Etter mye fram og tilbake ordnet det seg omsider.
Den første klokken jeg henta hjem hadde ok alignment på skiven, men bezel linet ikke opp klokken 12.
Klokken avbildet ovenfor var eksemplar nummer to, som ble returnert ganske fort.
De sendte meg så til en annen butikk innen samme kjede for å sjekke ut eksemplar nummer 3. Denne hadde også alignment-problemer likt den jeg har avbildet ovenfor.
Jeg sjekket så ut eksemplar nummer fire, som var ei pent brukt Save the Ocean. Denne også hadde dette problemet, til selgers store forskrekkelse.
Jeg bestilte så eksemplar nummer 5 fra klokkegiganten. Same story..
ERRE MULIG?
Endelig løsning ble å sende inn det FØRSTE eksemplaret for justering av bezelring. Butikkeier så nesten litt skremt ut i det jeg sjekka ut klokka, men lyste opp i glede da jeg godkjente arbeidet.
To måneder med styr, men jeg har nå omsider ei nesten helt perfekt Save the Ocean Samurai på armen.
Til slutt vil jeg bare legge til en liten fuck you til Seiko, som ikke fikser dette.

De lager frusterende mange kule klokker i fine prisklasser, men dette styret orker jeg ikke igjen.
Jeg har to orignale Seiko Monster på tur i posten, men da er det altså stopp...Oi, den nye Alpinist i blått var jo skamkul..På'an igjen.