Månedens funn på Finn?

Medlem
4. feb. 2019
Sted
Heggedal
image.jpg
Hei, er nytt medlem her men håper jeg har valgt korrekt tråd. Nyeste tillegg til samlingen som for det meste består av klokker fra Finn, vel - så gjør denne også det men om man er tålmodig på Finn kan man gjøre utrolige funn. Kjøpte en ny Quayle Y1545, så godt som ny da den er kjøpt i år slutten av januar. Jeg har forstått det slik at dette mikroselskspet gir kun ut et begrenset antall hver gang de har en klokke release. Og de forsvinner visst veldig fort! Etter å ha brukt den en hel dag merker jeg allerede at den holder seg utrolig korrekt og den ser helt utrolig ut i sola:) Kan sende ved en link fra annonsen, der ligger det litt flere bilder. Om jeg husker rett er urverket ETA 2836-2 og det merkes! Spesielt for meg som ikke har eid dette ETA urverket før:)
Det er en 4 håndsvisere men jeg reiser lite så den er av liten relevanse. Men dette er nok den fineste Hackingen jeg har sett hittil, det er faktisk vanskelig å se det.

Betalte 6000 kr for den, og det føler jeg er et kupp! Men det går på magefølelsen fordi før dette kjøpet hadde jeg hørt om Quayle kun én gang. Hvis noen andre der ute i forumet har eid eller eier en Quayle, hvem som helst egentlig - alltid godt å få det bekreftet fra andre enn seg selv, at det var et godt kjøp:)

Squale betyr vel rett og slett «hai» på italiensk, og merket har lang historikk og en del kule modeller, selv om en del andre modeller får pepper for å være litt for tett opp mot designet til en viss annen produsent i et litt høyere prissegment.

Om dette er et godt kjøp eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men du kan lese mer om denne her: http://www.gnomonwatches.com/squale-watches/30-atmos-alpine-green-gmt-ceramica-sel-bracelet

Uansett, kul klokke, og velkommen! :)

Alltid flott når noen er begeistret over ur, men hva mener du med «Om jeg husker rett er urverket ETA 2836-2 og det merkes! Spesielt for meg som ikke har eid dette ETA urverket før» @Korsbek75 ?

Alltid flott når noen er begeistret over ur, men hva mener du med «Om jeg husker rett er urverket ETA 2836-2 og det merkes! Spesielt for meg som ikke har eid dette ETA urverket før» @Korsbek75 ?

Hei og beklager sent svar men jeg mente at i forhold til ETA 2824-2 så opplevde jeg at urverket i Squale klokken var mer presist i.h.t et døgn. Kan naturligvis være en tilfeldighet, men har flere klokker med 2824-2 og de er ikke like nøyaktige heller. Eller så er alle mine 2824-2 urverk dårlig stilt;)
Takker for hyggelig melding!
Mvh

Hei Jonas, ja det er nok det - i tillegg så tester jeg klokkene ved å gjøre 20 omdreininger, avhengig av klokken - og så legger jeg den fra meg; så det er klart - jeg innser at det ikke er en "real life" test:) Jeg har gjort den samme testen med alle klokkene og jeg må innrømme at i henhold til denne type "test" ble jeg overrasket over gangtiden til 6R15, den gikk i 57 timer og hadde mistet kun to sekunder på 24 timer. Men også f.eks Miyota 8203 som spinner som en turbin ved den minste bevegelse, akkurat som 9015 som jeg fikk prøvd idag i en Borealis Seafarer 2. Den har kun fått ligge i 12 timer men har mistet kun 1-2 sekunder og det er alltid en god indikasjon:) Igjen får jeg understreke at dette ikke er en test som kan gjenspeile en typisk arbeidsdag f.eks.
Men jeg synes det er interessant å se f.eks hvorvidt færre omdreininger vil sakke ned de klokkene som har kanskje 30 sekunder i pluss per døgn.
Jeg har kun begynt å samle klokker, samt alt man skal lese. Startet i januar så jeg er fortsatt grønn;)
Har tenkt å legge ut samlingen her på Tidssonen - tror det finnes en tråd for det..?
Mvh Morten

Wow, det var jo ikke altfor dyrt heller - får nok et lite gebyr(eller stort) - men det er sikkert dyrere i Norge uansett.
Takk for tipset Jonas, det var hyggelig av deg!
Mvh

• Liker
Reaksjoner: JonasV
Visste ikke helt om jeg skulle starte en ny tråd så jeg bare fortsetter på denne, med et ønske om innspill. Men si ifra dersom jeg må starte en ny tråd for hver klokke:)
Har kommet over en Helson Blackbeard men det er den nye versjonen med Miyota 9015, et urverk jeg foreløpig er veldig fornøyd med. Men det er et langt billigere urverk enn ETA 2824 og selv om jeg foretrekker 9015 så vil det urverket gjøre klokken billigere - om ikke annet enn teknisk sett. Jeg har fått et tilbud om å kjøpe den for 5500 men...
Er det ok å legge igjen en link her til den annonsen på Finn eller bryter det med noen regler? Alt bortsett fra kvittering følger med, den ser ut som ny og er kjøpt i midten av 2017. Mesh lenken som originalt fulgte med er ødelagt så det sitter på en Strapcode.
Hadde satt enorm pris på innspill:)
Mvh Morten