''SYLfersk'' sine opplevelser med såkalte ''GG'' i 2018

IMG_20190108_171124.jpg


Mulig han har insett at Pepsi ikke nødvendigvis kan spores tilbake og ses i sertifikatet eller serienummer. og at insert kan, og bør skiftes for å gjøre klokken spennende og matche diverse humør. Alt er jo reversibelt.

Men det må da potensielt være den minste kamelen å svelge?
 
Har såvidt lest denne masete tråden, men skjønner såpass at Stian (navneantagelse, kan også være en Knut eller Åge bak @S10an?) leker med potensielle GG-referanser, både eksisterende og potensielle - TRE inserts i samme annonse???? Er vel ikke lov / GG-materiale:p
 
  • Liker
Reaksjoner: S10an
Flott pakke, siste årgang med barett-hull og alle tilgjengelige insert - kult.
Men bytte SD4K’n eller Daytona’n min mot noe «slikt gammelt rææl”:eek::D;)o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: S10an
Hei og godt nytt år.
Enda et år ligger bak meg i jakten på en enkel sportsklokke i stål fra Rolex.
Den famøse 16710 BLRO aka ''Pepsi''

Jeg er ingen ''klokkemann''. Har ikke peiling på klokker. Jeg ønsker kun å eie / bære ''Pepsi''.
- Begynner å tro dette blir et utopisk ønske!

I løpet av 2018 var jeg i kontakt med 5 såkalte ''GG'', ref. listen her inne.
Alle ''strøk-til-eksamen'', som er å tilby det jeg krever som kjøper:
- oysterlenke
- komplett
- dokumeterbar service

Hvorfor prøver noen å selge noe som jeg klart sier i fra jeg ikke ønske?.
- Ei ble så forbanna på mine 3 ovennevnte kriterier, at'a ble personlig.
- Èn tilbød seg å skifte ut ''coke bezelen'' til en ''Pepsi'. ''Ingen vil merke noe,.. jo jeg vil, og det er det eneste som teller'', repliserte jeg.
- De andre prøver ''å snakke deg rundt''.

-Er det slik det er i 'klokkeverden''?

Har nok gått litt inflasjon i begrepet gg her inne som alle andre steder etter at det ble populært å invistere i ur. Men, det høres uansett litt rart ut at du har møtt motbør hos så mange gg. Jeg tror, og nå snakker jeg selvfølgelig bare for meg selv, at du må ta en titt i speilet. Jeg har aldri kommunisert med deg direkte, men jeg har lest flere av postene dine. Du har en «tone» som gjør at jeg aldri ville tatt sjansen på å solgt et kostbart ur til deg, spesielt ikke vintage. Jeg tror kanskje flere synes det er vanskelig.
 
Redigert:
Har ikke lest postene til trådstarter og kjenner heller ikke til problemstillingen i tråden, men er definitivt enig i at det har gått inflasjon i begrepet Good Guy. Fikk selv erfare at dette ikke hjalp meg nevneverdig i et jobbintervju, til tross for at jeg hadde ført opp GG øverst på CVen.


Har nok gått litt inflasjon i begrepet gg her inne som alle andre steder etter at det ble populært å invistere i ur. Men, det høres uansett litt rart ut at du har møtt motbør hos så mange gg. Jeg tror, og nå snakker jeg selvfølgelig bare for meg selv, at du må ta en titt i speilet. Jeg har aldri kommunisert med deg direkte, men jeg har lest flere av postene dine. Du har en «tone» som gjør at jeg aldri ville tatt sjansen på å solgt et kostbart ur til deg, spesielt ikke vintage. Jeg tror kanskje flere synes det er vanskelig.