''SYLfersk'' sine opplevelser med såkalte ''GG'' i 2018

Medlem
7. april 2018
Innlegg
197
Sted
Drammen
Hei og godt nytt år.
Enda et år ligger bak meg i jakten på en enkel sportsklokke i stål fra Rolex.
Den famøse 16710 BLRO aka ''Pepsi''

Jeg er ingen ''klokkemann''. Har ikke peiling på klokker. Jeg ønsker kun å eie / bære ''Pepsi''.
- Begynner å tro dette blir et utopisk ønske!

I løpet av 2018 var jeg i kontakt med 5 såkalte ''GG'', ref. listen her inne.
Alle ''strøk-til-eksamen'', som er å tilby det jeg krever som kjøper:
- oysterlenke
- komplett
- dokumeterbar service

Hvorfor prøver noen å selge noe som jeg klart sier i fra jeg ikke ønske?.
- Ei ble så forbanna på mine 3 ovennevnte kriterier, at'a ble personlig.
- Èn tilbød seg å skifte ut ''coke bezelen'' til en ''Pepsi'. ''Ingen vil merke noe,.. jo jeg vil, og det er det eneste som teller'', repliserte jeg.
- De andre prøver ''å snakke deg rundt''.

-Er det slik det er i 'klokkeverden''?
 
Hei og godt nytt år.
Enda et år ligger bak meg i jakten på en enkel sportsklokke i stål fra Rolex.
Den famøse 16710 BLRO aka ''Pepsi''

Jeg er ingen ''klokkemann''. Har ikke peiling på klokker. Jeg ønsker kun å eie / bære ''Pepsi''.
- Begynner å tro dette blir et utopisk ønske!

I løpet av 2018 var jeg i kontakt med 5 såkalte ''GG'', ref. listen her inne.
Alle ''strøk-til-eksamen'', som er å tilby det jeg krever som kjøper:
- oysterlenke
- komplett
- dokumeterbar service

Hvorfor prøver noen å selge noe som jeg klart sier i fra jeg ikke ønske?.
- Ei ble så forbanna på mine 3 ovennevnte kriterier, at'a ble personlig.
- Èn tilbød seg å skifte ut ''coke bezelen'' til en ''Pepsi'. ''Ingen vil merke noe,.. jo jeg vil, og det er det eneste som teller'', repliserte jeg.
- De andre prøver ''å snakke deg rundt''.

-Er det slik det er i 'klokkeverden''?
Legg ut ønskelisten din på Rolexforum Norge på facebook. Skriv hva du vil betale, og er det nok så får du garantert napp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Oddemann
Hvorfor er det så ille å skifte ut en annen bezel med en pepsi-bezel?
Hvis du skal være så jævlig sær er det ikke rart det blir vanskelig...:rolleyes:

+2

På en 16710 har det ikke noe å si om du bytter bezelinsert.
Når det gjelder dokumenterbar service, så kan du jo i verste fall serve den etter du har kjøpt den.
Og oysterlenke kan kjøpes separat, og da kan du jo selge jubilee.

Du må være litt løsningsorientert og villig til å betale markedspris, så får du deg nok drømmeklokken.
 
Hvorfor må det på død og liv være dokumenterbar service? Om du finner drømmeklokken så er det vel bare å levere den inn til en kyndig urmaker for en sjekk. Da begynner jo du på "blanke ark" også. Ikke trenger det å koster skjorta heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Hei og godt nytt år.
Enda et år ligger bak meg i jakten på en enkel sportsklokke i stål fra Rolex.
Den famøse 16710 BLRO aka ''Pepsi''

Jeg er ingen ''klokkemann''. Har ikke peiling på klokker. Jeg ønsker kun å eie / bære ''Pepsi''.
- Begynner å tro dette blir et utopisk ønske!

I løpet av 2018 var jeg i kontakt med 5 såkalte ''GG'', ref. listen her inne.
Alle ''strøk-til-eksamen'', som er å tilby det jeg krever som kjøper:
- oysterlenke
- komplett
- dokumeterbar service

Hvorfor prøver noen å selge noe som jeg klart sier i fra jeg ikke ønske?.
- Ei ble så forbanna på mine 3 ovennevnte kriterier, at'a ble personlig.
- Èn tilbød seg å skifte ut ''coke bezelen'' til en ''Pepsi'. ''Ingen vil merke noe,.. jo jeg vil, og det er det eneste som teller'', repliserte jeg.
- De andre prøver ''å snakke deg rundt''.

