På tide å se oss i speilet?

Medlem
10. aug. 2014
Innlegg
1.476
Sted
Sandnes
Der er flere fornøyelige tråder på forumet hvor vi gjør narr av handel på andre plattformer, typisk Finn og Klokkeriet. Men hvor bra er KS her inne?

Jeg vurderer markedet her som svært lite spennende. Hvem ville i det hele tatt vurdert å legge ut en 126710BLRO her inne? Med #invistor holdningene her inne ville ethvert forsøk på å oppnå markedspris være fåfengt. Jeg solgte min på Finn.

Hva med superspennende vintage? De færreste kommer noengang ut her.

Hva med resten? Jeg ser stort sett høye kjipe priser for mellominteressante ur. Og lite prutemonn.

Legger man ut noe selv er det naturlig nok lav respons og siste pris forespørsler. ZZZZZZZZZZZZZ

Er vi høye på oss selv?
 
Hva med resten? Jeg ser stort sett høye kjipe priser for mellominteressanteur. Og lite prutemonn. Legger man ut noe selv er det naturlig nok lav respons og siste pris forespørsler.

Det du sier er at andre legger ut mellominteressante ur til høye priser, men ingen vil betale det du ber om @2JHead ;)

Mener du da at det er et stort sprik mellom forventningene til selger og hva kjøpere er villige til å betale?

Hva som er "mellominteressante" ur er vel også litt subjektivt. For meg virker det som at det meste som ikke er Rolex legges ut til fornuftige priser, men blir liggende. Nesten nye Speedy Pro selges vel til 30k-32k, ingen endring på et par år.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
... Hvem ville i det hele tatt vurdert å legge ut en 126710BLRO her inne? Med #invistor holdningene her inne ville ethvert forsøk på å oppnå markedspris være fåfengt. Jeg solgte min på Finn....

Hvorfor kjøpte du den i utgangspunktet? Hovedproblemet med #invistorer er vel egentlig ikke prisene, men heller praksisen med å kjøpe et ur og selge det etter kun kort tid?
 
Hvorfor kjøpte du den i utgangspunktet? Hovedproblemet med #invistorer er vel egentlig ikke prisene, men heller praksisen med å kjøpe et ur og selge det etter kun kort tid?

For å være klar på mitt eksempel: jeg kjøpte til full gray pris i USA ($16k), betalte mva., og hadde intensjon om å beholde. Men så trengte man penger.....
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Hva med resten? Jeg ser stort sett høye kjipe priser for mellominteressanteur. Og lite prutemonn. Legger man ut noe selv er det naturlig nok lav respons og siste pris forespørsler.

Det du sier er at andre legger ut mellominteressante ur til høye priser, men ingen vil betale det du ber om @2JHead ;)

Mener du da at det er et stort sprik mellom forventningene til selger og hva kjøpere er villige til å betale?

Hva som er "mellominteressante" ur er vel også litt subjektivt. For meg virker det som at det meste som ikke er Rolex legges ut til fornuftige priser, men blir liggende. Nesten nye Speedy Pro selges vel til 30k-32k, ingen endring på et par år.

Det jeg mener er at de samme som klager sin nød over invistorene selv legger ut mellominteressante ur til overpris. Og når de skal kjøpe noe selv så er de ikke villige til å betale mer enn at de kunne solgt dagen etterpå til god profitt. Dette gir ikke noen spennende markedsplass. Og ja, jeg plasserer ikke meg selv i denne kategorien. Har vært serieflipper og har har alltid forsøkt å legge ut ur til rett under markedspris. Tror jeg har fått til det med unntak av enkelte bommerter ;)
 
Problemet er vel at de som sitter på vintageskattene også sitter på et berg av penger på kontoen, så de behøver ikke å selge. De som blir lagt ut på KS blir også kjøpt av de samme folkene, puttet i safe/skuff slik at de dessverre aldri ser dagens lys igjen :(
 
Fordelen med å legge noe ut her, er at du får likesinnede kjøpere med kompetanse. På Finn får du en masse tilbud om motorsag og bildekk som mellombetaling. På klokkeriet er det bare mas om kvittering, mva og dustepruting fordi ytterboksen ble borte en gang for 10 år siden.
 
Der er flere fornøyelige tråder på forumet hvor vi gjør narr av handel på andre plattformer, typisk Finn og Klokkeriet. Men hvor bra er KS her inne?

Jeg vurderer markedet her som svært lite spennende. Hvem ville i det hele tatt vurdert å legge ut en 126710BLRO her inne? Med #invistor holdningene her inne ville ethvert forsøk på å oppnå markedspris være fåfengt. Jeg solgte min på Finn.

Hva med superspennende vintage? De færreste kommer noengang ut her.

Hva med resten? Jeg ser stort sett høye kjipe priser for mellominteressante ur. Og lite prutemonn.

Legger man ut noe selv er det naturlig nok lav respons og siste pris forespørsler. ZZZZZZZZZZZZZ

Er vi høye på oss selv?
Er nok redd det ikke er så mange som føler seg truffet av dette innlegget. TS er betydelig mer seriøst enn Finn og Klokkeriet, og i motsetning til disse handler mye av aktiviteten her om andre ting enn kjøp og salg. De fleste av oss selger selvsagt klokkene med tap, med mindre man kun er opptatt av å kjøpe og selge visse Rolex. Det er ganske givende å kunne dyrke klokkeinteressen sammen med likesinnede på TS. Litt forundret over at du solgte pepsien etter så kort tid, en klokke som er så vanskelig å få tak i...? Svarte den ikke til forventningene :D
 
Jeg annonserer her og på to-tre Facebooksider. Finn.no forsøker jeg å styre unna, men har gjort det av og til.
Noen ganger treffer man på Facebook, men har nok hatt flest salg/kjøp her inne.

Her er det rett og slett hyggeligere og enklere å selge/kjøpe, men personlig synes jeg det er viktig å nå flest mulig og derfor er Facebook også prisoritert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Passet vel ikke på håndleddet, eller hadde ny grail på vei inn....;)

Var ekstatisk fornøyd med klokken men dette prosjektet ble dyrere enn forventet:

64C8A8AE-159A-4634-8E9D-D125F59A7609.jpeg


Så det ble et salg med tap på meg også. Dårlig planlegging? Jepp :cool:
 
Er nok redd det ikke er så mange som føler seg truffet av dette innlegget. TS er betydelig mer seriøst enn Finn og Klokkeriet, og i motsetning til disse handler mye av aktiviteten her om andre ting enn kjøp og salg. De fleste av oss selger selvsagt klokkene med tap, med mindre man kun er opptatt av å kjøpe og selge visse Rolex. Det er ganske givende å kunne dyrke klokkeinteressen sammen med likesinnede på TS. Litt forundret over at du solgte pepsien etter så kort tid, en klokke som er så vanskelig å få tak i...? Svarte den ikke til forventningene :D

Føler akkurat det samme og derfor har jeg gjennom årene gjort 90% av transaksjonene mine her inne. Sier egentlig bare at i det siste så er trenden at vi sitter og ler av de andre kanalene samtidig som de stikker av med annonsene.
 
At du mener at ingen vil legge ut en 126710BLRO her til markedspris, tar jeg som et kompliment.

Fair enough om du vil ha et forum bare for dem som sitter på fest og kikker inn i baklokket på sin høyhorologiske kreasjon. Personlig ville jeg siktet høyere og forsøkt å få dem med Rolex på håndledddet og en dame i hver arm også