Den o' store Omega Speedmaster-tråden

25E2A157-7C88-4BA0-812B-225150AF6D97.jpeg
 
Er det noen som har fått montert baklokk fra en Sapphire Speedy på en Hesalite Speedy og som bekrefte/avkrefte om dette passer?
 
Venter i spenning på brun rem til ultraman nå. Episk spent på om det er riktig eller helt feil. Er det feil må en nær venn bare overbevises til å kjøpe speedy så han kan plukke opp remmen også.

Bilder følger forhåpentligvis.
 
Er det noen som har fått montert baklokk fra en Sapphire Speedy på en Hesalite Speedy og som bekrefte/avkrefte om dette passer?

-Jeg mener å ha blitt fortalt av en stor Speedmasterentusiast at det passer uten noe mer om og men, bare ha i tankene at:

a) Et Lemania 861/1861 er ikke like pent dekorert som et 863/1863 som er varianten som sitter i modellene levert med safirglass baklokk. (Men er fortsatt et fantastisk skue!), og:

b) i 1861, muligens også i 861 er det en plastdel; i 863/1863 er denne av estetiske grunner byttet ut med en tilsvarende komponent i metall. (Brems/clutch for kronografens sekundviser, tror jeg.)

Løsningen er forøvrig å finne en 3572.50. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
-Jeg mener å ha blitt fortalt av en stor Speedmasterentusiast at det passer uten noe mer om og men, bare ha i tankene at:

a) Et Lemania 861/1861 er ikke like pent dekorert som et 863/1863 som er varianten som sitter i modellene levert med safirglass baklokk. (Men er fortsatt et fantastisk skue!), og:

b) i 1861, muligens også i 861 er det en plastdel; i 863/1863 er denne av estetiske grunner byttet ut med en tilsvarende komponent i metall. (Brems/clutch for kronografens sekundviser, tror jeg.)

Løsningen er forøvrig å finne en 3572.50. :)
Er klar over at det er en viss forskjell på dekorering og at det er en synlig plastdel, det kan jeg leve med:)
Har fått ca pris fra AD, kan bestille og få det montert på egen risiko. Er kjedelig hvis det ikke passer, da brenner jeg inne med et dyrt baklokk som ingen har bruk for.
 
Har fått ca pris fra AD, kan bestille og få det montert på egen risiko. Er kjedelig hvis det ikke passer, da brenner jeg inne med et dyrt baklokk som ingen har bruk for.

-Det ville jo være kjedelig, ikke vanskelig å være enig i det.

Hvor samarbeidsvillig er ADen? Man kan jo gjøre risikoen minst mulig ved litt research i delekatalogen først - jeg ville tro (igjen, dette er en gjetning) at om selve kassen har samme delenummer på modell med (1)861 og (1)863, burde lokkene også passe om hverandre da selve verket jo er likt.
 
Fra OF:
"Apollo 11 50th Anniversary LE Speedmaster -
In the USA
Sold only in boutiques to previous watch customers. Delivery next summer.
$5,000 refundable deposits due now.
No other information. No watch pics, specs, prices yet."

Noen som har hørt noe fra AD i Norge?