Den o' store Omega Speedmaster-tråden

IMG_0163.jpg

4B452C07-C0CA-4E1A-9031-70E72BB59681.jpeg
Denne er jeg veldig glad i. Dette er måneklokken i overgangen mellom 321 og 861 med trekk fra begge modellene. Det er en "transitional"-modell produsert i en veldig kort periode. Den har «dot over 90-bezel», Omega-logo festet på tallskive, verk kaliber 861, lavt serienummer, 68-stempel i baklokk, original 1039-lenke, og viserne har tilnærmet samme patina som tallskiven. Klokken er veldig bra til å være 50 år gammel.

Redigert:
Speedy racing i hus, tenkte jeg skulle flotte meg litt og kjøpte en original omega-nato som tilbehør. Den er noen hakk mer komfortabel og mer forseggjort enn den som fulgte med tudoren, til tross for at sistnevnte visstnok skal være vevd på samme sted som vatikanet vever draktene sine.

• Liker
Reaksjoner: Amund og Kenneth R
Jeg: Nå skal du se forskjellen på plast og safirglass...
Jeg: (starter Watchfinder sin video om Hesalite og Safirglass)
:
:
Madammen: Ja, ja - det var jo forsåvidt nyttig
Jeg: Ikke sant. :)
:
Madammen: Hva er den ripen du har til høyre på den nye Omegaen?
Jeg: ?
Madammen: Der. Se der.
Jeg: Men, i helsike! Det er sikkert fra når jeg vimsa hånden inni dørkarmen forrige uke
Madammen: ?
Jeg: Men, "Polywatch" fikser biffen!
Jeg: * leter i flyttekassene etter Polywatch *
Jeg: * leter fortsatt *
Jeg: Men, tannkrem gjør nesten samme nytten, altså...
Jeg: (tar litt tannkrem på en Q-tips og tannkrem, og pusser i sirkulære bevegelser der ripen var)
Jeg: Se - nå er ripen helt borte. :)
Madammen: Ja. Så. Sannelig.
:
:
Jeg: (WIS FTW)
Madammen: (Lurer på når "Farmen" begynner i morgen)
:
:

Moralen? Din beste livspartner har du kun med deg i dine dølleste hobbies en kort stund, men det er OK. Noen partnere er ikke med deg på noe. Du har såkalte Speedmastre, og heltids-mastre.

Prøvde denne på armen i dag. Overraskende lite stor i horisontalplanet, men litt for tykk i vertikalplanet - så det blir nok ikke en slik likevel - kanskje, tror jeg, på en måte - eller...?

Bilder fra OF.

31494329988_facb2bb9f5_b.jpg

43553558500_fd48b2159c_b.jpg

Hællemåne! Hvilken modell er nå dette?

Den er stor, men bærer fint den. Jeg vurderte den lenge men har den andre versjonen med oransje markører (litt lenger opp på siden her). Synes ikke den er for stor. Bærere lavere enn Panerai for eksempel, og marginalt større enn ordinær Speedy.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen