eller den nye som kommer på 984 og 984. Sistnevnte har jeg fått opplyst at skal være mulig å kjøpe separat, noe jeg vurderer selv. Tror denne kan funke bra på 372.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalse
Ser problemstillingen. Med den "nye" gummiremmen blir det et uheldig klæsj mellom moderne og retro. Standardremmen er bare kjip. Du kan jo se etter en lærrem som er konstruert uten lim eller som er spesifikt "vannresistent"? Det finnes.

Eventuelt canvas-rem, eller den nye som kommer på 984 og 984. Sistnevnte har jeg fått opplyst at skal være mulig å kjøpe separat, noe jeg vurderer selv. Tror denne kan funke bra på 372.
Ja, ser den. Den nye der så jo virkelig kul ut! Takker så mye for gode tips :)
 
Hei, interessant å høre din erfaring. Når det gjelder klokker så endrer jeg jo mening like fort som en politiker med fallende oppslutning...

Og man kan altså prute litt på Bjerke på enkelte modeller?

Da jeg kjøpte min kunne jeg velge mellom noen tusen av på pris, eller en croco med deployant med på kjøpet, valgte det siste. Forøvrig en av de som er strålende fornøyd med servicen Bjerke leverer
 
  • Liker
Reaksjoner: Tioverti
Da jeg kjøpte min kunne jeg velge mellom noen tusen av på pris, eller en croco med deployant med på kjøpet, valgte det siste. Forøvrig en av de som er strålende fornøyd med servicen Bjerke leverer

Hei, høres bra ut! Har mer eller mindre bestemt meg for å handle nytt fra Bjerke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos