Den o' store Omega Speedmaster-tråden

76997220-E8C0-4387-A439-A935E43E4FEA.jpeg
 
Prøvde denne på armen i dag. Overraskende lite stor i horisontalplanet, men litt for tykk i vertikalplanet - så det blir nok ikke en slik likevel - kanskje, tror jeg, på en måte - eller...?

Bilder fra OF.

31494329988_facb2bb9f5_b.jpg

43553558500_fd48b2159c_b.jpg

Hællemåne! Hvilken modell er nå dette?
 
Den er stor, men bærer fint den. Jeg vurderte den lenge men har den andre versjonen med oransje markører (litt lenger opp på siden her). Synes ikke den er for stor. Bærere lavere enn Panerai for eksempel, og marginalt større enn ordinær Speedy.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Og da har jeg satt meg på liste hos min lokale AD for Apollo 11 50th Anniversary Speedmaster som visstnok skal komme sommeren 2019. Ingen info eller pris er ute enda. Det blir da min tredje Speedy.
Flere som har satt seg på liste eller vet noe mer?

Edit:
Husker jeg drømte om Speedmaster som min grail når jeg begynte å samle klokker i 2014. Planen var å spare i 5 år for å så kjøpe en Speedy i 2019.
Det tok under 9 mnd så var den første Speedyen på plass og det har vært flere Rolexer i boksen de siste 5 årene. Utrolig hva man kan oppnå bare man går inn for det!
Eller som kona kaller det: Prioriteringer!
 
Redigert:
Og da har jeg satt meg på liste hos min lokale AD for Apollo 11 50th Anniversary Speedmaster som visstnok skal komme sommeren 2019. Ingen info eller pris er ute enda. Det blir da min tredje Speedy.
Flere som har satt seg på liste eller vet noe mer?
Det var tidlig ute. Best jeg gjør det samme. Blir min tredje også.
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM
As the #Apollo10 crew walks along a corridor on the way to Launch Complex 39B, mission commander Thomas P. Stafford pats the nose of #Snoopy, the mission's mascot, held by Jamye Flowers, astronaut Gordon Coopers' secretary.

The Apollo 10 crew nicknamed the Lunar Module (LM) "Snoopy" and the Command/Service Module (CSM) "Charlie Brown" after characters in the Charles Schulz comic strip "Peanuts." Launched on May 18, 1969, the Apollo 10 mission was a 'dress rehearsal' for the lunar landing that occurred later that year.

The mission successfully completed the first manned CSM and LM docking and undocking operations in a lunar environment. Apollo 10 orbited the moon 31 times during its eight-day mission and took the LM to within 50,000 feet of the lunar surface, simulating a lunar landing.

After all these historic 'firsts,' the crew also sent the first live color television from space.

44732488_1935214183446701_1275351829802051429_n.jpg


Kilde: themasterofspeed på IG