-Er det slik det er i 'klokkeverden''?
Hvis du som fersk på TS klarer å kollidere med 5 GG her inne på kort tid, tror jeg du først skal se deg riktig godt i speilet.
Spør deg gjerne deg om slike kollisjoner også har en tendens til å ramme deg på andre livsområder.

Disclaimer: Jeg er ikke en av disse fem, og vet ikke hvem det er heller.

Lykke til med jakten!
 
Hvis du nevnet et budsjett her så er jeg helt sikker på at folk vil holde øyne oppe og hjelpe til om det er mulig. Det som er faktum er at dine 3 kriterier er så å si umulig å kombinere. Bezel insert kan ikke leses ut fra dokumentasjon, mange ble levert på jubilee (lenke kan heller ikke spores til et serienr. på klokke) og at service er dokumentert er stort sett kun siste gang den var inne. Få har komplette kvitteringer fra klokken ble kjøpt ny på f.eks 90-- tallet Hvis du finner alle disse i en klokke er det nok fort 100k for en slik. Finner en på chrono24 til 135k pluss mva, frakt og forsikring på frakt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei og godt nytt år.
Enda et år ligger bak meg i jakten på en enkel sportsklokke i stål fra Rolex.
Den famøse 16710 BLRO aka ''Pepsi''

Jeg er ingen ''klokkemann''. Har ikke peiling på klokker. Jeg ønsker kun å eie / bære ''Pepsi''.
- Begynner å tro dette blir et utopisk ønske!

I løpet av 2018 var jeg i kontakt med 5 såkalte ''GG'', ref. listen her inne.
Alle ''strøk-til-eksamen'', som er å tilby det jeg krever som kjøper:
- oysterlenke
- komplett
- dokumeterbar service

Hvorfor prøver noen å selge noe som jeg klart sier i fra jeg ikke ønske?.
- Ei ble så forbanna på mine 3 ovennevnte kriterier, at'a ble personlig.
- Èn tilbød seg å skifte ut ''coke bezelen'' til en ''Pepsi'. ''Ingen vil merke noe,.. jo jeg vil, og det er det eneste som teller'', repliserte jeg.
- De andre prøver ''å snakke deg rundt''.

-Er det slik det er i 'klokkeverden''?

For meg høres det ut som at du blir krenket av å bli tilbudt noe som ikke oppfyller alle kravene dine. -Noe som må være utrolig slitsomt i hverdagen med tanke på hvor mye som "tvinges" på deg i form av reklame, selgere osv. Om du prøver deg med et høflig "nei takk" neste gang istedenfor å lage en klagetråd her på forumet, så kan det jo hende at den rette klokken dukker opp til slutt. Denne tråden er nok ikke den beste referansen å vise til potensielle selgere som vurderer å tilby deg klokken du er på utkikk etter.

Kravene dine er ikke uoppnåelige, men for noen som bare vil ha favorittklokken på håndleddet er det lite relevant med "komplett pakke" og dokumentert service. Om formålet er høyest mulig verdi ved videresalg, så er det klart at det blir viktigere med innpakning og papirer. -Dette må du sannsynligvis ha tålmodighet for å finne, og du må gjerne også være forberedt på å betale en god del ekstra for det.

NB. Om du ikke er klokkeinteressert og vil ha en Pepsi, så kan du jo bare kjøpe en Steinhart. -Den er helt lik!
2018-06-steinhart-ocean-one-39-gmt-pepsi-1_1000_preview_1_.1545380424.jpeg
 
For meg høres det ut som at du blir krenket av å bli tilbudt noe som ikke oppfyller alle kravene dine. -Noe som må være utrolig slitsomt i hverdagen med tanke på hvor mye som "tvinges" på deg i form av reklame, selgere osv. Om du prøver deg med et høflig "nei takk" neste gang istedenfor å lage en klagetråd her på forumet, så kan det jo hende at den rette klokken dukker opp til slutt. Denne tråden er nok ikke den beste referansen å vise til potensielle selgere som vurderer å tilby deg klokken du er på utkikk etter.

Kravene dine er ikke uoppnåelige, men for noen som bare vil ha favorittklokken på håndleddet er det lite relevant med "komplett pakke" og dokumentert service. Om formålet er høyest mulig verdi ved videresalg, så er det klart at det blir viktigere med innpakning og papirer. -Dette må du sannsynligvis ha tålmodighet for å finne, og du må gjerne også være forberedt på å betale en god del ekstra for det.

NB. Om du ikke er klokkeinteressert og vil ha en Pepsi, så kan du jo bare kjøpe en Steinhart. -Den er helt lik!
Vis vedlegg 127527


+1^4
 
Det er kriteriene som er problemet her. Du er så fersk at du ikke vet ditt eget beste og når GGene formodentlig forsøker å fortelle deg ditt eget beste så reagerer du negativt. Jeg skal forsøke å fortelle deg hva du har lyst på likevel:

Kjøp en klokke som er minst mulig polert og har færrest mulig hakk / dype riper. Ikke bry deg om bezelfarge, lenketype, lenkestrekk, kompletthet eller servicehistorikk. Dette gir deg størst sjanse til å finne en klokke til grei pris. Så tar du klokken med til AD, og her velger du en AD som har Rolex poleringsmaskin (Askeland Stavanger feks). Her skal du splashe endel kroner: Kjør full service på klokken inkludert polering. Kjøp ny oysterlenke og ny pepsi bezel.

Dette er oppskriften på å kjøpe seg ekte 16710 bæreglede :cool:
 
Hei og godt nytt år.
Enda et år ligger bak meg i jakten på en enkel sportsklokke i stål fra Rolex.
Den famøse 16710 BLRO aka ''Pepsi''

Jeg er ingen ''klokkemann''. Har ikke peiling på klokker. Jeg ønsker kun å eie / bære ''Pepsi''.
- Begynner å tro dette blir et utopisk ønske!

I løpet av 2018 var jeg i kontakt med 5 såkalte ''GG'', ref. listen her inne.
Alle ''strøk-til-eksamen'', som er å tilby det jeg krever som kjøper:
- oysterlenke
- komplett
- dokumeterbar service

Hvorfor prøver noen å selge noe som jeg klart sier i fra jeg ikke ønske?.
- Ei ble så forbanna på mine 3 ovennevnte kriterier, at'a ble personlig.
- Èn tilbød seg å skifte ut ''coke bezelen'' til en ''Pepsi'. ''Ingen vil merke noe,.. jo jeg vil, og det er det eneste som teller'', repliserte jeg.
- De andre prøver ''å snakke deg rundt''.

-Er det slik det er i 'klokkeverden''?
Ble akkurat lagt ut en flott 16710BLRO på Rolexforum Norge nå.... Dog oppfyller den ikke alle kravene dine.
 
Jeg tror bare du oppfatter forklaringene fra selgerne som at de forsøker å lure deg, noe som ikke er så rart når du er helt fersk og skal kjøpe en dyr klokke.

I forhold til lenke og bezel-farge er det selvfølgelig helt uproblematisk å bytte dette og at du reagerer negativt her er jo dessverre mangel på informasjon på din side.

Det blir som at jeg skal kjøpe en gammel bil uten å ha peiling på gamle biler. Kan fort bli mange situasjoner hvor jeg ikke har nok peiling og ikke skjønner «gamet». Er en stor fordel da med litt ydmykhet og samtidig kanskje alliere seg med en venn eller bekjent med mer ekspertise.

Skal du ha full pakke er du langt over 100K her og da spørs det om det sertifkatet som mangler i annonsen over her er verdt 20-30K.

Skal godt gjøres å finne noe mer dokumentert og greit enn den Bjørnar selger over her uten å betale ekstrem premium for den ekstra papirlappen.

Håper du finner klokken du er ute etter og lykke til med jakten.
 
Undersøk litt hva som er i markedet og les deg opp på de ulike detaljer. Som du ser over så er det fra fabrikk en del detaljer som er like. Bytter du eventuelt bezel / lenke, så kan du se på den andre som en hyggelig reservedel.

Alt kan skaffes for penger. Jeg vil nå tro at de omtalte GG har prøvd å være hyggelige og hjelpe deg.

Jeg vet ikke hvilke priser som har vært inne i bildet, men ville du lagt 20-laken på bordet for å få med en boks? Eller for at klokken hadde service for fire år siden? Eller kanskje enda bedre; Selger får 15-laken ekstra og han leverer den til service for deg?

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke